Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2012-12-25, 16:21
Medlem
Herr Lindholms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Puffarn
DoÅ har behandlat folk som betydelselösa insekter i den tråden och krävt vansinniga bevisnivåer medan han själv legat på nivån "Någon har skrivit något som liknar vad jag tror på internet, därför är det bevisat".
Han var off topic i sitt eget ämne innan första 10 raderna i första posten var klart och med andra ord borde det kanske varit bättre att bara kasta hela tråden eller döpa om den och lägga den in religion.
Visst, men det ursäktar inte moderatorernas mångåriga fula vana att slå ihop trådar hux flux. För några år sedan så skulle man balta ihop en tråd med skvaller om en viss skidlöperska (tar hon den i tvåan, ja det gör hon) med en tråd om en skitful staty rest till hennes ära.
2012-12-25, 18:53
Medlem
Helt missvisande att Alex Singh står för DoÅ rubrik. Trodde först att DoÅ bytt
användarnamn.

Tycker helt klart att DoÅ ska ha upprättelse.
2012-12-30, 14:52
Medlem
postkrans avatar
Inget fan av DoD forutom att det kan vara underhallande lasning..
Men detta var faktiskt javligt kast gjort av moderatorerna, att kasta in en lang och utforlig tradstart(oavsett vad man tycker om en teorin sa ar den ju faktiskt det) mitt i trad och dar tradstartet verkligen ar absolut vardelos?

Lider faktiskt lite med dod, men flashback och dess moderatorer skiljer ju inte sig fran livet IRL nar det kommer till att rotagg finns overallt.
2013-01-02, 23:09
Medlem
Buffelo Balls avatar
TS är avstängd så det går ju inte att diskutera med vederbörande. Rent allmänt kan jag tycka att det måste vara fruktansvärt att känna att man blivit fråntagen sitt "stora livsverk"

TS diskuterar äganderätten på ett intressant sätt

Vem äger vad på ett privatägt forum? Det kan ju knappast finnas upphosvrätt som annars skulle vara fallet - eller
2013-01-17, 23:59
Medlem
LFEs avatar
Nu tycker jag också att användaren i fråga har fel i det mesta men han har lagt mycket tid och arbete i detta och bara för att en tråd är ännu äldre och rör vid ämnet så bör den inte sammanfogas på detta sätt. Speciellt då Döds tråd innehöll bra sammanfattningar i början av den tack vare honom. Gör om och gör rätt.
2013-01-20, 19:13
Medlem
Jag anser att DoÅ har blivit helt fel behandlad, om man ska vara konsekvent.

Här är ett färskt exempel, på hur DoÅ:s tråd borde blivit behandlad. I konsekvensens namn.
https://www.flashback.org/sp41574010

Poängen med det länkade inlägget är att man ska kunna debattera samma ämne, men
från olika vinklar, i fler än en tråd. Om jag skulle ge mig på att gräva lite i flashback,
så kommer jag hitta fler exempel. Det har redan angivits fler exempel, i den tråden vi
befinner oss nu i. Exempel där ett ämne debatteras i flera trådar, utan att för den sakens skull
bli ihopaslagna. Vilket alltså inte nödvändigtvis behöver vara fel.

Så, i just DoÅ:s fall handlar det mer om att användaren ska sättas på plats, än att vara
konsekvent.
2013-01-22, 20:00
Medlem
Död o återfödds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MaSun
Helt missvisande att Alex Singh står för DoÅ rubrik. Trodde först att DoÅ bytt
användarnamn.

Tycker helt klart att DoÅ ska ha upprättelse.

Tack för din förståelse!

Så länge jag inte får upprättelse för den grova felbehandling jag utsatts för och min stora kosmologi-tråd kring de 108 argumenten för geocentrismen återställs i sitt ursprungliga skick (Flashbacks genom tiderna längsta trådstart), där trådrubrik och trådstart harmonierar med varann (man har kapat min tråd genom att fronta tråden med en 10-radig trådstart av Alex Singh, som inte på minsta sätt berör min unika originella tes kring jordens årliga axelrotation, som går i synk med solens årliga kretslopp runt jorden), så ser jag ingen vits längre med att fortsätta svara på kommentarer och frågor i tråden, som nu ser ut så här:

https://www.flashback.org/t1989158

Så här såg trådstarten ut i sitt ursprungliga skick, vilket harmonierar med min trådrubrik:

https://www.flashback.org/p39915089#p39915089

Så fort Flashback-administratörerna och moderatorerna har skipat rättvisa med min tråd, så lovar jag att återuppta den mycket intressanta debatten kring vår centrumplacerade stationära jord...
2013-03-17, 13:29
Bannlyst
Kan inte mod slänga in en omröstning om huruvida DoÅ ska få tillbaka sin tråd? Hade varit intressant.
2013-03-17, 15:53
Medlem
ÅnkelGunnars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ancientfrenzy
Kan inte mod slänga in en omröstning om huruvida DoÅ ska få tillbaka sin tråd? Hade varit intressant.
Nej. Hur moderatorer agerar är inget som styrs utav omröstningar från användarna.
2013-09-26, 13:50
Medlem
Hestapos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Död o återfödd
.
Jag väntar på svar från någon ansvarig moderator eller administratör, så att jag nån gång äntligen kan publicera min unika tråd om de 366 stjärnrotationerna på 365 solrotationer...

1. Får jag eller får jag inte publicera det som en egen tråd, så att det inte sammanbakas i Alex Singh´s tråd?

2. Om jag inte får publicera det som egen tråd, på vilka grunder?

Kan någon ge mig ett svar?

Det ovanstående citatet är en enkel önskan från en engagerad användare, Död o återfödds kamp får symbolisera hur Flashbacks ledning effektivt tar död på alla som opponerar sig mot en regeltolkning.

Konsekvenserna för kvalitén på forumet blir att skittrådar kommer i rampljuset och de trådar som kräver något av läsaren göms undan, raderas eller förpassas till papperskorgen.

Detta stofila betéende från de som tolkar reglerna är inte för forumets bästa utan det man ser är personernas egon som slår ut i full blom.
Dessa beslut krossar användare istället för att uppmana och uppmuntra användares kreativitet.

Alla ser det som sker men få reagerar, detta borde i rimlighetens namn ej förekomma på Flashback för här är ju meningen att lyfta fram åsikter, låta alla komma till tals och vädra byket.

Att statuera exempel, skapa prejudikat och genom kommentarer trycka ned användare har blivit en vardaglig agenda på Flashback.
Det börjar mer likna en uppfostringsanstalt där reglerna med tillhörande tolkningar är till för de ansvarigas egon och stolthet eller har alla blivit fartblinda?

Användarnas väl och ve sätts skamligt nog i utvisningsbåset, kanhända beror det på moderatorernas sjukliga intresse för hockey, där det gäller att trycka till alla uppenbara hot och med vilka medel som helst nedgöra motståndarna bara för att få sin trissa i målprotokollet.
Jag får isf. påminna ledningen om att folktomma läktare eller bara huliganer som fans är inget att stå efter.

Försökt skriva en human vädjan/frågeställning men känner bara grävlingsilska när jag tänker på hur användare behandlas i regeltolkningens namn, hoppas och önskar att outlaw tar upp saken igen och låter användaren få sin rättmätiga trådstart.
2013-10-08, 06:13
Medlem
Zoms avatar
Ovanstående är också en rätt meningslös fråga då vi inte vet hur den tänkta trådens underlag ser ut. Då är det svårt att avgöra huruvida det är tillräckligt likt underlag för att platsa i samma tråd eller ej.

En enkel grej är att PM:a ett trådförslag till moderatorerna i forumdelen och fråga. Att bara abstrakt fråga "får min tråd stå kvar" när vi inte en fråga vi kan ta ställning till om vi inte vet vad som avses.

(Alternativt kan vi vända på steken och TS får motivera varför tråden inte borde sammanfogas med de som redan tar upp samma ämne, men detta har tidigare visat sig vara helt meninglöst då DoÅ endera inte förstår eller inte vill förstå de förklaringar han fått).
2015-07-25, 10:08
Medlem
Genmäle från Död o återfödd:

------------

Nu när tråden tydligen åter ska vara öppnad för kommentarer (försökt under ett par års tid utan att komma igenom förmodereringen), så har jag två frågor till moderatorerna:

1. I vilken forumdel kan jag, nu när jag är tillbaka igen den 5 augusti, publicera ett unikt, originellt inlägg (finns inget liknande på Flashback), som handlar om varför det går 366,25 stjärnvarv på 365,25 solvarv?

Tråden kastades tidigare till papperskorgen från Astronomi-forumet, då man tydligen inte ansåg att mitt astronomiska inlägg var tillräckligt astronomiskt...

2. Hur kommer det sig att ni inte ger någon hänvisning till min stora Geocentrism-trådstart som jag exklusivt för Flashback släppte den 19 oktober 2012 (men som den 17 december 2012 kapades åt AlexSingh, så att min trådstart alltsedan dess är undangömd), med tanke på att det är jag, inte AlexSingh, som ligger bakom trådrubriken "Moderna kosmologin vederläggs: Solen spiralkretsar - Jorden axelroterar 1 varv/år!"

(FB) Moderna kosmologin vederläggs: Solen spiralkretsar - Jorden axelroterar 1 varv/år!

AlexSinghs trådstart har nämligen inte ett smack med vare sig solens spiralkretsande eller jordens årliga axelrotation (ingen annan i världshistorien tidigare som tagit fram denna unika teori) att göra... så varför inte i rättvisans namn ge en hänvisning till min trådstart, för som det är nu så verkar de flesta tro att det är AlexSingh som står bakom dessa unika teorier...

------------

Med vänligaste hälsningar,

AIK

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in