Citat:
Ursprungligen postat av Hexha
Att man begår självmord beror säkert på någon form av medvetande åt det "friska" hållet.. Man vet precis vad man gör, att det är fel och varför det är fel. Självmordet är en befrielse från framtida ångesttankar och hantering av sitt agerande och kontakt och försvar mot allmänheten, anhöriga osv. Om gärningsmannen vore psykiskt sjuk, typ schizofren, och bärande på narcissistiska drag och verkligen trodde på det han gjorde eller inte hade möjlighet att förstå allvarligheten hade han inte skjutit sig själv. Den här killen var smart och medveten, men fylld av hat och ångest och var trött på livet och ville få det överstökat som alla andra utstötta och socialt missanpassade galningar som utfört snarlika dåd. Jämför med narcissisten Breivik med sina schizofrena drag.
om GM "bara" var trött på livet så borde det optimalaste ha varit självmord utan något mer (om du ba vill bli av me livet varför göra så stor grej av det? vad äré med dig? just do it? men nej, det behövde bli stor grej av det hela först el sj-mord kanske inte ens va i tankarna först), men jag tror det fanns en stort behov av uppmärksamhet, dvs, socialt behov, sen hade nog personen en del social skills (han fixa ju gf ffs?!) å säkerligen spegelneuroner (aka empatiförmåga), tänk dig då att mörda flertals av personer, hur FAN skulle du må om du har FÖRMÅGAN att känna deras rädsla, skrik, gråt, rinnande blod å allting? du skulle fanimig må fucking illa såvida int du verkligen hatade ungar.
sen kombinera ångesten du får från förståelsen att du skjutit din egen morsa i ansiktet, nä jag mår illa å rynkar näsan åt bara jag tänker på det. snubben må ha känt hat å/el ångest, men jag tror samtidigt det fanns stort uppmärksamhetsbehov som inte uppfylldes av random orsak(er).
människor är mer sociala varelser än vi vill erkänna men kroppskontakt e jävligt tabu i usa å det var kanske nått fel på hans morsa som inte gav han så bra uppväxt (inte att han fick spö, men int mkt mänsklig kontakt) , aja gå bara spekulera, men jag står fast vid att uppmärksamhetskåthet var en viktig faktor i detta sen om det kom som resultat av "psykisk ohälsa" är en annan femma..