Flashback bygger pepparkakshus!
2012-12-26, 04:07
Medlem
kitt3s avatar
Ligger just nu i minfamiljs sommarhus, är inte ett dugg rädd för vad jag tidigare varit rädd för. Huset är byggt av min morfars pappa. och har under flera år innan min morfars död varit hemsökt av en snäll varelse, hemsökelsen blev mer efter att min morfar gick bort. För första gången i mitt liv så vill jag ha mer av det just för att jag på ett visst sätt vet vem/vilka de är.

Tidigare var jag rädd. Men nu känner jag att min morfar är närvarande. jag blir tidigare ledsen så fort den rysande känslan kommer i ryggen, tillskillnad från min första upplevelse i huset då jag var rädd. och jag rös i hela kroppen. Som jag gjorde när han fanns i livet.

I natt fick jag bekräftelser om att han fanns i huset, börja med ljud/röster, som jag inte hört på 2 år. Efter en stund ca 5min efter att jag försökt sova, (med tåren i mina ögon) slog jag upp ögonen av ett ljud av att någon sa "baaaaaaaam" klart och tydligt, något som bara han sa. Min morfar sa alltid detta när han blev glad, och han ville skoja med oss barn som små. jag har inte hört det sen jag var liten kille.men nu var det där. Fast det var 2 år sedan han försvann. Nu kan jag inget annat än att tänka på han.

Finns det någon som kan ge mig svar på tal. är det riktigt eller bara nonsens?
Citera
2012-12-26, 04:25
Medlem
OneUps avatar
Spela in ljudet, helst med kamera, så kanske vi kan bedöma trovärdigheten.
Citera
2012-12-26, 06:06
Medlem
candystashs avatar
Förmodligen nonsens.
Min första gissning (utan att vara nedlåtande) är att du trollar.
Om icke så är fallet och du verkligen upplever det här kan det vara en stark placebo effekt av tro kanske?

Annars så kanske du har någon sjukdom och då råder jag dig att inte göra något åt saken för att folk kommer att tro att du är galen
Njut av hans närvaro medan du kan.
Citera
2012-12-26, 11:21
Medlem
Finns hundratals liknande trådar. Men ingen utav alla hundra har inte en ens en ända inspelning.

Ladda ner sleep talk till mobilen.
Citera
2012-12-26, 11:30
Medlem
Jag är säker på att han tittar till er. Det är på detta sätt de vill vi ska uppfatta dem och ta emot dem. Känns väl skönt att han vaktar och ser till er. När man är rädda för dem vågar de inte framträda på samma sätt, som då man inte är rädd. De stackarna som är rädda, deras andar står ofta i den andra dimensionen och vågar/vill inte komma fram så mycket, men även de ser till oss.
Citera
2012-12-26, 11:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av herrwille
Finns hundratals liknande trådar. Men ingen utav alla hundra har inte en ens en ända inspelning.

Ladda ner sleep talk till mobilen.
Kan alla göra det? Hur funkar det då? Ett bra sätt att få in ljud även på natten, har man tur kan man få in sin andevägledare, när hen pratar med oss på natten. För det gör de, även om de viskar eller pratar via tanken, så kan de i bland även prata med ljud.
Citera
2012-12-26, 12:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skellefteewa
Jag är säker på att han tittar till er. Det är på detta sätt de vill vi ska uppfatta dem och ta emot dem. Känns väl skönt att han vaktar och ser till er. När man är rädda för dem vågar de inte framträda på samma sätt, som då man inte är rädd. De stackarna som är rädda, deras andar står ofta i den andra dimensionen och vågar/vill inte komma fram så mycket, men även de ser till oss.

min farfar visade sig en gång genom att sitta i min dator stol och sakta vända huvudet mot mig med ett stort leende. tyvärr blev jag så rädd att jag höll på att skita på mig. tryckte mig mot väggen och tände lampan. då var han borta. han var så verklig så trodde verkligen att det sätt en man i min dator stol(vem skulle inte bli rädd då?!). fick veta efteråt att de var min farfar (hann aldrig träffa han). kommer han aldrig visa sig igen då för att jag blev rädd? nu vet jag ju att det är han.
Citera
2012-12-27, 13:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skellefteewa
Kan alla göra det? Hur funkar det då? Ett bra sätt att få in ljud även på natten, har man tur kan man få in sin andevägledare, när hen pratar med oss på natten. För det gör de, även om de viskar eller pratar via tanken, så kan de i bland även prata med ljud.
var det en seriös fråga eller var det ironi?
Citera
2012-12-27, 17:52
Medlem
Galaxias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kitt3
Ligger just nu i minfamiljs sommarhus, är inte ett dugg rädd för vad jag tidigare varit rädd för. Huset är byggt av min morfars pappa. och har under flera år innan min morfars död varit hemsökt av en snäll varelse, hemsökelsen blev mer efter att min morfar gick bort. För första gången i mitt liv så vill jag ha mer av det just för att jag på ett visst sätt vet vem/vilka de är.

Tidigare var jag rädd. Men nu känner jag att min morfar är närvarande. jag blir tidigare ledsen så fort den rysande känslan kommer i ryggen, tillskillnad från min första upplevelse i huset då jag var rädd. och jag rös i hela kroppen. Som jag gjorde när han fanns i livet.

I natt fick jag bekräftelser om att han fanns i huset, börja med ljud/röster, som jag inte hört på 2 år. Efter en stund ca 5min efter att jag försökt sova, (med tåren i mina ögon) slog jag upp ögonen av ett ljud av att någon sa "baaaaaaaam" klart och tydligt, något som bara han sa. Min morfar sa alltid detta när han blev glad, och han ville skoja med oss barn som små. jag har inte hört det sen jag var liten kille.men nu var det där. Fast det var 2 år sedan han försvann. Nu kan jag inget annat än att tänka på han.

Finns det någon som kan ge mig svar på tal. är det riktigt eller bara nonsens?

försök få kontakt, fota runt lite i huset och se om det fastnar något på bild
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in