2012-10-26, 11:50
Bannlyst
jag har ett megaproblem med min mac, den skriver*†.ex. ut*r som ® och hittar konstiga synonymer för alla bokstäver, a blir  m.m
hände efter jag tsppat den*i*golvet och nu måste jag hålla nere vänster pil för att kunna skriva såhär, en aning jobbigt. UPPSKATTAR ALL HJÄLP!
Citera
2012-10-26, 13:10
Bannlyst
har upptäckt att det räcker att trycka ner höger kant lite så fungerar datorn, den har tydligt fått glapp och*skriver därför lite anorlunda, finns det något man kan göra utan att lämna in datorn?
Citera
2012-10-26, 15:42
Medlem
smurfehs avatar
Med t.ex. alt+a får du , med alt+r får du ® etc.. Så antingen är din alt-tangent intryckt på något vis, då du tappade den..

Det du kan prova är att testa i en annan användare och se hur det fungerar där, men tippar på att det är alt som fastnat på något vis.
Citera
2012-10-27, 00:34
Medlem
Joomlas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Minhundlaban
har upptäckt att det räcker att trycka ner höger kant lite så fungerar datorn, den har tydligt fått glapp och*skriver därför lite anorlunda, finns det något man kan göra utan att lämna in datorn?
Vad menar du med "höger kant"? På en knapp eller på chassit (och i sådana fall var till höger)? Du sa också att det fungerade att skriva om du höll ner vänster pil, menar du då vänster shift eller piltangent vänster?
Citera
2012-10-28, 00:36
Bannlyst
om du tänker dig att du har datorn framför dig, också kanten som är närmst dig till höger.
Jag refererade till piltangenterna och håller jag handen precis nedanför dem så går det, det lät rimligt att alt har fastnat..
något man vågar testa göra åt saken?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in