Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-07-28, 19:12
Medlem
kamouflagekorvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rcilike
Prova denna substans för första gången i fredags.

Började med ett allergitest a 10mg nasalt, kände mig lite speedad direkt vilket förvånade mig.
Därefter blev det en bomb på 100mg, och när den slog på ordentligt med rejäl eufori 20min efter intag så boostade jag med 40mg nasalt. Ruset kändes väldigt behagligt så jag lade ut en filt på gräsmattan och lade mig ned och njöt av hur bra jag mådde.

Senare under kvällen så fyllde jag på med 40mg nasalt,100mg oralt och 100mg rektalt vid olika tillfällen under en 3 timmars period. Då visades 5-MAPB hallucinogena styrka, förvisso intagit totalt 390mg under 5-6h tid. Väggarna fred och vände på sig, färger skiftade i färg konstant och när jag fokuserade blicken på ett objekt, så flyttade det på sig. Dubbelseendet tycker jag dock vara lite jobbigt då det var omöjligt att läsa något såvida man inte höll för ena ögat.

Jag gillar att trippa men hade inte räknat med att denna substans skulle bli så pass hallucinogen. Minns att en dos MDMA på 200mg nasalt vart rejält hallucinogent till skillnad från att inta det oralt, men de hallucinogena egenskaparna försvagas rätt fort och näst in till obefintliga en timme efter intag.

Vilka doser och ROA brukar ni köra?

Ja, denna substans har absolut potential. Köpt från Jusef? Jag tar denna enbart oralt och brukar hamna på 330mg efter en helkväll. Det blir precis som du säger väldigt hallucinogent och man kan inte läsa så länge man har båda ögonen öppna.
Citera
2013-07-28, 19:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kamouflagekorv
Ja, denna substans har absolut potential. Köpt från Jusef? Jag tar denna enbart oralt och brukar hamna på 330mg efter en helkväll. Det blir precis som du säger väldigt hallucinogent och man kan inte läsa så länge man har båda ögonen öppna.

Hur mår ögonen dagen efter? (har själv haft lite problems med synen efter liknande substanser).
Citera
2013-07-28, 19:21
Medlem
kamouflagekorvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ragnar_
Hur mår ögonen dagen efter? (har själv haft lite problems med synen efter liknande substanser).

De mår bra! Däremot så har jag fått spricka i tanden av allt tuggande efter denna.. AT'n är inte heller att leka med efter sådana doser, brainzaps och annat skoj.

Enda sen jag började med 5-htp efter mina sessioner så fick jag genast 0 AT. Riktigt nice.
Citera
2013-07-28, 19:55
Medlem
Cbreezes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av E.t.V.
Skönt att du mår bra! Om du har lust så får du gärna beskriva effekterna lite närmare. Har du tagit 5-mapb förut och fått samma effekt som nu eller känns något annorlunda med denna batch? Har du klarat dig på 100mg hela kvällen eller fyllt på med mer?

Kallsvett i denna värme Bra att röra på sig om man känner sig kall!

Riktigt svårt att beskriva effekten, när det väl börja kicka in så gick det nästan lika fort som när man käkat E och ruset börjar komma. Det blev rätt intensivt i början just när det kom så jag blev lite illamående men behövde inte spy. Det gick över efter ca 30 minuter och då mådde jag riktigt bra. Typ som MDMA fast svagare. Ca 2 timmar efter jag börja känna något så fyllde jag på med 20mg nasalt, kände av effekten nästan direkt och det blev intensivt men det la sig relativt snabbt för att sedan gå tillbaka till som jag kände mig som tidigare. Det va riktigt skönt med små rysningar under ruset som kom och gick.

Hade svårt för att somna men det är inte så konstigt, hjärnan va i högvarv fast än allt rus hade i princip lagt sig. Det gav inte så mycket att röka några holkar heller. Idag mår jag över förväntan, jag känner mig bara tom i skallen och inga andra biverkningar.

Jag har aldrig tagit 5-MAPB tidigare, men det känns som att nästa gång jag provar så kommer ruset bli mycket bättre eftersom man vet hur det kommer vara och man kan "välkomna" det mer. Kommer nog säkert också att bomba 150mg nästa gång och kanske eventuellt fylla på senare.

Hoppas denna info hjälper, jag är som sagt rätt tom i skallen så orkar inte tänka efter så noga på vad jag skriver haha.

Edit: Att tillägga, så kände jag inte alls av någon speed, som på t.ex. mephedrone, methylone osv.
Någon annan som känt av speed på denna?

Citat:
Ursprungligen postat av LightCloud
Ögonvobbel?

Svettningarna är riktigt störande på CS-droger. Vill minnas att jag svettades ganska mycket jag också på 5-MAPB. 3-MMC är den som fått mig att svettas allra värst i och för sig. Då är sängen helt blöt efter en stund, trots att jag bara sitter upp med datorn i famnen.

Ja jävlar, ögonvobbel va det som fan i början, det va riktigt härligt.
Senast redigerad av Cbreeze 2013-07-28 kl. 20:15.
Citera
2013-07-28, 20:38
Medlem
Citat:
De mår bra! Däremot så har jag fått spricka i tanden av allt tuggande efter denna.. AT'n är inte heller att leka med efter sådana doser, brainzaps och annat skoj.

Enda sen jag började med 5-htp efter mina sessioner så fick jag genast 0 AT. Riktigt nice.

Skönt att höra! eller inte om tanden såklart, men att du mår bra med 5-htp efterpå. Hur ser det ut med den legala statusen när man beställer detta? Tar du detta direkt på morgonen efter sessionen?
Citera
2013-07-28, 20:49
Medlem
knackaboegmackas avatar
Tror ni att den här är tillräckligt bra för att finnas kvar efter klassningen som hälsofarlig?
Citera
2013-07-28, 21:07
Medlem
kamouflagekorvs avatar
Citat:
Skönt att höra! eller inte om tanden såklart, men att du mår bra med 5-htp efterpå. Hur ser det ut med den legala statusen när man beställer detta? Tar du detta direkt på morgonen efter sessionen?

Man får inte köpa eller inneha 5-mapb när klassificeringen går igenom, men man får ha det i blodet / urinet. Menar du 5-htp så är det läkemedelsklassat. Jag brukar ta det när jag går upp dagen efter, men egentligen så ska man vänta tills 5-mapb är helt ur blodet.
Citera
2013-07-28, 21:35
Medlem
Citat:
Man får inte köpa eller inneha 5-mapb när klassificeringen går igenom, men man får ha det i blodet / urinet. Menar du 5-htp så är det läkemedelsklassat. Jag brukar ta det när jag går upp dagen efter, men egentligen så ska man vänta tills 5-mapb är helt ur blodet.

Jo, var 5-htp:t jag tänkte på, om man kan åka dit på't om man beställer det?
Alright! Good to know!
Citera
2013-07-28, 22:01
Medlem
Presentpappers avatar
Citat:
Jo, var 5-htp:t jag tänkte på, om man kan åka dit på't om man beställer det?
Alright! Good to know!

5-HTP säljs väl, läkemedelsklassningen till trots, i en del vanliga kosttillskottsbutiker. Beställde själv detta från en vanlig sådan svensk nätbutik, minns dock tyvärr inte vad den hette.
Citera
2013-07-28, 22:07
Medlem
kamouflagekorvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Presentpapper
5-HTP säljs väl, läkemedelsklassningen till trots, i en del vanliga kosttillskottsbutiker. Beställde själv detta från en vanlig sådan svensk nätbutik, minns dock tyvärr inte vad den hette.

Japp, det finns faktiskt en del inrikes affärer som säljer dock till galet överpris. Köpte 250st 100mg'are för 200kr på ebay.
Citera
2013-07-28, 22:13
Medlem
Mr.Livingstones avatar
Citat:
Japp, det finns faktiskt en del inrikes affärer som säljer dock till galet överpris. Köpte 250st 100mg'are för 200kr på ebay.
Något off topic men känner du till vad för typ av straffstapel som tillämpas om det skulle fastna i tullen?
Citera
2013-07-28, 23:00
Medlem
kamouflagekorvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Livingstone
Något off topic men känner du till vad för typ av straffstapel som tillämpas om det skulle fastna i tullen?

Inte en aning. Tror det krävs mycket större mängder för att få tullen / polisen att vilja agera sig. Men nu gissar jag hej vilt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in