2023-10-10, 23:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vitis
Hans senaste inlägg var 20201105...
Om man kollar de andra trådarna ts har startat så förstår man att det här med att livsstilen skulle vara självvald går att ifrågasätta.
Citera
2024-10-02, 18:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vitis
Hans senaste inlägg var 20201105...

Kan ju vara covid som tog honom till slut? Vem vet.

Kan säga att jag var ganska grov alkolist men började får problems med njurarna de pallade inte all alkohol så för den som är intresserad så kan det vara ett tips. Skippa alkoholen.
Sen var ju bakfuyllorna så försjävliga att man ville sätta en kula.i huvudet för att slippa skiten. Så nyktert är det.
Men kul var det men inte värt längre nej
Citera
2024-11-05, 22:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HasseBanan
Jag levde ungefär som du i min ungdom när jag gick på soc-bidrag/a-kassa. Tyckte det var nice att vakna på morgonen och ha en hel ledig dag framför sig. Brukade börja dricka redan på förmiddagen för att sen åka in till stan och som du, sätta mig på någon billig krog, eller på någon parkbänk och tjöta lite med A-lagarna. Detta gjorde jag inte varje dag naturligtvis, det hade jag inte råd med.

Ofta blev det också att man beställde taxi hem för att man var för full för att orka vänta på bussen, vilket grävde stora hål i plånboken.

Jag kan ändå inte direkt säga att jag ångrar den perioden i mitt liv. Jag hade kul och jag tog dagarna som de kom, levde i nuet och passade på att umgås och snacka mycket med folk. Fick många nya intressanta bekantskaper under den tiden som jag umgås eller håller kontakten med än idag.

Enda nackdelen är väl vanliga knegande svenssons som tycker att man är slapp och inte tar ansvar, men man råkar ganska sällan ut för sådana fördomar, åtminstone säger inte folk vad de tycker till en öppet för de vill ogärna bråka.

Trivs du med det livet så fortsätt föralldel. Men jag är ganska övertygad om att det kommer att bli enformigt för dig i längden. Förr eller senare brukar man vilja byta bana.
Hur ser ditt liv ut idag och hur kom du ur den situation du beskriver?
Citera
2024-11-05, 23:08
Medlem
HasseBanans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tangerinescience
Hur ser ditt liv ut idag och hur kom du ur den situation du beskriver?

Är nykter sen 5 år tillbaks och utbildar mig f.n. Jag bröt ännu tidigare med de jag drack med. då jag mer och mer in¨såg hur pass lite jag hade gemensamt med dem.
Citera
2024-11-06, 06:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HasseBanan
Är nykter sen 5 år tillbaks och utbildar mig f.n. Jag bröt ännu tidigare med de jag drack med. då jag mer och mer in¨såg hur pass lite jag hade gemensamt med dem.
Gratulerar! Hoppas TS gjorde detsamma
Citera
2024-11-11, 18:17
Medlem
Flumerides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gato12
Blir det inte ensamt?

Så jävla kul är det väl inte att dricka själv?

Blir du inte sugen på att ringa runt till folk på fyllan?
Gå till den lokala pizzerian. Där brukar det finnas likasinnade.
Citera
2024-11-12, 16:13
Medlem
GertBennys avatar
Om inte bakfyllan varit så jävligt samt att alkohol är gift för kroppen, så hade jag kunnat tänka mig leva på som Ringway. Jag är också en ensamvarg som avskyr alla måsten, ansvar och krav som vuxenlivet kommer med. Hade varit skönt att bara dricka varje dag och skita i allt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in