• 1
  • 2
2012-11-12, 20:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fjodorov
Jag vill veta TS, vad gör massinvandringen bra för Sverige som nation, vad är det som invandringen tillför?
Mångfald, jobb, kunskaper osv
Citera
2012-11-12, 20:28
Medlem
Fjodorovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Filippi
Mångfald, jobb, kunskaper osv

Utveckla:

Vad för jobb skapas?

Vilka kunskaper får vi?
Citera
2012-11-12, 20:40
Medlem
Citat:
Utveckla:

Vad för jobb skapas?

Vilka kunskaper får vi?
Vilka jobb får vi och vilka kunskaper? Jo jag hade halsfluss i somras och jag har lite fobi för sänkor & läkare. Men jag lyckades få en läkare som inte kunde svenska, men som förstod att jag var nojig och hon bara kollade i halsen och ordnade utifrån en okulärbesiktning av mina mandlar helt rätt antibiotika. Det är skickligt och en svensk läkare skulle aldrig våga skriva ut antibiotika utan en nogran undersökning. Snacka om att sitta inne på kunskaper som annars skulle gå förlorade ifall hon skulle ta ett städjobb.
Citera
2012-11-12, 20:48
Medlem
Fjodorovs avatar
Citat:
Vilka jobb får vi och vilka kunskaper? Jo jag hade halsfluss i somras och jag har lite fobi för sänkor & läkare. Men jag lyckades få en läkare som inte kunde svenska, men som förstod att jag var nojig och hon bara kollade i halsen och ordnade utifrån en okulärbesiktning av mina mandlar helt rätt antibiotika. Det är skickligt och en svensk läkare skulle aldrig våga skriva ut antibiotika utan en nogran undersökning. Snacka om att sitta inne på kunskaper som annars skulle gå förlorade ifall hon skulle ta ett städjobb.

Haha, skämtar du med mig? Försöker du trolla mig eller liknande?

Ifall du är seriös:

Så för att en läkare med utländsk bakgrund kunde skriva ut antibiotika till dig så är du för invandring och tycker att de ger oss kunskaper och jobb?

Vilken kunskap är det hon har bidraget med till vårt folk genom att kolla på dig i halsen och ge dig antibiotika istället för att göra en grundlig undersökning?

Vad för jobb har hon skapat, egenföretagare inom att undersöka folks halsar?
Citera
2012-11-12, 21:00
Medlem
Citat:
Haha, skämtar du med mig? Försöker du trolla mig eller liknande?

Ifall du är seriös:

Så för att en läkare med utländsk bakgrund kunde skriva ut antibiotika till dig så är du för invandring och tycker att de ger oss kunskaper och jobb?

Vilken kunskap är det hon har bidraget med till vårt folk genom att kolla på dig i halsen och ge dig antibiotika istället för att göra en grundlig undersökning?

Vad för jobb har hon skapat, egenföretagare inom att undersöka folks halsar?
I Sverige (... eller Danmark och Norge menar jag, för det är där svenska läkare utbildar sig) så utbildas inte läkarna till att ha feeling. I mer sydliga länder så har läkarna mer feeling. Jag menar att en svensk läkare skulle tvivla på sig själv medan en utlänsk läkare har det svenska läkare kommer behöva, nämligen feeling. Det är en kunskap de har att tillföra.

Eftersom du inte har kontakt med mångkulturen så antar jag att du inte använder engelska uttryck utöver det du skriver på engelskan i skolan. Men feeling betyder att man har känsla i fingertopparna.
Citera
2012-11-12, 21:15
Medlem
Fjodorovs avatar
Citat:
I Sverige (... eller Danmark och Norge menar jag, för det är där svenska läkare utbildar sig) så utbildas inte läkarna till att ha feeling. I mer sydliga länder så har läkarna mer feeling. Jag menar att en svensk läkare skulle tvivla på sig själv medan en utlänsk läkare har det svenska läkare kommer behöva, nämligen feeling. Det är en kunskap de har att tillföra.

Eftersom du inte har kontakt med mångkulturen så antar jag att du inte använder engelska uttryck utöver det du skriver på engelskan i skolan. Men feeling betyder att man har känsla i fingertopparna.

Så genom kunskapen feeling så skall vi ha invandring? Vad för jobb skapar de genom sin feeling?
Citera
2012-11-12, 21:39
Medlem
Citat:
Så genom kunskapen feeling så skall vi ha invandring? Vad för jobb skapar de genom sin feeling?
De förädlar läkarkonsten. Det var bara ett exempel.
Citera
2012-11-12, 21:48
Medlem
Fjodorovs avatar
Citat:
De förädlar läkarkonsten. Det var bara ett exempel.

Jaha, på vilket sätt då förutom det faktum att de går på känn istället för att vara grundliga så att det inte blir några onödiga fel?

Har du några exempel på jobb som har skapats utav invandringen? Det faktum att du är för invandringen och vill ha invandring för att det skapar jobb och ger oss kunskaper så har du gett väldigt få exempel för att godta invandring.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in