Flashback bygger pepparkakshus!
  • 7
  • 8
2012-10-30, 18:25
Medlem
singularitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erich.Honecker
Att du inför polis börjar svamla om Nordkorea visar att du inte är en av de där ytterst få balanserade invandringskritikerna, du är precis som resten av dem.

Tänk dig gärna för innan du postar ett inlägg, bara ett tips.

Blir en person avvisad från ett politiskt möte av polis därför att jag representerar politiskt inkorrekta meningar trots att jag var lugn och skötsam, men aktivisterna inte ville ha mig på platsen och ta dialogen med mig. Ja, då kan det liknas vid en diktatur. Om jag är nykter och skötsam så har jag rätt att vistats på en offentlig plats. Dialogen med SSUarna var slut och med glädje och intresse ställde jag mig några meter från SSUarna för att invänta polisen. Liknelsen jag gjorde med Nordkorea förklarade jag på polisstationen som jag uppsökte på måndagen för att finna en förklaring på det inträffade. Det är mycket viktigt som samhällsmedborgare att allt sköts på rätt sätt. Vi vill inte ha någon åsiktsdiktatur i Sverige. Jag upplevde en ömsesidig känsla av respekt med polismannen jag förklarade detta för.
Citera
2012-10-30, 18:33
Medlem
Erich.Honeckers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av singularitet
Tänk dig gärna för innan du postar ett inlägg, bara ett tips.

Blir en person avvisad från ett politiskt möte av polis därför att jag representerar politiskt inkorrekta meningar trots att jag var lugn och skötsam, men aktivisterna inte ville ha mig på platsen och ta dialogen med mig. Ja, då kan det liknas vid en diktatur. Om jag är nykter och skötsam så har jag rätt att vistats på en offentlig plats. Dialogen med SSUarna var slut och med glädje och intresse ställde jag mig några meter från SSUarna för att invänta polisen. Liknelsen jag gjorde med Nordkorea förklarade jag på polisstationen som jag uppsökte på måndagen för att finna en förklaring på det inträffade. Det är mycket viktigt som samhällsmedborgare att allt sköts på rätt sätt. Vi vill inte ha någon åsiktsdiktatur i Sverige. Jag upplevde en ömsesidig känsla av respekt med polismannen jag förklarade detta för.
Om du hade uttryckt "statsomstörtande åsikter" I Nordkorea, så hade du och din familj blivit avrättad omedelbart, alternativt sänds till ett straffläger där ni tillbringar resten av era liv, tills det att ni arbetar ihjäl er. Alla spår av dig din familj och folk i er omgivning hade raderats ut.

Tycker du verkligen att liknelsen är tillämpar för det som du råkade ut för? Du blev hemkörd i en polisbil, du blev inte ens hotad eller misshandlad av poliserna.
Att likna det vid Nordkorea är att vattna ur begreppen vad åsiktsdiktatur är, ungefär som att påstå att man känner sig "våldtagen" efter att man blivit bestulen på sin mössa under en tågfärd.
Citera
2012-10-30, 19:15
Medlem
singularitets avatar
Citat:
Om du hade uttryckt "statsomstörtande åsikter" I Nordkorea, så hade du och din familj blivit avrättad omedelbart, alternativt sänds till ett straffläger där ni tillbringar resten av era liv, tills det att ni arbetar ihjäl er. Alla spår av dig din familj och folk i er omgivning hade raderats ut.

Tycker du verkligen att liknelsen är tillämpar för det som du råkade ut för? Du blev hemkörd i en polisbil, du blev inte ens hotad eller misshandlad av poliserna.
Att likna det vid Nordkorea är att vattna ur begreppen vad åsiktsdiktatur är, ungefär som att påstå att man känner sig "våldtagen" efter att man blivit bestulen på sin mössa under en tågfärd.

Åsiktsdiktatur vill vi inte ha i Sverige. Det är nämligen alldeles för farligt. Liknelsen med Nordkorea framförde jag i ett seriöst samtal. Jag har förklarat i tråden varför polisen förde bort mig från platsen och jag påminde polisen under artiga former att det inte är acceptabelt. Jag fick medhåll av ordningsmakten. Det är både bra och dåligt för mig att polismyndigheten inte hittade någon dokumentation av händelseförloppet. Det som är bra är att jag inte är registrerad i deras datorer som ett störande element. Det dåliga är att det blir en lång process om jag vill få ut papper på vad som hände om det överhuvudtaget är möjligt.
Citera
2012-10-31, 13:01
Medlem
nedboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av priz
Skulle verkligen vilja höra SSU och polisens sida av detta

Hör av dig till SSU med den här historien och be om en kommentar. Får du t.ex reda på vad för stad det handlar om så kan du utelämna det här på flashback. Det intressanta är om detta verkligen har hänt eller om det är påhitt som det ofta är här på flashback.

Hur intresserad är du?
Citera
2012-10-31, 13:32
Medlem
nedboys avatar
Citat:
Offtoppic diskussioner för den här tråden om människorasers vara eller icke vara är inte pseudovetenskap. Människan är precis som Looren påpekar indelade i raser. Det står till och med i illustrerad vetenskap. Det rör sig om allt från benstommens tjocklek hos afrikaner till immunförsvaret, hudfärg, skillnader i öronvaxets egenskaper hos olika raser, anpassning efter kyla med satta kroppar och breda näsor. Förmågan att tillverka och lagra livsviktigt D-vitamin osv. Men vi är alla människor och lika mycket värda även om det är evidensbaserad vetenskap att det rent antropologiskt är lämpligt att tala om människoraser. Tillsammans så är vi dock en och samma art. Homo Sapiens. Rasblandning i Sverige är skadligt om det sker alltför frekvent.

Jag vill påpeka att jag inte skäms för det jag gjorde, tvärtom så är jag stolt. Precis det som du skrev i inlägget som jag nu svarade på betraktades som störande av den allmänna ordningen.

Om det är detta du säger på detta sättet som i inlägget ovan så undrar jag...

Citat:
[...]SSU klarade inte av att höra min beskrivning av verkligheten och ringde polisen som inte ställde några frågor utan dansade till SSUs pipa.
...

... om de inte var så att de ringde psykvården? Men det var polisen som kom.

Du blandar ihop vad som är rätt och fel i tyckanden (smakfråga och sakfråga). Jag kan lika gärna säga tvärtom mot vad du skrev, "Att inte rasblanda i Sverige är skadligt om det inte sker regelbundet och i ökande skala". Att skriva det på det sättet betyder att du är en idiot om du inte håller med mig. Likaså är det på samma sätt som du formulerar dig. Det gör att jag inte tror du vinner en enda debatt. Även om du nu tror att du gör det.

Mer korrekt skulle vara att jag säger, "Jag tycker världen skulle bli en finare plats om vi rasblandar lite mer. Så alla människor får en starkare gemensam nämnare med varandra och på så sätt kan förhindra våld och hat mot varandra över raserna".
Det jag egentligen säger är att jag önskar vi kunde rasblanda för att blanda bort idioter som dig TS. Fast det är en annan histora.
Citera
2012-10-31, 14:06
Medlem
Han ska väl få säga vad han vill så långe han inte uppträder aggresivt eller uttalar hot? även psyksjuka har väl rätt att få svar på sina frågor och de har rösträtt även de med. Om han hade fel skulle det väl vara ganska lätt att argumentera ner honom och få han till att rösta på S istället eller hur ?
Citera
2012-10-31, 19:00
Medlem
singularitets avatar
Här haglar det minsann av smutskastande.

Citat:
Ursprungligen postat av nedboy
Det jag egentligen säger är att jag önskar vi kunde rasblanda för att blanda bort idioter som dig TS. Fast det är en annan histora.

Om du är intresserad av vem som är smartare av jag och du så bjuder jag gärna in dig till ett parti schack. Vidare så är jag lyckligtvis psykiskt frisk.

Citat:
Att du inför polis börjar svamla om Nordkorea visar att du inte är en av de där ytterst få balanserade invandringskritikerna, du är precis som resten av dem.

Sverigedemokraterna är Sveriges tredje största parti (Källa: SVT rapport, förra veckan.)
Du menar alltså att en stor del av Sveriges befolkning är obalanserade enbart för att dem kritiserar Sveriges havererade invandringspolitik? Jag undviker politik och är själv inte Sverigedemokrat, däremot ser jag hur Sverige far illa på grund av massinvandringen. Alla drabbas och speciellt de som blir sjuka och tvingas sälja sina livsverk samtidigt som invandrarna håvar in pengar. Fri sjukvård för papperslösa. Skolan får inte enligt lag anmäla om en elev är en illegal invandrare därför att alla barn ska ha rätt att gå i skolan. Ankarmödrar får retroaktiv föräldrapenning för barn för den tiden barnen inte tagit sig till Sverige än och saknade Svenskt medborgarskap osv i all oändlighet. Det kan låta fint och vackert men jag vill inte betala vansinnet från det hypotetiska arvet efter min framlidne släkting.
Citera
2012-11-01, 06:08
Medlem
Relays avatar
Citat:
Varför måste alltid politik handla om invandring, PK-"ungdommar" och analfabetiska somalier? Är det inte möjligt för FB-medlemmar att diskutera politik utan att det skall handla om invandring?

För gemene man är politik ett oerhört brett område, men för den inskränkte/insnöade handlar politik bara om ett område och så fort ordet politik nämns, så måste det området behandlas, vilket lägger lock på den politiska diskussioner.
Försöker man skapa en tråd med ett ämne man hellre vill debattera om så är det inte många som svarar, eller som så ofta händer den blir bortplockad utan någon som helst förklaring.
Citera
2012-11-10, 00:01
Medlem
Citat:
Varför måste alltid politik handla om invandring, PK-"ungdommar" och analfabetiska somalier? Är det inte möjligt för FB-medlemmar att diskutera politik utan att det skall handla om invandring?

.

Därför att alla andra politiska frågor blir triviala eller irrelevanta om vi inte får stopp på massinvandringen. Den skär genom alla problemområden i samhället; barnfattigdom har med invandringen att göra, dåliga skolreslutat har med invandringen att göra, bostadsbristen har med invandringen att göra, brottsligheten har med invandringen att göra, ottryggheten har med invandringen att göra, arbetslösheten har med invandringen att göra, pensionerna har med invandringen att göra, flerbarnstillägg, assistansfusket, hedersvåldet har med invandringen att göra osv osv.

Massinvandringen lägger sig som en förlamande hand över alla politiska frågor.
Citera
  • 7
  • 8

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in