Flashback bygger pepparkakshus!
2012-11-21, 23:18
Medlem
Svenskarnas parti fortsätter att ta kommunala mandat i samband med avhopp från Sverigedemokraterna:

Citat:

I dag blev det klart att Curt Linusson från Svenskarnas parti med största sannolikhet kommer att få mandat i Lidköpings kommun.

Curt Linusson kandiderade i senaste regionvalet för Svenskarnas parti och i kommunalvalet 2010 fick han flera personröster skrivna på Sverigedemokraternas valsedlar. När nu sverigedemokraten Christian Wallin flyttar och lämnar sin plats ledig i Lidköpings kommunfullmäktige så går turen över till Curt Linusson.

Ärendet skall först granskas av länsstyrelsen men allt talar för att Svenskarnas partis politik kommer att börja representeras i ännu en svensk kommun.

“Jag får nu chansen att komma in på de personröster jag fått för SD och det tackar jag för. Jag tänker driva den politik som Svenskarnas parti står för och vill lyfta frågor som ingen annan vågar ta i”, säger Curt Linusson i en kommentar.

I valet 2010 vann Svenskarnas parti ett kommunalt mandat i Grästorp. Sedan dess har flera politiker valt att gå över till Svenskarnas parti från andra partier, varav några har tagit med sig sina kommunala mandat. På så vis har Svenskarnas parti nu representation i bland annat Mönsterås, Nykvarn och Hedemora.

“Det känns väldigt positivt att Curt Linusson med största sannolikhet kommer ta plats i Lidköpings kommun. Det är givetvis mycket bra för Svenskarnas parti att vår politik förs fram i kommunfullmäktige i ännu en kommun, och inte minst är det bra för svenskarna att det kommer in en person som står på deras sida i de politiska besluten. Linusson är en rakryggad svensk, det behöver vi onekligen fler av i svensk politik”, säger Daniel Höglund, partiledare för Svenskarnas parti.

Källa: http://www.realisten.se/2012/11/21/s...unfullmaktige/

Kan det tänkas bli fler mandat nu framöver efter alla bråk inom Sverigedemokraterna?
Citera
2012-11-22, 11:48
Medlem
Nu är det inte så att mandatet tillfaller SvP, utan en privatperson som kommer att representera, utan partibeteckning. Kommunala mandat är personliga. Ett viktigt påpekande är också, att det är SD som inhöstar pengarna för det kommunala mandatet.
Citera
2012-11-22, 22:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av blofeldt
Nu är det inte så att mandatet tillfaller SvP, utan en privatperson som kommer att representera, utan partibeteckning. Kommunala mandat är personliga. Ett viktigt påpekande är också, att det är SD som inhöstar pengarna för det kommunala mandatet.

Är det inte så att pengarna går till igen alls? Varken Curt eller SD.

Annars är det härligt att se att det går framåt.
Kan tänka mig att det sitter nog en hel del besvikna SDare på kommunstolar runt om i landet, dessa har mer och mer börjat titta på Svenskarnas Parti.
Se bara Kenneth Sandberg, har skrivit en del på Realisten.
Tomas Karlsén som satt för SD i Trollhättan har även han hoppat på nationalismens tåg i form av SvP.

Jag vet och tror att många fler SDare kommer att hitta sin plats i Svenskarnas Parti.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in