2012-11-06, 04:53
Medlem
logiskts avatar
Har skramlat ihop 22,500 miles på mitt skymiles-kort och känner mig sugen på att använda dem till en resa (lutar åt Karibien eller Hawaii, som milen borde räcka till om jag har uppfattat det rätt från Delta.com's milage chart) med avresa från kontinentala USA.
Nu är det bara det att jag inte blir riktigt klok på vad som står på Deltas hemsida. Jag fattar helt enkelt inte hur man bokar en resa med sina miles. Känner mig som ett stolpskott men jag hajar verkligen inte!

Under fliken "pay with miles" står det att man måste vara Gold eller Platinum member och boka med ett speciellt kreditkort (jag har ingetdera), och under "Pay for award ticket" står det "When redeeming tickets at delta.com, immediate payment with a credit or debit card is required at the time of ticketing."
Jag vill inte dra någon kostnad från mitt kort, jag vill ju boka en resa med mina surt ihopskrapade miles....

Någon insatt som kan klargöra detta för mig och berätta hur jag ska gå tillväga?
Citera
2012-11-06, 06:04
Medlem
award ticket, men du maste fortfarande betala med ett kreditkort eller liknande.
Har du ens last reglerna? Det ar mest troligt att dom kraver ett kort for denna del:

"The payment of any taxes, fees, and other government or airport-imposed charges is the responsibility of the passenger. In addition to the mileage levels reflected below, Award redemption requires payment of $5.00 to $10.00 in U.S. government taxes and fees for domestic itineraries. International fares do not include foreign user, inspection, security or other similarly based charges, fees or taxes of up to $600, depending on itinerary. Taxes and fees must be paid when the ticket is purchased."
Citera
2012-11-06, 07:19
Medlem
logiskts avatar
Jo, jag läste reglerna, men blev mest förvirrad. Ville mest vara säker på att inte hela biljettpriset dras från kortet. Men det verkar ju rimligt det du säger.
Är det någon här som har bokat award tickets med delta förut?
Citera
2012-11-06, 15:30
Medlem
luckylucazs avatar
22.5k miles kommer du tyvärr inte långt med. Reglerna börjar med detta:

Award mileage shown is each-way based on a required round-trip or multi-leg Award Ticket purchase.

Det betyder att alla priser gäller enkel väg men kräver att du flyger retur (eller multisegment). Billigaste möjliga retur till Hawaii går loss på 40k miles och till Karibien 35k. Med 22.5k får du tyvärr ingenting. Men samlar du upp till 25k kan du få en inrikes i USA/Alaska/Kanada. Bor du i USA för övrigt eller varför flyger du därifrån?
Citera
2012-11-06, 19:01
Medlem
logiskts avatar
okej, då är det bara att fortsätta skramla då. Det trillar in 5000 miles till jul så då kanske jag kan slå till med en enkelresa iaf och sen boka nåt billigt tillbaka (om det går. I värsta fall får det bli en tripp till vegas eftersom enkelbiljetterna när billiga dit, men det känn ju lite onödigt).
Ja, jag bor i USA.
Tack för hjälpen!
Citera
2012-11-06, 21:04
Medlem
luckylucazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av luckylucaz
22.5k miles kommer du tyvärr inte långt med. Reglerna börjar med detta:

Award mileage shown is each-way based on a required round-trip or multi-leg Award Ticket purchase.

Det betyder att alla priser gäller enkel väg men kräver att du flyger retur (eller multisegment). Billigaste möjliga retur till Hawaii går loss på 40k miles och till Karibien 35k. Med 22.5k får du tyvärr ingenting. Men samlar du upp till 25k kan du få en inrikes i USA/Alaska/Kanada. Bor du i USA för övrigt eller varför flyger du därifrån?

Citat:
Ursprungligen postat av logiskt
okej, då är det bara att fortsätta skramla då. Det trillar in 5000 miles till jul så då kanske jag kan slå till med en enkelresa iaf och sen boka nåt billigt tillbaka (om det går. I värsta fall får det bli en tripp till vegas eftersom enkelbiljetterna när billiga dit, men det känn ju lite onödigt).
Ja, jag bor i USA.
Tack för hjälpen!

Läs igen...
Citera
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f2002592

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in