Citat:
Ursprungligen postat av
Redoxreaktion
I Stockholm kanske det är billigt. I en mindre kommun får man ju hyra en riktig bostadsrätt med tre rum och kök billigare. Men visst, det är inte orimligt dyrt och 10000 ggr bättre än att vara hemlös.
Sverige är världens största hycklarland. "Humanistisk stormakt" fast inte ens alla har minst en egen bostadsrätt.
Precis, var just det att det är i Stockholm jag reagerade på. Jag hade nog förväntat mig nästan den dubbla hyran för samhället brukar ju också se till att tjäna lite extra på dem som redan har lite. Där kommer bl. a bostadsrätter in, som alltid haft mycket lägre hyra än hyresrätter.
Men de hyrorna börjar också stiga har jag sett.
Många kommer att bli hemlösa framöver och det enbart för att hyrorna stiger+ att allmännyttan också säljs ut mer och mer och många inte har råd att köpa loss.
Har man pengar kan man köpa en bil att bo i, men var ska man parkera? Var förvarar man däcken eftersom man måste ha vinterdäck och var bor man om bilen måste repareras?
Jag såg en tråd om en person, ingen hemlös, som lämnat in sin bil på verkstad och efter en hel månad hade bilen ännu inte blivit klar.
Att ha bil är överlag inte heller någon billig historia.
Det är ingen ljus framtid vi går till mötes och det är väl först efter döden som det ordnar sig med tak över huvudet för oss alla.🤡