• 2
  • 3
2014-07-05, 21:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Är det du som är anmälaren?

Inte än, men jag kommer nog bli det framöver. Jag har en idiot ovanför som vaknar framåt 23.00-00.00 varje dag, oavsett veckodag, och flyttar möbler, skriker, slår i saker etc. fram till 03.00-00.00.

Citat:
Ursprungligen postat av Moll-E
Ringt störningsjouren två ggr och ingen av gångerna behövde de tillträde till lägenheten för att höra på grannens störande oljud. Men det kan ju bero på att det hördes rätt friskt redan i trappuppgången.

Okej, dock lär det inte låta så mycket att det hörs ut i trapphuset. Men jag, och jag förmodar att även grannarna som bor vägg i vägg, hör personen varje natt.

Antar att Störningsjouren vill komma in i lägenheten och lyssna?
Senast redigerad av Anabolix 2014-07-05 kl. 21:40.
Citera
2014-07-05, 22:34
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anabolix
Inte än, men jag kommer nog bli det framöver. Jag har en idiot ovanför som vaknar framåt 23.00-00.00 varje dag, oavsett veckodag, och flyttar möbler, skriker, slår i saker etc. fram till 03.00-00.00.

Okej, dock lär det inte låta så mycket att det hörs ut i trapphuset. Men jag, och jag förmodar att även grannarna som bor vägg i vägg, hör personen varje natt.

Antar att Störningsjouren vill komma in i lägenheten och lyssna?

Av juridiska skäl så går väktare inte in utan en polismans assistans. Att polisen får går in är en annan sak. Man lyssnar oftast av på utsidan av den berörda lägenheten.
Citera
2019-12-30, 01:08
Bannlyst
Har samma problem med störningsjouren där jag bor. Man ringer dem, de kommer om man har tur, (oftast inte) konstaterar att det hörs och att "det får höras" och går sedan.

Värden säger de ska vara på plats 30 minuter efter man kontaktat dem vilket de påstår ej är fallet. Det finns ju ingen poäng för värden att ha dem då det inte leder någon som helst vart att ha dem inkopplade.

Ser nu att många andra känner samma frustration med dem. Ska man kontakta hyresnämnden eller vad gör man?
Citera
2019-12-30, 01:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ikimasu
Hade fest en gång, till 4 på natten, jouren kom fråga vem det var som hade ringt in och denna sade att de var lägenhet XXX2, dagen efter kom ambulansen på besök och XXX2 står för närvarande tomt.

Skämt o-sido, jouren är till för just detta, ring upp och säg "Hej mitt namn är X. Jag bor på X. och någon granna låter som en stucken gris, kan ni kolla upp detta? Jag kan inte sova.. Jag vill vara anonym.
Du får inte vara anonym utan måste lämna ditt fulla namn, helst telefonnummer samt hela ditt lägenhetsnummer sedan skriver de rapport och inlämnar till värden.
Citera
2019-12-30, 01:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av DennisOlof
Haha, helt rätt, sådär kan man ju inte festa i en lägenhet. Om man vågar så ska man ju ringa på och klaga hos den som stör, alternativt skriver man en lapp och lägger den i brevlådan.

Det är ju dessutom lätt att spela in ljud och video med moderna mobiltelefoner så det kan man ju också göra, ifall man känner sig hotat eller dom är riktiga idioter, då har man typ dold kamera, och viss bevisning vad idioterna håller på med
Hyresnämnd och värd tar ej hänsyn till inspelningar utan störningen måste vara konstaterad av jour på plats då man anses kunna fejka inspelningar.
Citera
2019-12-30, 23:37
Avstängd
Det går bra att ringa polis också. Kanske inget man gör om man blir störd någon enskild gång, men om grannen har upprepade högljudda fester så ring polisen. Har du påpekat för grannen att denne stör dig men ändå skiter i det, då kan det röra sig om ett ofredandebrott då störningen från den punkten kan betraktas som uppsåtlig.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in