Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2024-09-29, 17:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ftyddgsf456u
Var det inte med nazist-varulvar i den? 😮

*SPOILER*

Det finns en drm-sekvens dr huvudpersonen (som r Judisk) drmmer om monstrusa nazist-soldater som attackerar hans hem och skjuter ihjl hans anhriga.
Dom ser inte direkt ut som varulvar utan mer som nt annat.
Citera
2024-09-29, 17:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GoneForever
*SPOILER*

Det finns en drm-sekvens dr huvudpersonen (som r Judisk) drmmer om monstrusa nazist-soldater som attackerar hans hem och skjuter ihjl hans anhriga.
Dom ser inte direkt ut som varulvar utan mer som nt annat.

Hahahaha alla dessa judar verallt. F-n vad sjukt. Denna mste jag ju se!
Citera
2024-09-29, 18:24
Avstngd
Citat:
Ursprungligen postat av Svedjebonde
Bsta varulvsfilmen i mitt tycke r Dog soldiers.
Och karaktren Spoon r den hrdaste jvel som gtt i ett par militrkngor.
https://www.youtube.com/watch?v=0FmBfE7zeMI
Den nmns fan fr sllan! Tung film och svintung scen haha
Citera
2024-09-29, 19:34
Medlem
Jag tycker att bde The Howling och An american werewolf in London r mycket bra. Bda filmerna har bra frvandlingsscener. Bde The Howling och An american werewolf in London r dessutom komiska p ngra stllen och det fungerar bra.

Jag har bara sett tv av Howling uppfljarna och det var howling 3 och 4.

I den tredje filmen s ser vi bland annat nunnor och en australisk varulv som mest liknar en pungvarg. Vi ser en varulv fda en unge som pungdjuren gr. Vi ser ocks en rysk danss som blir en varulv d kamerorna blixtrar..Suck.. som ni hr s suger den hr filmen getballe.

Den fjrde filmen r okej men censuren slaktade den nr den kom ut p VHS (En man smlter ner innan den frvandlas till varulv), jag har dock sett en ocensurerad version men filmen blir inte s mycket bttre men de som gilalr slem och sdant lskar skert frvandlingsscenen. En rolig detalj r att den svenska gruppen Sha-Boom samplade lite av en karaktrs mumlande i filmen i introt av deras lt "Werewolf" Det r mumlet "The werewolfs are here" som kommer frn howling 4.
Citera
2024-09-29, 20:51
Avstngd
Citat:
Ursprungligen postat av Fredrikman
Jag tycker att bde The Howling och An american werewolf in London r mycket bra. Bda filmerna har bra frvandlingsscener. Bde The Howling och An american werewolf in London r dessutom komiska p ngra stllen och det fungerar bra.

Jag har bara sett tv av Howling uppfljarna och det var howling 3 och 4.

I den tredje filmen s ser vi bland annat nunnor och en australisk varulv som mest liknar en pungvarg. Vi ser en varulv fda en unge som pungdjuren gr. Vi ser ocks en rysk danss som blir en varulv d kamerorna blixtrar..Suck.. som ni hr s suger den hr filmen getballe.

Den fjrde filmen r okej men censuren slaktade den nr den kom ut p VHS (En man smlter ner innan den frvandlas till varulv), jag har dock sett en ocensurerad version men filmen blir inte s mycket bttre men de som gilalr slem och sdant lskar skert frvandlingsscenen. En rolig detalj r att den svenska gruppen Sha-Boom samplade lite av en karaktrs mumlande i filmen i introt av deras lt "Werewolf" Det r mumlet "The werewolfs are here" som kommer frn howling 4.

Ville svenska folket att censuren skulle bestmma ver huvudet p de?

Howling 1 sgs av "bara" 10,13 tusen p bio. Fick fram siffran hrifrn:
https://www.filminstitutet.se/sv/fa-...grafstatistik/

Sk p Varulvar, s hittar du.
Citera
Igår, 20:31
Medlem
Fin klassiker som hller n idag!
Citera
Idag, 14:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZweiLife
Har inte sett om den igen nnu men ja jag tycker ocks den r cool, ju

Tnkte p en annan sak.
Det finns en bonus feature p Arrow Videos utgva som bara handlar om betydelsen av att huvudpersonen i filmen r Judisk. Jag har inte kollat p det dr sjlv n men.
tnkte du har ju skrivit s mycket om just Judar hr osv s det kanske vore nt att bestlla till dig sjlv i Julklapp?
Arrow Video kr ju stor Winter Sale snart igen nu. Den brukar finnas ibland dem som kostar 9.
Senast redigerad av GoneForever Idag kl. 14:40.
Citera
Idag, 14:56
Medlem
Bartman777s avatar
Citat:
Tnkte p en annan sak.
Det finns en bonus feature p Arrow Videos utgva som bara handlar om betydelsen av att huvudpersonen i filmen r Judisk. Jag har inte kollat p det dr sjlv n men.
tnkte du har ju skrivit s mycket om just Judar hr osv s det kanske vore nt att bestlla till dig sjlv i Julklapp?
Arrow Video kr ju stor Winter Sale snart igen nu. Den brukar finnas ibland dem som kostar 9.
Jag sneglar ALLTID p arrow-utgvan av "AAWIL" nr jag ser den p rea. Jag r s sugen.
Men varje gng frsker jag intala mig att det fr rcka med standardutgvan jag har...

Fr se hur lnge jag kan st emot
Citera
Idag, 15:08
Medlem
Citat:
Tnkte p en annan sak.
Vilket supertips! Det visste jag inte om. Klart jag ska. Jag r ju fixerad vid judiskheter, lika mycket som de sjlva. Jag har "bara" Universals frsta Region B blurayutgva. Den har ocks bra extramaterial men inte Jon Spiras ess.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in