2012-12-20, 21:43
Medlem
GaTuSoPPaReNs avatar
Hej,

Jag tänkte utveckla ett system som läser in information från olika sociala medier, vars APIer ofta är uppbyggda kring Javascript, ett språk jag aldrig skrivit ett ord i.

Däremot har jag en medioker förståelse av Java, och kan bygga GUI med navigationsfunktionalitet i det språket.

Kan jag först skapa GUIet i Java, fylla de olika boxarna med information hämtat från webben via Javascript? Eller hur måste jag göra för att både presentera informationen (bygga GUI) och inhämta den?

Kan javascript bygga upp GUIn?
Citera
2012-12-20, 21:47
Medlem
http://docs.oracle.com/javase/1.4.2/...e/java_js.html
Kanske vore något?
Citera
2012-12-20, 22:04
Medlem
Det har varit alldeles för mycket frågor med gui med swing och awt här på flashback. Det normala i java på arbetsplatserna är en websida som gui, och då med html, css och javascript. Förslaget här är att skippa java och bara bygga en sida som du populerar med javascript. Tips på sökord: ajax
Citera
2012-12-21, 15:20
Medlem
Jooncs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Qwerto
Det har varit alldeles för mycket frågor med gui med swing och awt här på flashback. Det normala i java på arbetsplatserna är en websida som gui, och då med html, css och javascript. Förslaget här är att skippa java och bara bygga en sida som du populerar med javascript. Tips på sökord: ajax
Du vet att Java inte har någonting med JavaScript att göra?
Citera
2012-12-21, 19:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Joonc
Du vet att Java inte har någonting med JavaScript att göra?
Ja
Citera
2012-12-22, 16:43
Medlem
dethalvabarnets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Qwerto

Meh själv har stött på massor av java applikationer som företag har som de vill att man ska använda, inte bara html/css/js även om jag själv föredrar det senare som användare.

till TS -> Ja. -> J2EE.

De som frågar om AWT är ofta studenter som behöver hjälp med läxan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in