2012-10-24, 19:45
Medlem
yoyisys avatar
Har en macbook pro som jag nu precis upptckte ngot som satt fast i magneten p laddarutaget, och upptckte att det var en av de sm skruvarna p undersidan av datorn. Upptckte d att en till har lossnat s saknar en skruv men det r 2 som lossnat.

Ngon som har hrt ngot liknande?
Citera
2012-10-24, 19:46
Medlem
tzjs avatar
Aldrig hrt innan, men det borde bara vara att skruva fast dom igen. Om dom suttit dligt iskruvade frn brjan, s kan de nog ha lirkats loss efter ett tags anvndande. Har svrt att tnka mig ngot fara med det.
Citera
2012-10-24, 20:21
Medlem
Det r inte helt ovanligt att ngon dessa skruvar kan gnga ur sig sjlv ibland p vissa maskiner, har gjort s p min egen MBP. En-tv av dem gngade notoriskt ur sig efter ett tag och man fick dra t dem igen.

Notera att det r olika lngd p dem s rtt skruv i rtt hl, och att de sitter med viss vinkel utt s man inte kr de rakt ner och fr felgng.

Finns bilder p ntet som visar hur och var skruvarna ska sitta. De har en gnutta gngskringsgegga p sig original men kan allts lossa ibland nd.
Citera
2012-10-25, 12:38
Medlem
yoyisys avatar
Okej tack fr svar, vet att det inte r ngon fara var mest nyfiken, kndes som en s otroligt udda grej. Aldrig hrt ngot liknande.
Citera
2012-10-25, 15:37
Medlem
LaBoums avatar
Lustigt, Apple brukar gra bra datorer annars tycker jag.
Citera
2012-10-25, 16:21
Medlem
kklasens avatar
Aldrig varit med om att e har skruvat ur sig sjlva. Men fattas det ngra s gr det kpa ett kit med skruvar till bottenplattan p MBP. Runt 200kr p nrmsta Apple Premium Reseller. Det r inte farligt att de lossnar.
Citera
2012-10-25, 20:44
Medlem
yoyisys avatar
Kollade upp och skruvade tillbaka en av skruvarna (den andra r frsvunnen), mrkte d att ALLA skruvar satt lst och frmodligen hade dom ocks trillat ur efter ett tag.
Tycker det r ytters konstigt.
Citera
2012-10-25, 21:12
Medlem
cocakolas avatar
Citat:
Har en macbook pro som jag nu precis upptckte ngot som satt fast i magneten p laddarutaget, och upptckte att det var en av de sm skruvarna p undersidan av datorn. Upptckte d att en till har lossnat s saknar en skruv men det r 2 som lossnat.

Ngon som har hrt ngot liknande?

Helt sker det bara var tv skruvar ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in