Flashback bygger pepparkakshus!
  • 7
  • 8
2024-05-15, 21:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bokkan
Hotellhem låter dyrt? Jag försökte hitta något om det, men lyckades inte. Vet du om det är ett mer dyrt boende än vad ett motsvarande boende skulle kosta eller om man t. ex jämför med vandrarhem?

Jag tror att alla lägenheter är på 23 kvm, men är inte helt säker. Dessa har en hyra på drygt 5000 kr/månad.
Citera
2024-05-15, 21:16
Medlem
bokkans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LezFear
Jag tror att alla lägenheter är på 23 kvm, men är inte helt säker. Dessa har en hyra på drygt 5000 kr/månad.

Okej, då var det faktiskt en överkomlig hyra, tycker jag.
Tack för ditt svar!
Citera
2024-05-16, 06:54
Avstängd
Redoxreaktions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bokkan
Okej, då var det faktiskt en överkomlig hyra, tycker jag.
Tack för ditt svar!

I Stockholm kanske det är billigt. I en mindre kommun får man ju hyra en riktig bostadsrätt med tre rum och kök billigare. Men visst, det är inte orimligt dyrt och 10000 ggr bättre än att vara hemlös.

Sverige är världens största hycklarland. "Humanistisk stormakt" fast inte ens alla har minst en egen bostadsrätt.
Citera
2024-05-16, 23:08
Avstängd
alexxanderhamiltons avatar
Kan man övernatta/tälta i lill-janns skogen utan närmare problem? Vad kan väktare eller liknande säga till om? Sluta ligg i din sovsäck där!
Citera
2024-05-17, 19:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av alexxanderhamilton
Kan man övernatta/tälta i lill-janns skogen utan närmare problem? Vad kan väktare eller liknande säga till om? Sluta ligg i din sovsäck där!

Lill-Jansskogen hör till norra Djurgården och det är tältningsförbud på både södra och norra Djurgården. Nu tror jag att det är rätt liten risk för upptäckt om du slår upp ditt tält på kvällen en bit ifrån vägar/stigar. Det är ju inte direkt så att det patrullerar väktare där.
Citera
2024-05-17, 20:05
Medlem
bokkans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Redoxreaktion
I Stockholm kanske det är billigt. I en mindre kommun får man ju hyra en riktig bostadsrätt med tre rum och kök billigare. Men visst, det är inte orimligt dyrt och 10000 ggr bättre än att vara hemlös.

Sverige är världens största hycklarland. "Humanistisk stormakt" fast inte ens alla har minst en egen bostadsrätt.
Precis, var just det att det är i Stockholm jag reagerade på. Jag hade nog förväntat mig nästan den dubbla hyran för samhället brukar ju också se till att tjäna lite extra på dem som redan har lite. Där kommer bl. a bostadsrätter in, som alltid haft mycket lägre hyra än hyresrätter.
Men de hyrorna börjar också stiga har jag sett.
Många kommer att bli hemlösa framöver och det enbart för att hyrorna stiger+ att allmännyttan också säljs ut mer och mer och många inte har råd att köpa loss.

Har man pengar kan man köpa en bil att bo i, men var ska man parkera? Var förvarar man däcken eftersom man måste ha vinterdäck och var bor man om bilen måste repareras?
Jag såg en tråd om en person, ingen hemlös, som lämnat in sin bil på verkstad och efter en hel månad hade bilen ännu inte blivit klar.
Att ha bil är överlag inte heller någon billig historia.
Det är ingen ljus framtid vi går till mötes och det är väl först efter döden som det ordnar sig med tak över huvudet för oss alla.🤡
Citera
  • 7
  • 8

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in