Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-06-19, 09:16
Medlem
invandrar-leffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GormDenGamle
Är det någon som kan gissa när en ny Mac Mini med M3-chippet kommer?
Läste på någon sida att det kan ske nu i mars/april. Och på en annan sida i sommar.
Någon som vet..?

Min gissning är att det inte kommer att släppas någon sådan utan att nästa release blir med M4 nu i höst/vinter eller under första halvan av 2025.
Citera
2024-06-19, 18:12
Medlem
BeneathTheSurfaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Al-Gore-Rytm
Jag har haft min Macbook Air M2, med 8 gb RAM, i ett år snart, och önskar att jag hade valt 16 GB RAM.

Det börjar märkas nu. Har börjat få problem med Safari som tuggar minne som bara den. Som många andra så samlar jag på flikar, och hoppar mellan dem. Jag vill helst inte stänga ner dem, utan vill att de ska ligga där exakt där jag lämnade dem. Detta går inte att göra längre i den utsträckning som jag vill.

Allt annat är lysande dock. Det är bara detta med 8 GB RAM som inte är tillräckligt.

Kan delvis instämma, köpte min första macbook air m1 med bara 8gb medan jag inte tycker det är några direkta problem att använda safari osv ensamt så är det helt klart den stora flaskhalsen.
Citera
2024-06-20, 18:01
Medlem
Ska börja plugga på universitet i höst. Absolut inget krävande som programmering eller videoredigering utan jag misstänker att Office-paketet är bland de tyngsta program jag kommer använda mig av.

En Macbook Air M3 8GB kostar mer eller mindre exakt lika mycket som en Macbook Air M2 16GB, vilken bör man välja?
Citera
2024-06-20, 23:44
Medlem
systems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av korken69
Ska börja plugga på universitet i höst. Absolut inget krävande som programmering eller videoredigering utan jag misstänker att Office-paketet är bland de tyngsta program jag kommer använda mig av.

En Macbook Air M3 8GB kostar mer eller mindre exakt lika mycket som en Macbook Air M2 16GB, vilken bör man välja?
Av dessa två: M2 med 16GB.

Jag hade dock hellre valt en beg Air M1 som mer än väl räcker för de behov du målar upp.
Citera
2024-06-21, 00:40
Medlem
BeneathTheSurfaces avatar
Ja M1 är fantastiskt bra presterande fortfarande och som redan nämnts undvik 8 GB om du har råd oavsett det sitter M1,M2,M3 eller snart M4 i den.

Förvisso kommer 8 GB mest sannolikt fungera utan problem med det use case du beskrivit men förr eller senare kommer du vilja göra något som gör 8 GB ett problem och det går inte uppgradera minnet på de här datorerna så du är fast med vad du köpt för hela maskinens livslängd.
Citera
2024-07-13, 16:02
Medlem
Fråga om studentrabatt. Nu när jag går in och överväger att köpa en ny MBP så kommer det massa info om studentrabatt. Jag har hittills inte lagt order men inte stött på någon validering. Finns det någon risk med att köpa en dator med studentrabatten som kan inträffa senare? Tänker med Apple care osv.
Citera
2024-07-27, 18:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Don Xavier
Fråga om studentrabatt. Nu när jag går in och överväger att köpa en ny MBP så kommer det massa info om studentrabatt. Jag har hittills inte lagt order men inte stött på någon validering. Finns det någon risk med att köpa en dator med studentrabatten som kan inträffa senare? Tänker med Apple care osv.

Det är inga problem att köpa med studentrabatt. Köpte nyligen en Mac och använde utbildningssidan. Någon "validering" görs inte av dig eller bekanta o dylikt. Bara att handla som vanligt.
Citera
2024-07-29, 13:41
Medlem
Vad ska jag köpa för bärbar Mac om jag utan problem vill kunna redigera 4K-filmer (60 fps) i Davinci Resolve?
Citera
2024-07-29, 16:21
Citat:
Ursprungligen postat av Freddes
Vad ska jag köpa för bärbar Mac om jag utan problem vill kunna redigera 4K-filmer (60 fps) i Davinci Resolve?

M1-m3
Minst 16gb ram
Minst 1TB ssd
Citera
2024-07-29, 16:22
Citat:
Ursprungligen postat av invandrar-leffe
Min gissning är att det inte kommer att släppas någon sådan utan att nästa release blir med M4 nu i höst/vinter eller under första halvan av 2025.

Precis, Mac mini m4 kommer till höst. Därför det finns drösvis beg just nu.
Citera
2024-07-29, 16:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Scramscram
M1-m3
Minst 16gb ram
Minst 1TB ssd

Är det en MacBook Air?
Borde jag inte köpa en MacBook Pro?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera