Citat:
Ursprungligen postat av
Havsstorm
Jag bestämde mig att sluta självskada. Inte gjort det på 58dagar. Längsta tiden utan att göra det på år.
Men nu orkar jag inte mer. Jag skiter i det. Jag vill inte mer, vill verkligen inte.
Jag har ju lovat mina föräldrar och vänner och vårdpersonal att jag slutat för alltid. Men är det så fel om jag ångrar mig?
Tror ni verkligen på att inte skada sig?
Det känns som en förbannad ”sjukdom” som inte går att bli fri från…
Känns som det inte finns något hopp för eller med att sluta.
Vi skadar nog oss alla på olika sätt när vi inte mår bra.
Tex jag har precis insett eller ja det gjorde jag för ett tag sen men sen glömmer lätt, att jag älskar andra för mycket och inte mig själv tillräckligt. Mitt inre barn är skadat, rädd och lättsårad.
Många har pratat om ego här, och jag önskar att jag förstod det mer.
Skall lyssna på The Power of now, hade fått den som tips att läsa/lyssna på för längesedan av en killkompis, nu är det dags!
Nere i en svacka igen, hormoner, depression kanske, utmattad eller bara världen som är grym och jag känslig. Eller att jag inte släppt min uppväxt?
Jag hoppas verkligen inte du skadat dig igen, även om du gjort det så var snäll mot dig själv.
Man gör dumheter, var inte så hård mot dig.
Som sagt vi gör alla det på ett eller annat sätt. Alla sätt syns inte, dina kanske kommer göra det.
Du har bara fått in det som en rutin att göra, det kunde lika bra vara annat för att dämpa ångesten.
Du kan ändra dina rutiner, jag tror på dig!!! Så gör något annat, börja med något nytt, att ändra rutiner tar tid, gör ont. Börja virka, snickra, kampsporta, dansa, sjung, gör vad som helst, var modig!!!
Just nu behöver jag ändra mitt beteende för detta håller inte längre, jag behöver lära mig tålamod, sluta vara så rädd och älska mig själv mer. Och börja tänka mer på andra än mitt eget jag jag jag, lyssnade nyligen på boken Glädje, med Dalai Lama och Desmund Tutu, den var fin och gav mig många nya sätt att tänka. Tex sluta vara så inne i mig själv, mina känslor, Glädje kan komma när man också hjälper andra!
❤️