Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2012-11-23, 23:05
  #13
Medlem
ElizabethDeanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Akilles-själ
Jag blir rätt ofta helt väck och stekt på cb nuförtiden, speciellt i kombination med andra rusmedel.
Men jag röker inte längre i närhetens närhetens närhet av dom regelbundna mängderna jag ofta låg på i yngre år.
Visst kan man bli fantasifull och kreativ men eftersom närminnet rycker blir det inte mycket praktiskt gjort och det mesta bara suddas ut ur huvudet omgående.
För min del kan man lätt hamna som i en stor suddig dimma där man inte kan aktivt leva livet och blir mer introvert samt väldigt energilös.
Men det är ju ändå bättre en att behöva vara nykter och jobba 40 timmar i veckan, vilket är att slänga bort livet ännu värre och desutom tvingas med att leva i en evig jävla plåga...
Det där med närminnet tror jag också är något av en myt eller i alla fall felformulerat. Det är klart att man glömmer saker när man tänker så intensivt. När 1000 tankar far genom ens huvud är det svårt att komma ihåg saker som vart man lagt nått eller dagena schema etc. Många djur har faktiskt bättre närminne än människor och folk som jobbar med hjärnan, t.ex. professorer är kända för att vara snurriga och virriga

Just sayin'...
Citera
2012-11-23, 23:13
  #14
Medlem
ElizabethDeanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WTtjackis
Ah men du kanske är som jag och är lite mer lättpåverkad av cannabis än vad andra är. Jag är så lättpåverkad att jag på ett annat vis alltid råkar bli psykotisk. Vissa människor blir lättare psykotiska på cannabis än andra, vad det betyder är att jag kan börja tro att människor menar dumma saker när de i verklighet beter sig helt normalt. Ifall du till exempel bjöd mig på en frukt så kan jag i mina tankar börja forma konspirationsteorier om hur du egentligen hatar mig.

Att få såna hära upplevelser av cannabis är rätt ovanligt, men det hände den hära kvinnan i hennes dokumentär "should I smoke dope?" http://www.youtube.com/watch?v=4lsjbI3_xmw, då hon injicerades med ren THC, och då hon rökte väldigt potent skunk. Det är bland annat dessa effekter som formar människors upplevelse av att cannabis ska på något vis vara farligt, men även fast jag ofta blir psykotisk på cannabis så har det inga som helst permanenta effekter så jag är inte särskilt bekymrad. Jag tycker det är roligt att röka hur som helst.

Att inte kunna föra en konversation är en väldigt vanlig sidoeffekt också :P tror det är så mer eller mindre för alla.. men tror det har med olik psykologi att göra.. om du har grundläggande ängslan sedan du var liten så kommer detta utlösas då du röker på, och om du är i grunden en väldigt öppen människa så blir du det då du röker på.. alltså

Om du är psykiskt störd så blir du det ännu mer när du röker på ... vet inte det är bara så jag har uppfattat det
Hmm.. intressant. Ja jag ska förstås inte prata för andra jag tror som du säger att jag är ganska lättpåverkad på just det här sättet och det kan säkert slå annorlunda för andra. Är ju svårt att veta då förmedlingen tar stryk när man tänker så mycket att man inte hinner med nått annat. Det är nog där nojan du nämner kommer in också om man blir för okommunikativ i förhållande till hur mycket man tänker
Citera
2012-11-23, 23:13
  #15
Medlem
jabbadabbadoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ElizabethDeans
Det där med närminnet tror jag också är något av en myt eller i alla fall felformulerat. Det är klart att man glömmer saker när man tänker så intensivt. När 1000 tankar far genom ens huvud är det svårt att komma ihåg saker som vart man lagt nått eller dagena schema etc. Många djur har faktiskt bättre närminne än människor och folk som jobbar med hjärnan, t.ex. professorer är kända för att vara snurriga och virriga

Just sayin'...
Just sayin, your a puppy..
Prata med folk med lite erfarenhet istället
Citera
2012-11-23, 23:21
  #16
Medlem
ElizabethDeanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jabbadabbadoo
Just sayin, your a puppy..
Prata med folk med lite erfarenhet istället
Hur kom du fram till det här? Är intresserad för det verkar motsäga mina egna funderingar även om du är väldigt otydlig
Citera
2012-11-23, 23:59
  #17
Medlem
Jag kan inte påstå att jag blir smartare när jag är bäng eller beror iofs på vilken strain man rökt om man rökt någon indica så är det klart man blir seg o väck men tycker annars att jag lägger till på mer detaljer när jag rökt typ om en kompis säger något konstigt så klämmer man ur sig vänta här nu...mena du inte.....?
Citera
2012-11-24, 00:12
  #18
Medlem
jabbadabbadoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ElizabethDeans
Hur kom du fram till det här? Är intresserad för det verkar motsäga mina egna funderingar även om du är väldigt otydlig

Dock så motsäger du själv genom att fundera på saken...
Behöver du fundera, så har du förmodligen inte så stor erfarenhet vad det gäller cannabis..
Att röka ett år eller två gör dig inte till något proffs
Citera
2012-11-24, 11:09
  #19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jabbadabbadoo
Dock så motsäger du själv genom att fundera på saken...
Behöver du fundera, så har du förmodligen inte så stor erfarenhet vad det gäller cannabis..
Att röka ett år eller två gör dig inte till något proffs


Hur vet du det... Själv vart jag tvungen att röka i 25 år innan jag blev proffs, en annan person tog det bara fyra månader innan kontrakten och förslagen haglade.


Det är väl bra att folk funderar, på tok för få som gör det idag... Jag håller med om många intressanta synpunkter som kommer fram i tråden.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback