Flashback bygger pepparkakshus!
Resultat: Valet 2018
SvP får min röst
0%
0 röster
SvP får inte min röst
0%
0 röster
2013-09-21, 15:25
Medlem
Juno-Sixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flummoxed
Tack för svar Pust. Om alla europeiska folk är välkomna så är inte Svp ett alternativ om man vill ha ett svenskt Sverige, man får väl leta vidare.
Det känns lite befängt att tro att det enda partiet i Sverige som faktiskt bryr sig om sitt folk skulle efter att ha repatrierat alla bruna folk importera en massa italienare.

Jag är tämligen övertygad om att det man menar är att vita européer är de som har möjligheten - exempelvis vid behov av särskild kompetens eller affärskontakter och dylikt - men det betyder ju ingalunda att SvP vill göra Sverige till en syditaliensk skräpstad.

Det finns ingen logik i den oron.
Citera
2013-09-21, 15:44
Medlem
flummoxeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Juno-Six
Det känns lite befängt att tro att det enda partiet i Sverige som faktiskt bryr sig om sitt folk skulle efter att ha repatrierat alla bruna folk importera en massa italienare.

Jag är tämligen övertygad om att det man menar är att vita européer är de som har möjligheten - exempelvis vid behov av särskild kompetens eller affärskontakter och dylikt - men det betyder ju ingalunda att SvP vill göra Sverige till en syditaliensk skräpstad.

Det finns ingen logik i den oron.

Som gäster kan man ju ta in t.ex. italienska experter, under förutsättning att dessa inte blandar upp med svenskar. Men problemet nu är att det finns många italienare, spanjorer, jugoslaver, med flera, redan idag i Sverige. Om dessa får stanna kvar så blir resultatet att svenskarna upphör att existera som folk på sikt, det är detta som är problemet med Svp:s politik (såvida jag inte missuppfattat den). Accepterar man italienare rakt av så kan man ju lika gärna ta in palestinier förresten, då dessa redan tidigare i historien blandat sig med syditalienare.
Citera
2013-09-21, 15:49
Medlem
ninjutsus avatar
Man får väl ta fram ett "rasdokument" helt enkelt med olika DNA-uppsättningar som definierar svenskar och nordgermaner och utgå från detta. Det är väl det mest rättvisa, att man påstår sig vara dansk, polack italienare eller grek säger inte särskilt mycket då det ändå handlar om genetik i slutändan.
Citera
2013-09-21, 16:16
Medlem
Juno-Sixs avatar
Citat:
Som gäster kan man ju ta in t.ex. italienska experter, under förutsättning att dessa inte blandar upp med svenskar. Men problemet nu är att det finns många italienare, spanjorer, jugoslaver, med flera, redan idag i Sverige. Om dessa får stanna kvar så blir resultatet att svenskarna upphör att existera som folk på sikt, det är detta som är problemet med Svp:s politik (såvida jag inte missuppfattat den). Accepterar man italienare rakt av så kan man ju lika gärna ta in palestinier förresten, då dessa redan tidigare i historien blandat sig med syditalienare.
Jag har i och för sig en känsla att SvP är rätt pragmatiska av sig. En släkt härjande syditalienare (mao. nordafrikanskt blod) är inte typen man vill låta stanna, men företagsamma, blonda norditalienare (tirolen) är knappast problem. Men självfallet handlar det om siffror.

Men innerst inne, tror du ärligt talat att SvP hypotetiskt genomför historiens mest omfattande repatriering för att sedan anse att allt är gott och klart och låter jugoslaver blanda ut den svenska genpoolen? Det låter liksom inte troligt någonstans.
Citera
2013-09-21, 16:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Pust

http://www.bgf.nu/intervjuer/sj/sj.html

Milds ökenvandring fortsätter. Vem kunde förutspå detta när Blågula Frågor fortfarande kom ut?

Är jag off topic nu?
Citera
2013-09-21, 16:21
Medlem
Rickard-SvPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KillForSatan
För lite mer än 10 dagar sen beställde jag en bunt med klistermärken från både SvP och SMR. Paketet från SMR anlände ett par dagar efter det att betalningen var gjord, men från SvP och deras shop Arminius har jag inte hört ett ljud. Oerhört dåligt och oprofessionellt att inte kunna få ut material när man vill växa som parti.

Handla mer än en bunt klistermärken så vi har råd att anställa någon som kan jobba i butiken på heltid istället.
Citera
2013-09-21, 16:22
Medlem
ninjutsus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Juno-Six
Men innerst inne, tror du ärligt talat att SvP hypotetiskt genomför historiens mest omfattande repatriering för att sedan anse att allt är gott och klart och låter jugoslaver blanda ut den svenska genpoolen? Det låter liksom inte troligt någonstans.
Du sa det själv innan, det handlar om siffror. Kommer jugoslaverna utgöra ett så pass stort antal att de på sikt hotar att tränga bort de svenska särdragen? Jag är tveksam.
Citera
2013-09-21, 16:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trtrtrtr
Min lösning är att SvP bildar en skuggorganisation, formellt (men inte praktiskt) fristående från SvP, som kan agera i partiets intressen utan att skiten trillar direkt tillbaka på SvP. Ungefär som AFA och RF fungerar för de etablerade partierna. Denna organisation tar då i efterhand på sig allt.

Några raska gossar skulle ju kanske kunna bilda en fristående nationalistisk idrottsförening som skulle kunna heta något i stil med SBBFF = Svenskarnas boxnings-, brottnings- och friluftsförbund.
Citera
2013-09-21, 16:29
Bannlyst
vad anser svp om cannabis och dess använding?
Citera
2013-09-21, 16:32
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av monkiebizness
vad anser svp om cannabis och dess använding?
SvP har ingen åsikt i en sådan liten irrelevant skitfråga.
Citera
2013-09-21, 16:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Straybullet
Sju just. Varken sex eller åtta utan sju. Detta trots att inga vallistor är spikade och trots att det är ett år kvar till valet. Sju kommunala mandat är det som gäller, då vet vi det.

Sju är ett tal som anses ha särskilda och magiska egenskaper i en del olika sammanhang. Det kanske är nån kabbala-grej som ligger bakom att det är just sju mandat?

http://www.chabad.org/library/articl...mber-Eight.htm

Citat:
In kabbalistic teachings, the number seven symbolizes perfection – perfection that is achievable via natural means – while eight symbolizes that which is beyond nature and its (inherently limited) perfection.

Some examples:

a) G‑d created the world and its natural order in seven days.

b) Between the holidays of Passover and Shavuot we count seven weeks. During these weeks we work on perfecting our seven emotions (love, fear, compassion, ambition, humility, bonding and receptiveness)—one emotion per week. At the conclusion of these seven weeks we have sufficiently perfected ourselves to be worthy of receiving the Torah on Shavuot. A completed person has control over all seven emotions.

c) The Holy Temple's menorah, which served to illuminate the natural world with the holy glow of spirituality, had seven branches.

e) There are seven colors of the rainbow and seven musical notes. When something has seven parts, it symbolizes that that it has reached its state of completion: the seven notes of the diatonic scale make one complete octave, etc.

Sju kommunala mandat är det som gäller med andra ord.
Citera
2013-09-21, 17:01
Medlem
Citat:

Nu skulle det väl i så fall handla om sk "vita" italienare i så fall om det ens skulle vara på tapeten, dvs de som är genetiskt lika oss. Det är ju skillnad på medborgarskap och ras. Som tur var finns ju DNA test idag som lätt tar reda på vem som är vad. Finns kritvita, blonda och blåöga italienare och så finns det sådana som ser ut som araber pga den uppblandning som till viss del skett i de sydeuropeiska länder som tidigare var helvita nationer. Men nu lär det hur som helst aldrig bli aktuellt med massimport av vare sig italienare eller greker så du kan vara lugn. Däremot lär det knappast vara aktuellt att sparka ut dom som redan är här av de andra europeiska folken såvitt jag förstår, de flesta av dom som kom hit tex från Italien och Grekland på 60 och 70 talen lär ju vara klara med sitt familjebildande så här dags och deras barn har förmodligen redan egna barn med svenska partners. Barn som både ser svenska ut och tills stor del är det rent genetiskt samt kulturellt. Vad man måste förstå är att den frågan inte är ett problem utan helt oväsentlig. EN VISS LITEN FOLKBLANDNING AV EUROPEISKT NÄRSTÅENDE FOLK HAR ALLTID I ALLA TIDER OCH KOMMER ALLTID FÖREKOMMA. Vad som däremot är problem är de miljontals ickevita som dräller in i vår del av världen och på sikt kommer utplåna alla delar av den vita rasen om vi inte sätter stopp för dem
Senast redigerad av WhiskeyTango84 2013-09-21 kl. 17:06.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in