Vinnaren i pepparkakshustävlingen!

Polisen kartlägger personer via Facebook

flashback.se

Polis och underrättelsetjänster i Europa använder avancerad programvara för att i stor skala spana på personer som använder sociala medier som Facebook och Twitter. Detta uppger den kanadensiska forskaren Dan Trottier i det senaste numret av Datainspektionens tidning Integritet i fokus.

Läs hela artikeln
  • 2
  • 3
2013-01-16, 21:50
Medlem
DeKaizers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .Chloe
Nej, syftet med Facebook och liknande social medier är jättebra. Det måste du hålla med om. Men att organisera brottslig verksamhet på sociala medier är jävligt idiotiskt då det är en personlig tjänst.

Jo, jävligt bra att folk försakar riktiga sociala interaktioner för att istället sitta ensamma framför datorn och dela med sig av minsta lilla skit som händer i deras vardag.

Om du tycker att det är så jävla grymt att polisen håller koll på dina personliga inlägg är det lika grymt att dom hänger efter dig på stan? Kanske spanar in i ditt fönster när du duschar?
Att dem kartlägger personer genom social media innebär ju också att du kan råka ut för trakasseri, stationsbesök och span endast pga att du umgås med personer som är småkriminella.
Citera
2013-07-25, 11:02
Medlem
Felet med sådana som dej är att ni tror på allt dom säger,jag är säker att detta är inte bara för det.
Men tänk själv,tänk hur det skulle vara att staten sitter och läser din dagbok nu?
"Men om man rent mjöl i påsen ska man inte oroa sig" ok men kan jag få höra dig säga detta då när Sverige är en diktatur,eller gå till Nord Korea och säg till folket det ,nej men det är bara så här en diktatur börjar...
Citera
2013-07-25, 15:42
Medlem
Just därför som jag ALDRIG har använt Facebook och ALDRIG kommer göra det heller. Facebook är bara en enda stor övervaknings apparat som vill samla in så mycket information som möjligt om folk. Som sedan myndigheterna har full tillgång till.
Citera
2013-11-24, 16:20
Medlem
EliasAlucards avatar
Samarbetar Jewbook med polisen eller utnyttjar polisen öppna medlemsprofiler?
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in