2012-10-24, 23:58
Medlem
Cristuphers avatar
Tjejer är smidigare. Nä men det finns många starka och framgångsrika kvinnor men om man generaliserar så är män tyvärr långt framför psysiskt och fysiskt.
Citera
2012-10-24, 23:59
Medlem
WeraHBs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av birgerburger
Nej ni är inte bättre på att baka, laga mat, städa, ta hand om barn eller tvätta. Däremot är detta era komparativa fördelar eftersom ni är så otroligt mycket sämre på allt annat!

Men herregud, ingen förstod tydligen min ironi.

Angående det andra du skrev, så är ju du även att av de starkare bevisen på att män är mycket "smartare", "starkare" och "bättre överlag", eller nej, förresten, "BÄST!" Suck.
Citera
2012-10-25, 00:00
Medlem
redbullzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WeraHB
Somsagt, jag tycker det blir en för stor generalisering.

Jag ser mig tillexempel som en MYCKET bättre ledare än många av mina killkompisar.
Hur menar du arbetare? Som är ambitiösa, utför hårt arbete, eller drivna?
För att vara en bra "tänkare" så beror det inte på om man är en man eller kvinna, det spelar stor roll på ålder, erfarenheter, händelser runt om kring och inteligens.

Men det är mycket som vår kropp har anpassat oss för, mycket var man bor, klimat osv. Sen som jag nämnde tidigare, självklart har vi olika förutsättningar, men inget tyder på vad som är bättre eller sämre generellt. Det beror ju helt på i vilken situation.

Jo, jag menar att afrikaner utför hårt arbete och är drivna medan asiater ses som lite mer tänkarmänniskor och har alltid sjuka skills på allt dom gör för dom lär sig allt in i minsta detalj. Även härifrån internetskämtet "Skill Level: Asian" kommer ifrån.

Så sa min tjej också
- Olika från olika personer!
Det har ni båda helt rätt i. Men om vi hade klumpat ihop hela sverige/världens alla tjejer i ett gäng och alla killarna i ett annat gäng.

Vad hade tjejerna varit bättre på än männen?
Citera
2012-10-25, 00:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WeraHB
TYDLIGEN så är vi bättre på att baka, laga mat, städa, ta hand om barn och tvätta...

Nej men seriöst, man kan inte göra så stora generaliseringar. Vissa är bättre på det ena, och vissa på det andra.

Men helt klart så har män och kvinnor olika fysiska förutsättningar, samt fysiska. Men att se skillnaderna som att det ena är sämst, och det andra helt plötsligt är bäst, e lite skevt i min mening

Nja alla berömda och betydande/banbrytande bagare (cupcakes räknas inte) och kockar är väll män?
Barnpsykolger och barnvetare är också män. Kvinnliga barnplågare som anna Wahllgren sysslar med trams.
Citera
2012-10-25, 00:08
Medlem
WeraHBs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av redbullz
Jo, jag menar att afrikaner utför hårt arbete och är drivna medan asiater ses som lite mer tänkarmänniskor och har alltid sjuka skills på allt dom gör för dom lär sig allt in i minsta detalj. Även härifrån internetskämtet "Skill Level: Asian" kommer ifrån.

Så sa min tjej också
- Olika från olika personer!
Det har ni båda helt rätt i. Men om vi hade klumpat ihop hela sverige/världens alla tjejer i ett gäng och alla killarna i ett annat gäng.

Vad hade tjejerna varit bättre på än männen?

Alltså det är ju svårt att säga något helt taget från ingenstan, tex."tjejer är bättre än killar på att rasta hunden och att plocka upp hundskiten efter" (Bara ett något jag kom på)

Eller menar du tex.:
Blablabla - Kille
Bslferorpa - Tjej

Eller du kanske inte fatta

Sen beror det ju också på vilken åldersgrupp killarna och tjejerna är i?
Citera
2012-10-25, 00:14
Medlem
craschpangbooms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ragwing
Där har du allt fel enligt en ny svensk studie av Stockholms Universitet!
http://www.su.se/om-oss/press-media-...idigt-1.105829
Där ser man
Citera
2012-10-25, 00:14
Medlem
WeraHBs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kent-Herbert
Nja alla berömda och betydande/banbrytande bagare (cupcakes räknas inte) och kockar är väll män?
Barnpsykolger och barnvetare är också män. Kvinnliga barnplågare som anna Wahllgren sysslar med trams.

MEN VAFAN? Ironi heter det. 1-0 till tjejerna antagligen?

Precis, kända. Det är också något man kan diskutera, avgör antalet kända personer hurvida ett kön är bättre nej? Det kan handla om mycket annat än färdigheter osv.

Barnpsykologer och barnvetare är båda kvinnor och män. Oj, Anna Wahlgren representerar helt plötsligt alla kvinnor... Men för att fortsätta i samma banor, ska jag stämpla alla killar som våldtäktsmän pga av att ni står för minst 99% av alla våldtäkter? Nä, det ska jag inte.

Folk verkar tro, att så fort man talar om att man tycker att killar och tjejer har olika bra kvaliteer och att inget kön är bättre än det andra så är man helt plötsligt EMOT det manliga könet?
Citera
2012-10-25, 00:25
Medlem
Potentatens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av redbullz
Kom i en diskussion med min flickvän om detta idag.
Hon sa att killar är starkare fysiskt men tjejer är starkare psykiskt. Bullshit tycker jag. Tjejer är 10 gånger lättare att trycka ner och har mycket lägre självförtroende i allmänhet.

Kom och tänka på http://sv.wikipedia.org/wiki/Sj%C3%A4lvmordsstatistik
Citera
2012-10-25, 00:26
Medlem
Me4Victorys avatar
dom är bättre på att bli hjärntvättade
Sen kommer det antagligen komma en teknik som gör att man inte behöver kvinnor för att få barn i framtiden så då blir de överflödiga där också
Senast redigerad av Me4Victory 2012-10-25 kl. 00:28.
Citera
2012-10-25, 00:28
Medlem
Min erfarenhet är att kvinnor i allmänhet är bättre på att jobba än män. På nästan alla arbetsplatser jag varit på är det kvinnor som gjort det mesta av arbetet medan män (däribland jag) bara lallar omkring och på något sätt lyckas komma undan med det. Kvinnor tar mycket mer ansvar, har bättre koll och är mer 'dedikerade' till sitt arbete.
Citera
2012-10-25, 00:29
Medlem
Triremers avatar
Ta emot kuk och föda barn.

De luktar godare också. Ja snarare doftar kanske.
Citera
2012-10-25, 00:39
Medlem
Kvinnor är inte bättre än män på något (kan finnas enstaka undantag?)

Arbetslivet = Nej! Kolla på Fortune 500

Nån nämnde mat = Nej! Vilket kön har de bästa kockarna?

Sport = Nej! Män har bättre fysik (visst, nån enstaka sport kan de vara bättre på, nämn gärna den)

Socialt = Nej! Svårt att mäta, men det går att mäta med framgång och där slår ingen kvinna de ledande männen

Mode = Nej!

Jag kan fortsätta hela natten och rada upp exempel!

Finns det något en kvinna är bättre på? (kriteriet bör vara att även män kan utföra det, så föda barn faller bort)

Jag skrev inlägget från mobilen, så ber om ursäkt för dåligt upplägg.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in