2013-11-28, 16:18
Medlem
Djamillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psilosopher
Detta är mycket riktigt en usel liknelse, dels med tanke på skillnaden av brottens allvarlighetsgrad, men kanske främst för att i fallet med den misstänkte missbrukaren vet man inte ens att något brott begåtts. Allt utgår från att man hittar en "misstänkt" person, och så börjar man nysta därifrån. Ingen brottsplats, Ingen anmälan, allt man har är en figur som verkar skum. Lite baklänges, not?

En bättre liknelse: Föreställ dig att onani vore förbjudet. Inte särskilt långsökt, det finns många exempel på religiösa samhällen där självbefläckelse ses som ett allvarligt hot mot samhällsmoral etc.

Polisen eftersöker någon som ser skamsen ut, griper vederbörande och kontrollerar medicinskt om indikation på sädestömning föreligger, med avsaknad av fittbakterier på kuken. Lite som att testas positivt för bensodiazepiner utan recept.

Varsågod/P

Tack, jag skrev att den inte var bra, offentlig onani är som jag förstått olagligt. Spontant hade jag svårt att komma på en bra liknelse. Offentlig onani eller om det egentligen heter sexuellt ofredande är inte heller bra då det inte saknar ett brottsoffer. Det var nog avsaknaden av brottsoffer som var det sämsta med mitt exempel . Om missbrukaren har en t-shirt där står "smoke weed everyday" kanske en polisman vågar sig på att gissa att ett brott någon gång har begåtts.

Din jämförelse är bra, min suger, vilket jag själv även konstatera.
Citera
2013-11-28, 16:19
Medlem
PotentOpponents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psilosopher
Detta är mycket riktigt en usel liknelse, dels med tanke på skillnaden av brottens allvarlighetsgrad, men kanske främst för att i fallet med den misstänkte missbrukaren vet man inte ens att något brott begåtts. Allt utgår från att man hittar en "misstänkt" person, och så börjar man nysta därifrån. Ingen brottsplats, Ingen anmälan, allt man har är en figur som verkar skum. Lite baklänges, not?

En bättre liknelse: Föreställ dig att onani vore förbjudet. Inte särskilt långsökt, det finns många exempel på religiösa samhällen där självbefläckelse ses som ett allvarligt hot mot samhällsmoral etc.

Polisen eftersöker någon som ser skamsen ut, griper vederbörande och kontrollerar medicinskt om indikation på sädestömning föreligger, med avsaknad av fittbakterier på kuken.
Lite som att testas positivt för bensodiazepiner utan recept.

Varsågod/P
Ha ha Ja den var bra.
Citera
2013-12-04, 16:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av w0lfis
Bingo, det är precis vad dom gör nu. Dom är ute och sållar folk som aldrig för bara för att dom har kvoter som måste fyllas för att få behålla sina anslag.

Vem ringer du när det är Polisen du är rädd för?
Hells angels
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in