2012-11-13, 15:46
Medlem
Guitarsmokes avatar
Med inspiration från den nu papperskorgade tråden om en ung tjej som ständigt blir trakasserad av invandrarmän tänkte jag att man kanske kan få till en samlingstråd om kulturkrocken mellan MEA-invandrare och svenskor. Hur det är med centralasiatiska män från t.ex. Turkeminstan och Uzbekistan?

För att ta några exempel:

Citat:
Vi hinner inte mer än att gå utanför dörren innan de är där med sitt "eyyy svennehora doo foolja med?" Sedan när vi säger NEJ så tjatar dom i evigheter. Vi vågar inte gå ut själva längre nu.

https://www.flashback.org/t2008265

Citat:
– Det är för jävligt att man ska behöva ta ord som svennehora, fitta och slampa, säger Angelica Danielsson och skakar på huvudet.

http://www.smp.se/nyheter/alvesta/kr...83438986%29.gm

Citat:
Första grejjen var min granne. Hon var svensk kvinna utan man och hade två barn. Mycket snäll kvinna men hennes dotter var liten kanske på den tiden 15. Jag såg hon blev behandlad mycket dålig av grabbarna i området och många kallade henne hora såna saker. Hennes mamma var svag kunde inte göra något och jag tyckte mycket synd om henne. Sen jag märkte att det fanns ingen respekt till svenska tjejer för man vet de har ingen stark backup kan man säga. Så man kan snacka med dom utan respekt och man behöver inte tänka om hennes bror eller kusin kommer efter dig. Jag tycker det här sätt är fel från oss invandrare och det är ett mycket stort problem. Stackars dom svenskar som inte har mycket pengar och måste låta sina barn speciellt flickor bo i såna invandrarområde, det blir helvete för dom.

https://www.flashback.org/t2006410

Citat:
Sofie Peeters, som med dold kamera avslöjar hur invandrarmän trakasserar henne på Bryssels gator. Dokumentären döptes till Femme de la rue och kan nu ses ovan.

http://avpixlat.info/2012/08/02/sexu...ryssels-gator/

Diskussion: Vilka erfarenheter har du eller dina väninnor av främmande män som förföljer och trakasserar er? Är detta ett generellt mansproblem eller finns det tydliga skillnader mellan vita svenska män och män med utländsk bakgrund? Är detta ett samhällsproblem som ingen pratar om?
Citera
2012-11-13, 16:13
Bannlyst
Min syster gav upp för ett tag sedan så nu får jag leka taxi. Så här går det när Sverige mestandels släpper in pedofildyrkare och negrer vars kvinnosyn är helt sjuk.

Kvinnor är ju tex mindre värda än hundskit enligt muslimer. Kvinnor ska enligt dom endast ligga och klämma ut fler pedofildyrkare och sedan konstant lyda mannen och sedan bära slöja, allra helst niqab.

Ändå så försvarar feministerna dessa monster vilket är mycket märkligt.
Citera
2012-11-13, 16:35
Moderator
manamanahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Guitarsmoke
Diskussion: Vilka erfarenheter har du eller dina väninnor av främmande män som förföljer och trakasserar er? Är detta ett generellt mansproblem eller finns det tydliga skillnader mellan vita svenska män och män med utländsk bakgrund? Är detta ett samhällsproblem som ingen pratar om?

I nio av tio fall är det mörkare män som trakasserar.
Anledningarna tror jag är dålig kvinnosyn, mycket strikta förhållanden hemma som ger ett behov av revolt samt kulturkrockar (lättklädda kvinnor ses som dåliga kvinnor).
Inte för att jag ofta går lättklädd, ibland räcker det visst med att man inte kan försvara sig så är de där och tafsar.
Enda lösningen är att ha manligt sällskap. Då vågar de inte säga något.

Ingen pratar om det för att det anses vara ett generellt mansproblem. Enligt mina egna erfarenheter är dock invandrarmän i klar majoritet så de kan ju försöka övertyga någon annan. Inget kommer någonsin att hända, jag har gett upp för länge sedan. Ämnet är alldeles för tabu.

Innan någon börjar tjafsa, jag vet att de flesta utländska män inte trakasserar. Jag vet att det är ett fåtal. Fast man tänker inte på det när någon precis har tagit en på rumpan på väg hem från Konsum. Då är man bara förbannad.
Senast redigerad av manamanah 2012-11-13 kl. 16:38.
Citera
2012-11-13, 16:36
Bannlyst
En kvinnlig arbetskamrat har vittnat om det. Räcker för mig - det förekommer.

Den här sortens "uppvaktning" kan bli mycket farlig efter mörkrets inbrott, eller mitt på ljusan dagen för den delen.

Reinfeldt och Ullenhag? De skiter nog i detta högaktningsfullt.
Citera
2012-11-13, 17:06
Medlem
langben1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mertillen
En kvinnlig arbetskamrat har vittnat om det. Räcker för mig - det förekommer.

Den här sortens "uppvaktning" kan bli mycket farlig efter mörkrets inbrott, eller mitt på ljusan dagen för den delen.

Reinfeldt och Ullenhag? De skiter nog i detta högaktningsfullt.

Deras fruar/barn släktingar behöver blir kulturberikade, det märks...

Jag visste direkt när jag började läsa tråden att TS skulle länka till Femme de la rue. Så jävla klockren film. DEt är likdant i Sverige om inte än värre..
Citera
2012-11-13, 17:31
Medlem
Det är givetvis en skandal att våra riksdagspartier inte tar ansvar för det kaos dom vältrar över våra flickor, kvinnor. Än märkligare är det att kvinnor som grupp. inte ställer upp på sina systrars sida utan ofta tar parti för blatteriet.
Citera
2012-11-13, 17:39
Medlem
Såg tråden som skrotades. (Varför?)

Jag gjorde en sån där film som den holländska tjejen för längesedan för att ingen trodde mig när jag sa att jag blev trakasserad varenda jävla dag. Ingen brydde sig. Konstigt att det blir ett sånt jävla ramaskri nu? Kan det vara att det ligger andra intressen i potten? Mäns intressen?
Citera
2012-11-13, 18:30
Medlem
aryan_utophias avatar
Fruktansvärt för alla svenska tjejer som faller offer för denna sexuella terror. Jag hoppas att de flesta reagerar och faktiskt kommer till insikt, och deras föräldrar. Att de inte är hjärntvättade bortom allt förnuft och tycker synd om blattarna som trackaserar eller våldtar dom "Det beror säkert på svenskarnas rasism"
Citera
2012-11-13, 18:42
Medlem
HalvSvenskens avatar
Det är ju detta med empati som många invandrare saknar. Dom står där och gråter och snyftar när något händer deras egna grupp men bryr sig inte ett skit när någon ur deras grupp gör något mot andra.

Med sådana här skräp människor bygger man ett kaos-samhälle.
Citera
2012-11-13, 18:48
Medlem
Guitarsmokes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SOTPDOTS
Min syster gav upp för ett tag sedan så nu får jag leka taxi.

Minns ni väktaren som började köra tjejer gratis från krogen?

Citat:
Fredrik Bülow tröttnade på att läsa om våldtäkter i tidningen.
I flera månader tillbringade han helgnätterna i bilen och skjutsade hem tjejer gratis från krogen i Helsingborg.

http://www.aftonbladet.se/svenskahja...cle15020838.ab

Men det här är ju ett problem även mitt på ljusa dagen, mitt på gatan.

Man undrar ju även hur invandrarkvinnor reagerar på MEA-män som förnedrar svenskor. Om de njuter lite av det därför att svenska kvinnor ånjuter större friheter? Vissa invandrarkvinnor borde ju uppleva svenskor i klänning, högklackat, utsläppt hår, sminkade osv som oerhörda hot när de själva ser hur tråkiga ut som helst. En muslimsk man lär ju se mer bar hud en sommardag i centrum än han ser under hela sin livstid i sitt hemland.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in