• 2
  • 3
2005-05-25, 00:58
Bannlyst
Haha ledsen om jag drar upp en liten gammal tråd.Tänkte starta en egen först men upptäckte den här.Måste bara säga fy fan vilken jävla skit musik.Jag trodde det var ett skämt först innan jag upptäckte dom på dc haha det kan inte finnas värre musik än det här

Jag tror det är Bert som ligger bakom skiten
Citera
2005-05-25, 20:34
Medlem
Gomer_Pyles avatar
Försök till parodi på "Gregorian"?? Hur som helst man får tacka skaparna till skiten för ett gott skratt.
Citera
2005-06-22, 07:55
Medlem
Tror de är två stycken killar, de är på Rix Morgonzoo idag! Spelade Vindarna viskar mitt namn live med akustisk gitarr

Måste också kritisera covern av Carola - Främling (Tror det är den) som framförs av nån punkarbrud i i munktempo! Fyfan vad kass, helt ofattbart att det har kunnat gå så långt som till produktion av cd
Citera
2005-06-22, 10:20
Medlem
dallassallads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hallaballooba
Hahaha - Vilken skit!
Kunde inte låta bli att tanka hem och "smyglyssna".
Det måste bli årets kalkon på den svenska skivmarknaden, inte ens Eilert når ner till dessa nivåer...

STOR humor!
Det här kan bli sommarens bästa ironihitskiva!
Vill genast hem och fixa den
Citera
2005-06-22, 20:58
Medlem
Bruce Waynes avatar
Det är ju tyvärr inget nytt fenomen med ruttna coverskivor.. finns ju en massa skit därute, bl.a. panflöjtscovers, hammondorgelversioner av ABBA och "etniska" varianter av kända hits..

Fast den här munkplattan tar nästan priset.. har lyssnat lite och skivan kommer säkert hamna i flera svenska hem där även snäckfigurer, tavlor med gråtande barn och new-age flummiga drömfångare hänger ovanför sängen
Citera
2005-06-22, 21:17
Medlem
brianmolkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shivaspace
Tror de är två stycken killar, de är på Rix Morgonzoo idag! Spelade Vindarna viskar mitt namn live med akustisk gitarr

Måste också kritisera covern av Carola - Främling (Tror det är den) som framförs av nån punkarbrud i i munktempo! Fyfan vad kass, helt ofattbart att det har kunnat gå så långt som till produktion av cd

Vad då menar du Sophie Rimheden ??
Citera
2005-06-23, 02:56
Medlem
Den här skivan speglar ju svensk skivindustri ganska bra; det råder ju grymt inavel inom producent-"eliten" med Per G och Bertan i täten... Skivbolagen har helt enkelt så jävla slut på idéer att de pressar ut vad fan som helst för att hamna så lite minus som möjligt...
Citera
2005-06-23, 04:25
Medlem
Bottenskraps avatar
Det roliga, eller tragiska, är ju de människor som faktiskt köper skivan och tycker att de tar del av någon sorts äkta medeltida mystik, ungefär som de som på allvar tror att de blir delaktiga i att uppnysta någon sorts konspiration för att de läst da vinci-koden. Med tanke på att den legat på listor finns det nog många sådana... så otroligt jävla tacky. Var jag hemma hos någon som drog på den för att skapa stämning skulle jag ge vederbörande en örfil och gå.
Citera
2005-06-23, 08:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brianmolko
Vad då menar du Sophie Rimheden ??

Vet inte men googlade lite och ja hon ser ut som tjejen i videon. Jag har ej hört hennes övriga musik så jag kritiserar henne inte som artist. Har bara hört just Främling och det var riktigt värdelöst!
Citera
2005-06-23, 10:47
Medlem
Bruce Waynes avatar
Skivan är utgiven på halvskumma etiketten "Music For You", har för mig att Fame Factory-plattorna har den märkningen.. kan vara Berts bolag Marianne som gett ut plattan..hmm

Det finns rätt mycket folk som försöker leva med nån slags "mystik" i sina liv, dom har ofta stora svarta T-shirts med vargar eller indianer på och sen dricker dom grönt te och ser på "Andarnas Makt" på TV..
Citera
2005-06-23, 11:16
Medlem
Knullkungens avatar
Enl googling på music for you gör gällande att Bert delvis ligger bakom skiten, http://www.schlagerparty.se/twiki/bi...n/BertKarlsson
Citera
2005-06-23, 14:06
Medlem
dallassallads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knullkungen
Enl googling på music for you gör gällande att Bert delvis ligger bakom skiten, http://www.schlagerparty.se/twiki/bi...n/BertKarlsson

I knew it!
Bertdjävel.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här