Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2012-12-10, 22:03
Medlem
Napis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BloodymaryX
Jag trodde aldrig på det så nojade aldrig över det förens nu efteråt.

Det har ju iaf funnits i bakhuvet på dig.

Jag har själv upplevt mängder av diverse sömnrelaterade hallucinationer och sömnparalyser.
Det är sjukt verkliga grejer som upplevs och en sömnparalys som du beskrev när du ligger vaken men inte kan skrika eller röra dig är väldigt obehaglig, dock så lär sig kroppen vad det är som händer och det blir aldrig lika läskigt som första gången och tillslut bryr man sig inte nämnvärt.
Det är iaf en upplevelse, det finns massa trådar här på forumet där folk försöker framkalla detta själva så på något sätt kan du vara glad att du fick det gratis :P

Mitt ex hade även ett spöke på besök 2nätter irad, detta var i samband med dödsfall i familjen.
Jag tror att även det var en sömnparalys eftersom jag inte tror på någon form av spöken, men även fast jag var övertygad om vad det var låg jag duktigt nojjig de nästkommande nätterna =)
Citera
2012-12-10, 22:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shamas
Jag menade om hon hade berättat för dig innan du såg spöket. Men lustigt, precis så jag skulle föreställa mig ett spöke. Men om du nu verkligen tror att du sett ett spöke, så är väl nästa steg att försöka att prata med det. Sen kan ni ju alltid anställa ett medium, om du känner att det känns seriöst, haha

Jag är iallafall övertygad om att hon bara har skrämt upp dig, och att du nu inbillar dig saker.

Tror du ens på spöken?

Men..... Om det inte ens sker naturligt, så varför?! Snälla sluta.
Hon har inte berättat mer än att det var en man typ. Men kan säkert vara som du säger...och nej jag tror inte på det egentligen men efter det här blev jag tveksam.

Citat:
Ursprungligen postat av Napi
Det har ju iaf funnits i bakhuvet på dig.

Jag har själv upplevt mängder av diverse sömnrelaterade hallucinationer och sömnparalyser.
Det är sjukt verkliga grejer som upplevs och en sömnparalys som du beskrev när du ligger vaken men inte kan skrika eller röra dig är väldigt obehaglig, dock så lär sig kroppen vad det är som händer och det blir aldrig lika läskigt som första gången och tillslut bryr man sig inte nämnvärt.
Det är iaf en upplevelse, det finns massa trådar här på forumet där folk försöker framkalla detta själva så på något sätt kan du vara glad att du fick det gratis :P

Mitt ex hade även ett spöke på besök 2nätter irad, detta var i samband med dödsfall i familjen.
Jag tror att även det var en sömnparalys eftersom jag inte tror på någon form av spöken, men även fast jag var övertygad om vad det var låg jag duktigt nojjig de nästkommande nätterna =)

Försöker framkalla det själva? Varför det? Alltså visst att verkliga drömmar och sånt kan vara spännande men just det här var inte spännande...men får väl försöka att inte tänka på det helt enkelt
Citera
2012-12-10, 22:30
Medlem
Napis avatar
Citat:

Försöker framkalla det själva? Varför det? Alltså visst att verkliga drömmar och sånt kan vara spännande men just det här var inte spännande...men får väl försöka att inte tänka på det helt enkelt

Jadu det är mer än vad jag förstår också, det enda det gör för mig är att sabba sömnen så man är tröttare dagen efter =)
Citera
2012-12-10, 22:53
Medlem
Citat:
Jadu det är mer än vad jag förstår också, det enda det gör för mig är att sabba sömnen så man är tröttare dagen efter =)
Men har detta med typ lucid dreaming och sånt att göra då?
Citera
2012-12-10, 23:04
Medlem
Napis avatar
Citat:
Men har detta med typ lucid dreaming och sånt att göra då?

Jag är absolut ingen expert men efter en snabb koll på wikipedia så verkar det vara samma grejer.
Citera
2012-12-10, 23:10
Medlem
Citat:
Jag är absolut ingen expert men efter en snabb koll på wikipedia så verkar det vara samma grejer.
Okej tack så mycket!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in