Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-12-10, 14:51
  #6457
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ehJc379Eyl7J
Dom kommer om två veckor vanligtvis. Soneby påstod att Sjöberg köpt sex i tweeten.

Håller med om att det var rätt bra drag i diskussionen.

I rätten försökte Soneby försvara sig med att hans falska ryktesspridning och förtal (som han nu är dömd för) inte var hans egna påhitt, utan det var någon hemlig anonym "källa" (läs: Mållgan) på facebook, som Soneby har mycket stor tilltro till, som berätta om Patrik för Soneby.

Soneby är bara arg på Patrik för att de avslöjade Hakuna Matata-gäddan en andra gång, trots att han redan hade blivit konfronterad av dumpen förr, fortfarande var aktiv pedofil som jagade småflickor på nätet samtidigt som han fortfarande var aktiv i Sonebys bolag, och Soneby vägrade att vidta åtgärder mot pedofilen. Påhitten om Patrik vara bara ett tamt försök att hämnas på Patrik, vilket verkligen slutade "jättebra" för Soneby som blev dömd för detta. Sammanfattningsvis så är det lagligt att konfrontera pedofiler, medan det är olagligt att bli så arg för detta att man hittar på lögner och förtalar dem som konfronterar pedofiler.

Tror ni att Soneby lär sig en läxa? Knappast. Soneby är en oföränderlig konstant idiot och äcklig peddo-enabler.
__________________
Senast redigerad av Bonusbarnmannen 2023-12-10 kl. 14:56.
Citera
2023-12-10, 15:51
  #6458
Medlem
Run3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bonusbarnmannen
I rätten försökte Soneby försvara sig med att hans falska ryktesspridning och förtal (som han nu är dömd för) inte var hans egna påhitt, utan det var någon hemlig anonym "källa" (läs: Mållgan) på facebook, som Soneby har mycket stor tilltro till, som berätta om Patrik för Soneby.

Soneby är bara arg på Patrik för att de avslöjade Hakuna Matata-gäddan en andra gång, trots att han redan hade blivit konfronterad av dumpen förr, fortfarande var aktiv pedofil som jagade småflickor på nätet samtidigt som han fortfarande var aktiv i Sonebys bolag, och Soneby vägrade att vidta åtgärder mot pedofilen. Påhitten om Patrik vara bara ett tamt försök att hämnas på Patrik, vilket verkligen slutade "jättebra" för Soneby som blev dömd för detta. Sammanfattningsvis så är det lagligt att konfrontera pedofiler, medan det är olagligt att bli så arg för detta att man hittar på lögner och förtalar dem som konfronterar pedofiler.

Tror ni att Soneby lär sig en läxa? Knappast. Soneby är en oföränderlig konstant idiot och äcklig peddo-enabler.
Varför är det så viktigt för Soneby att fortsätta försvara pedofilen? Pedofilen är/var väl revisor i hans bolag. Men det är väl bara att hitta en ny revisor. Inte direkt som att det är brist på dem.

Sen kan man väl fördöma pedofilandet och hålla med Dumpen, samtidigt som man fortsätter anlita peodiflen som revisor. Det är ju inte direkt som att man måste hålla med personer i allt bara för att man jobbar med dem.

Jag antar att pedofilen hjälper Martin med skattefiffel och bokföringsbrott. Det är väl inte lika enkelt att hitta en sådan revisor. Så det är väl därför som Martin håller honom om ryggen.
Citera
2023-12-10, 16:45
  #6459
Avstängd
SuneSnuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Run3
Varför är det så viktigt för Soneby att fortsätta försvara pedofilen? Pedofilen är/var väl revisor i hans bolag. Men det är väl bara att hitta en ny revisor. Inte direkt som att det är brist på dem.

Sen kan man väl fördöma pedofilandet och hålla med Dumpen, samtidigt som man fortsätter anlita peodiflen som revisor. Det är ju inte direkt som att man måste hålla med personer i allt bara för att man jobbar med dem.

Jag antar att pedofilen hjälper Martin med skattefiffel och bokföringsbrott. Det är väl inte lika enkelt att hitta en sådan revisor. Så det är väl därför som Martin håller honom om ryggen.

När har han försvarat pedofilen? Är du dum i huvudet? Han hatar honom och vill inte ha med honom att göra. Han anställer en revisor för att han ska någon att hålla koll på ekonomin, revisorn sabbar det och då ska Martin ställas till svars?

Patrik Sjöberg och Sara är patrask. Hoppas Martin stämmer dem för förtal för att de kopplat ihop honom med peddot. Peddot var revisor till andra i nöjesbranchen också, hur fan ska martin veta vad han pysslar med på fritiden
Citera
2023-12-10, 17:05
  #6460
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SuneSnus
Hoppas Martin stämmer dem för förtal för att de kopplat ihop honom med peddot.

Vad menar du och varför hoppas du det? Det är väl inte förtal av arbetsgivaren att berätta var en pedofil jobbar? Att pedofilen satt i styrelsen för Sonebys bolag var offentliga uppgifter som gick att finna på otaliga webbsidor på nätet.

Men jag funderar mest på varför du hoppas på det? Vill du inte att det ska avslöjas vilka bolag som anställer pedofiler? Jag känner t.ex. till att System Verification Sweden AB hushåller ett sådant äckel, vill du inte att det ska spridas heller, eller?

Som hämnd för att Soneby blev "sammankopplad" med pedofilen som han hushöll i styrelsen för sitt bolag så hittade Soneby på lögner om Patrik Sjöberg, i ett försök att skada hans rykte, och blev därmed dömd för de uppenbara lögnerna. Ska Soneby hämnas ytterligare på alla som uppmärksammar att han är en peddo-enabler, eller vad tänker du? Genom att hitta på lögner om alla som tycker illa om honom offentligt? Soneby är ett vidrigt äckel och psykopat så han får nog finna sig i att andra tycker att han är ett vidrigt äckel och psykopat.

Patrik och Sara verkar vara personer med båda fötterna på jorden som pejlar in och läser lömska äckel som Soneby utan problem. Jag tror inte att det gynnar Soneby alls att fortsätta bråka med så jordnära människor som gör en så otvivelaktigt god samhällsinsats som räddar åtskilliga barn från barnvåldtäktsmän.

Soneby räddar inga oskyldiga barn från barnvåldtäktsmän. Soneby är inte en person som på något sätt bidrar till samhället. Soneby är ingen hjälte i detta sammanhang, medan två andra är det.

Dumpen är i uppe i över 300 stoppade barnvåldtäktsförsök, och förmodligen fler än så för det är ytterst få av pedofilerna som trillar dit mer än en gång, så de flesta barnvåldtäktsmän dumpen stoppar slutar faktiskt försöka våldta fler barn. Hakuna Matata, Sonebys pedofil, är ett undantag, ett sällan skådat hopplöst fall som fortsätter trots dumpens konfrontationer. Soneby borde vara tacksam för att Dumpen hjälpte honom att tänka om vad gäller pedofiler, att det kanske inte är så lämpligt att hjälpa barnvåldtäktsmän genom att ha såna i sina företag.

Fler företag borde kika lite extra på dumpen innan de anställer någon. Jag tror att det är ytterst få företagare som med sina pengar vill bidra till att försörja barnvåldtäktsmän på samma sätt Soneby gjorde.
__________________
Senast redigerad av amadeus4 2023-12-10 kl. 17:21.
Citera
2023-12-10, 17:21
  #6461
Medlem
Run3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SuneSnus
När har han försvarat pedofilen? Är du dum i huvudet? Han hatar honom och vill inte ha med honom att göra. Han anställer en revisor för att han ska någon att hålla koll på ekonomin, revisorn sabbar det och då ska Martin ställas till svars?

Patrik Sjöberg och Sara är patrask. Hoppas Martin stämmer dem för förtal för att de kopplat ihop honom med peddot. Peddot var revisor till andra i nöjesbranchen också, hur fan ska martin veta vad han pysslar med på fritiden
Som ägare av ett bolag så är man själv ytterst ansvarig. Det går inte att skylla ifrån sig på sin revisor.

Jag driver också eget, men gör min egen bokföring. Men jag har bekanta som kör med revisor och vissa av dem gnäller ibland över att revisorn inte godkänner någon utgift de vill ta på bolaget. Men revisorn ska egentligen inte ställa sig ivägen för vad man som ägare vill göra. Som sagt, det är bolagsägaren som är ansvarig och eventuellt får ta skiten om man fifflar.

Men vill man inte göra sin egen redovisning och samtidigt vill fiffla grovt, som Martin som verkar ta alla semestrar på bolaget och inte sparar några kvitton alls, så är det nog lite svårare att hitta en behjälplig revisor. Därför hans vurmande för pedofilen.

Om mina bekanta har problem med revisorn när de bara vill köpa en kaffemaskin på bolaget, så kan jag tänka mig att det inte är helt enkelt att hitta en revisor som strimlar alla kvitton och "tillåter" att man bokför semesterresor.
Citera
2023-12-10, 18:14
  #6462
Medlem
st33rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azfor
Äckliga verksamhet? Är du en sån där som tycker att det är äckligt när samhället bekämpar pedofiler,/.../

Jag känner din sort. Samhällets parasiter/.../Fy vad äckligt att dina ruttna åsikter värda mindre än flugskit/../

Citat:
Ursprungligen postat av amadeus4
Men jag funderar mest på varför du hoppas på det? Vill du inte att det ska avslöjas vilka bolag som anställer pedofiler? /../ äckel, vill du inte att det ska spridas heller, eller?

/../ är en peddo-enabler, eller vad tänker du?/../är ett vidrigt äckel och psykopat så han får nog finna sig i att andra tycker att han är ett vidrigt äckel och psykopat.



Det här är lite formulär 1A då armadan av dumpen-troll dyker upp i forumtrådar eller på twitter eller whatever. Ofta anonyma konton, som dyker in i exakt de trådar som berör dumpens heder, alltid rabiata och fyllda av hat - hätska som rabiessmittade jihadister. Anklagar alla som inte köper deras narrativ av korsriddarna Dumpen och deras ädla kant för att vara "peddokramare","äckel", "peddo-enablers" osv.
Citera
2023-12-10, 19:06
  #6463
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av st33r
Anklagar alla

Alla? Jag läste inlägget du citerade och den enda som blev anklagad i inlägget var AMK-Martin.
Men snyggt och ambitiöst klippt av dig! Du fick det _nästan_ att se ut som att det var några andra som blev anklagade.

Men vad tycker du själv? Var det smart av Martin att istället för att bara svälja stoltheten så väljer han att med lögner försöka sänka Patrik som bara räddar barn från barnvåldtäktsmän? Är det av ren avundsjuka på Patriks hjältestatus hos folket som han försöker, men misslyckas, med sitt stunt?

Jag tror att Martin nu i efterhand ångrar sig att han försökte med så fula metoder, han väljer ju på egen hand att göra sig extremt opopulär bland folket, inte minst hos alla föräldrar som bryr sig om sina barns säkerhet och framtid.

Alla väljer såklart sin egen kulle att försvara - Martins kulle verkar vara den att han önskar vara den som sprider lögner om personer som är mest framgångsrika genom tiderna med att bekämpa barnvåldtäkter i vårat avlånga land. Hedersvärt.
__________________
Senast redigerad av peter.almsenius 2023-12-10 kl. 19:12.
Citera
2023-12-10, 19:08
  #6464
Medlem
Lonlines avatar
Nu finns rättegången Patrik Sjöberg vs Martin Soneby att höra 😆

https://youtu.be/8FkS-B9zNbs?si=XtMURQyDpBvVqRUg
Citera
2023-12-11, 00:59
  #6465
Avstängd
SuneSnuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonline
Nu finns rättegången Patrik Sjöberg vs Martin Soneby att höra 😆

https://youtu.be/8FkS-B9zNbs?si=XtMURQyDpBvVqRUg

hur mycket får martin böta?
Citera
2023-12-11, 02:25
  #6466
Medlem
Martin spelar dum (spola fram till 12:50): https://youtu.be/9Rgfa4rj-S8?si=UoBaGqd6EGTUQoBZ
Citera
2023-12-11, 10:33
  #6467
Medlem
KareRaisus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SuneSnus
hur mycket får martin böta?

30 000 i dagsböter, och 7500 i skadestånd till Patrik.

Tyckte Martin förde sig rätt så bra i rätten även om det han gjort var straffbart.
__________________
Senast redigerad av KareRaisu 2023-12-11 kl. 10:36.
Citera
2023-12-14, 21:22
  #6468
Avstängd
SuneSnuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KareRaisu
30 000 i dagsböter, och 7500 i skadestånd till Patrik.

Tyckte Martin förde sig rätt så bra i rätten även om det han gjort var straffbart.

Det får väl hans polare betala honom då som spred felaktiga påståenden om Patrik xD
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback