Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-03-14, 13:16
Medlem
I morgon är det 4 veckor sedan jag opererade bort förhuden.
Dom tog strängen, hela förhuden och fäste väldigt nära ollonet.
Efter 4 veckor kan jag fortfarande inte onanera, mina stygn släppte på hela ovansidan redan efter 7 dagar.
Det hade inte läkt fast när stygnen lossnade, nu har jag alltså ett långt sår på ovansidan på kanske 2cm från höger sida till vänster sida.

Jag har vart hos urologen 2 gånger efter operation, dom säger "Det här ser inte bra ut, men finns tyvärr inget vi kan göra, räkna med 2 månader längre läkningsperiod"
Det va snart 2 veckor sedan jag va där sist och det är fortfarande inte bättre.
Jag ska tydligen vänta och se hur det läker, läker det fel får jag göra en ny operation för att rätta till det kosmetiska.

Dom flesta här verkar ha haft en betydligt behagligare resa än vad jag har. Men alla kan ju inte få ha en solskenshistoria ;]

Äsch, vem behöver en funktionerande penis, kanske skulle montera den i ett skruvstäd och springa åt andra hållet.

Tack!
Citera
2019-03-21, 18:42
Bannlyst
Trång förhud

Hej jag är en kille i 15-års åldern och jag har haft urinvägsinfektion flera gånger enda sen jag gick på dagis. Jag har på den senaste månaden upptäckt att det kan vara för att jag har trång förhud... jag har fortfarande kvar sammanväxningen mellan förhuden och ollonet vilket orsakar trång förhud. Jag vill få bort risken för mer urinvägsinfektion, men även för att jag är orolig i allmänhet att det inte är som det ska vara. Min fråga är då om det finns något jag kan göra åt det själv, jag vill helst inte gå till en doktor eftersom det känns väldigt pinsamt på flera sätt.
Citera
2019-03-21, 18:44
Medlem
sommarlovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anonym987
Hej jag är en kille i 15-års åldern och jag har haft urinvägsinfektion flera gånger enda sen jag gick på dagis. Jag har på den senaste månaden upptäckt att det kan vara för att jag har trång förhud... jag har fortfarande kvar sammanväxningen mellan förhuden och ollonet vilket orsakar trång förhud. Jag vill få bort risken för mer urinvägsinfektion, men även för att jag är orolig i allmänhet att det inte är som det ska vara. Min fråga är då om det finns något jag kan göra åt det själv, jag vill helst inte gå till en doktor eftersom det känns väldigt pinsamt på flera sätt.
Det är det doktorer gör hela dagarna, kom igen, hälften av världens människor har snopp, och den andra halvan har redan sett en...
Citera
2019-03-21, 18:57
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sommarlov
Det är det doktorer gör hela dagarna, kom igen, hälften av världens människor har snopp, och den andra halvan har redan sett en...

Exakt.

Snoppen ska du ju leva med hela ditt liv, så det är bra att få den undersökt nu och inte sen. I synnerhet när du haft flera urinvägsinfektioner, vilket inte alls är typiskt för killar.
Citera
2019-03-21, 19:02
Medlem
Zöls avatar
Jag hade också trång förhud som ung. Lätt fixat med någon salva. Pinsamhet är något man får lära sig att skita i. Ju tidigare desto bättre, se det som en liten utmaning!
Citera
2019-03-21, 19:07
Medlem
GeMigMers avatar
Nackdelen med manlig könsstympning är ju såklart att du förlorar en massa nerver som sitter i förhuden dessutom så har förhuden en funktion vilket kommer göra att du aldrig riktigt kommer kunna uppleva sexuell njutning till samma nivå som personer med förhud. I detta fall kanske det rör sig om en medicinsk omskärelse och inte en regelrättig könsstympning vilket nästan alla pojkar med klippt snopp blivit utsatta för.

Du behöver inte göra en hel omskärelse där det tar bort all förhud säg till att du vill behålla så mkt förhud som möjligt det heter inte skinnhiss helt utan anledning!
Citera
2019-03-21, 19:21
Medlem
flesh-flutes avatar
Gå till doktorn, det kommer att kännas bra när du väl är där. Det är ett oerhört vanligt problem, ibland ger de nån slags kortisonsalva och ibland är det ett enklare ingrepp. Du behöver inte ”omskäras” och inte är det nån manlig könsstympning (?!)
Var och varannan kille har det här problemet i varierande omfattning. Det är ett odramatiskt rutiningrepp. Vänta tills du blir äldre och ska kolla prostatan, där kan vi snacka obehag Men man vänjer sig.
I övrigt är din snorre lika spännande för en läkare som din tå eller armbåge. Hans jobb är att lösa ett problem, oavsett var det sitter.
Senast redigerad av flesh-flute 2019-03-21 kl. 19:35.
Citera
2019-03-21, 20:12
Medlem
CommonSenses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flesh-flute
Gå till doktorn, det kommer att kännas bra när du väl är där. Det är ett oerhört vanligt problem, ibland ger de nån slags kortisonsalva och ibland är det ett enklare ingrepp. Du behöver inte ”omskäras” och inte är det nån manlig könsstympning (?!)
Var och varannan kille har det här problemet i varierande omfattning. Det är ett odramatiskt rutiningrepp. Vänta tills du blir äldre och ska kolla prostatan, där kan vi snacka obehag Men man vänjer sig.
I övrigt är din snorre lika spännande för en läkare som din tå eller armbåge. Hans jobb är att lösa ett problem, oavsett var det sitter.

Ett blodprov räcker för prostatan, då är det värre att komma med förhudsproblem till farbror doktorn
Citera
2019-03-21, 20:20
Medlem
F1REs avatar
Gå till doktorn, inget konstigt för den du träffar. Har själv gjort hel omskärelse och ångrar det inte en sekund, det där med att man förlorar känsel har jag absolut inte känt av, tvärtom.

Men förmodligen får du testa en stark kortisonsalva i första hand beroende på hur det ser ut såklart.
Citera
2019-03-21, 20:57
Medlem
SkepticalHippos avatar
Hår- och kroppsvård --> Medicin och hälsa
/Moderator
Citera
2019-03-21, 21:48
Medlem
Jag hade trång förhud i ungdomen, sen upptäckte jag onani och då blev det bättre. Efter några veckor med första tjejen var den helt normal så runka på och skaffa brud.
Citera
2019-03-21, 21:52
Medlem
Tvätta rent och träng tillbaka den.

Dra lite som se om det börjar blöda, ger det inte det så är det bara att dra hela skiten sakta. Gör knappt ont ens. Se bara till att tvätta ofta efteråt och se till att det får torka.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in