Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2013-02-24, 15:09
Medlem
Det är väldigt intressant tycker jag och jag planerar att installera Ubuntu på min Samsung Galaxy II när jag sedan skaffar mig en nyare mobil. Förhoppningvis före sommaren.

Tycker det är viktigt att det blir lite bättre konkurrens och Ubuntu verkar ha kommit väldigt lång med flera idéer. Men många frågor återstår som jag väl förmodligen inte får svar på förrän jag testar själv.
Citera
2013-02-24, 17:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Drubas
Mobil-OS handlar ju bara om GUI och användarvänlighet ... just det Ubuntu är sämst i världen på

Jag tror det blir något som bara kommer användas av inbitna Ubuntu-fantaster, men det lär väl tiden utvisa.

Inom Linux-världen är väl Ubuntu känt för just (idiot:-)användarvänlighet och GUI:et, på bekostnad av kontrollmöjligheter (för expertanvändare).
Citera
2013-02-24, 18:18
Medlem
25Decembers avatar
Jag har testat det. Funkade helt okej men man märkte att det bara var en utvecklarutgåva eftersom det fattades flera appar. Det smidigaste med det att det vara bara att dra på det man ville till så var man där. T.ex så drog man på Wifi symbolen kom man till inställningarna om det eller på batteriet så kom man till de inställningarna.
Citera
2013-03-08, 12:46
Medlem
BenAsslicks avatar
Jag är väldigt sugen på det här faktiskt, men det verkar som att det inte är såpass stabilt på Galaxy Nexus än, så ska jag låta det växa lite innan jag flashar in det.
Citera
2013-03-10, 10:41
Moderator
Amirons avatar
Rätt intressant att se Canonical göra en "apple" och sen försöka slå ifrån sig.
Ubuntu on phones är inget annat än CyanogenMod, visserligen moddat för att likna någon av Canonicals produkter.

Om jag kommer att använda det? troligtvis..
Citera
2013-03-10, 11:29
Medlem
_ZoutHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amiron
Rätt intressant att se Canonical göra en "apple" och sen försöka slå ifrån sig.
Ubuntu on phones är inget annat än CyanogenMod, visserligen moddat för att likna någon av Canonicals produkter.

Om jag kommer att använda det? troligtvis..
På vilket sätt är det inget annat än CyanogenMod? Det är inte baserat på Android och vad jag förstått så byggs appar i Qt.

Dessutom gick Canonical nyligen ut med att man ska bygga om desktop-unity från grunden i Qt och så småningom ersätta X.org med Mir som ska användas på både desktop och telefoner. Så förhoppningsvis blir det en enhetlig upplevelse. Använder inte Ubuntu i dagsläget men det är intressant att följa utvecklingen och det vore oerhört roligt om det slog väl ut.
Citera
2013-03-10, 18:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zeke12
Inom Linux-världen är väl Ubuntu känt för just (idiot:-)användarvänlighet och GUI:et, på bekostnad av kontrollmöjligheter (för expertanvändare).

Att hitta en intiutiv, GUI-driven användarvänlighet, kan nog bli en liten utmaning.
Citera
2013-03-11, 14:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Drubas
Att hitta en intiutiv, GUI-driven användarvänlighet, kan nog bli en liten utmaning.

Att hitta en gemensam uppfattning, som alla världens människor/UI-användare delar, om vad som är det intuitivaste och/eller mest användarvänliga gränssnittet, blir nog en liten utmaning.
Citera
2013-03-19, 22:06
Medlem
JazzMassaks avatar
Någon som vet var man kan testa detta nya OSt? Verkar väldigt intressant i mina ögon och jag tror att detta kan bli ett ganska vasst OS - utifrån det man sett. Det verkade väldigt smidigt och cleant!
Citera
2013-03-19, 22:48
Medlem
Boxis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JazzMassak
Någon som vet var man kan testa detta nya OSt? Verkar väldigt intressant i mina ögon och jag tror att detta kan bli ett ganska vasst OS - utifrån det man sett. Det verkade väldigt smidigt och cleant!
Du får installera det själv eller leta upp någon som har gjort det.
Citera
2013-03-20, 08:56
Medlem
25Decembers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JazzMassak
Här har du en guide.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in