• 2
  • 3
2013-01-08, 00:49
Medlem
MassRiots avatar
Tränar på som vanligt, glömmer journalen dock..

Idag var det benpass:

Marklyft: 90 kg 4x5

Benpress: 120 kg 3x8

Bencurls: 65 kg 3x12

Vadpress: 120 kg 3x12

Rygglyft med 20 kg's skiva i armarna: 3x8

Tid: cirka 50 minuter.

Kommentar: kände mig stark, ben är min svaghet styrkemässigt så det blir vad det blir..

Första dagen idag med periodisk fasta nu, fruktansvärt att gå 4 timmar utan mat men jag vänjer väl mig? Ska ner på runt 10% BF och sedan bulka och deffa i kortare perioder än jag gjort förr. Börjar skolan imorgon och kommer fasta 5 timmar till lunchen. Äter på som vanligt sen men går back cirka 500 kcal på skippad frukost där jag tidigare käkat 2-3 dl gröt med massa sylt, mjölk och en stor banan i, blr därför vara lagom att köra på som vanligt minus frukost!

Imorgon blire' bröst, funderar på om jag bör skära ned till 4 pass per vecka och slå ihop rygg med ben istället för nulägets 6 pass i 3 split, vad säger ni?
Mvh MR.
Citera
2013-01-08, 14:12
Medlem
MassRiots avatar
Såg mina mål i mitt första inlägg och jag kan ju konstatera med ett antal månader kvar att jag nog kommer överträffa dem innan deadline, har inte kört bänkpress på länge men jag maxar på 30 kg hantlar nu så lär ju lätt komma upp i 70 kg med stång! Marklyft tränar jag ju på 90 nu, kan troligtvis redan maxa på 120.

Knäböjen är det enda som strular, jag förstår inte varför men ska jag utföra strikta knäböj så ligger jag och pressar på 60-65 kg.. maxar 160 i benpress så borde ju ligga på teknikbrist?

Första tidiga skoldagen idag och är inte van att somna innan 4 och fick därför bara cirka 3 timmars sömn inatt, inte optimalt efter ett jobbigt benpass igår kväll. Får se om jag pallar något alls idag på bröstpasset?

Ses ikväll, ciao!
Citera
2013-01-08, 14:49
Medlem
Nohs avatar
Benpressen ger ett mekaniskt övertag och beroende på hur den ser ut så pressar man inte sin egna vikt heller - vilket man gör i benböj.
Citera
2013-01-08, 22:06
Medlem
MassRiots avatar
Mycket riktigt så var jag rätt slö idag efter mycket begränsad sömn, men kämpade mig igenom passet.

Hantelpress: 27,5 kg 3x6

Decline hantelpress: 22.5 kg 3x6

Hantelflyes: 12.5 kg 3x8

drag till hakan men pronerande skivstång: 40 kg 3x12

LÅT: 7 kg 3x10

Pushdowns: 63 kg 3x10 (Friskis/Svettis cablemaskiner har mycket tvivelaktiga vikter..)

Pushdowns men upp och ner grepp: 45 kg 3x8(Tvek..)

Tid: 35 min.

Kommentar: Är hos farsan nu ett tag och tvingas därför till Friskis vilket suger, väldigt långt ifrån hardcore. Dessutom är vikterna märkliga då dem uppenbarligen inte stämmer, men stark känner man sig. Pallade inte alls länge, styrkan var där men uthålligheten var frånvarande.

Ps. glömde fastandet i morse av ren trötthet, börjar med det imorgon istället.

Mvh MR.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in