Researchgruppen vill kartlägga Flashbacks användare

flashback.se

Researchgruppen har på sin twitter erbjudit 50 000 kronor till den som kan ge dem Flashback Forums databas. Det man önskar komma över är de registrerade medlemmarnas e-postadresser.

Läs hela artikeln
2013-01-05, 01:17
Medlem
ÅnkelGunnars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AbrahamLincoln
Ok, nice att Admin informerar om att det är säkert med systemet. Undrar dock fortfarande om det är okej för oss att på FB starta en motaktion? Dock en sådan som inte bryter mot någon gällande lagstifning.
På Flashback får du diskutera det mesta så länge du håller dig inom regelverket. Vad som däremot inte är okej är att folk får för sig att göra saker i Flashbacks namn utan att det är godkänt av forumets ägare, och det lär bli lite svårare att lyckas med.
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Jo, jag vet. Men aldrig har jag sett en så fet rubrik.
Nytt grepp?
Om man väljer att kommentera en artikel på Flashback.se så följer artikelrubriken med och tråden får ett sådant utseende. Inget jättenytt och absolut inget speciellt för den här tråden.
Citera
2013-01-05, 01:20
Medlem
Kassiopeias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjack-i-starkol
Tanken, om det nu finns någon tanke är nog att fortsätta in i mailen och på den vägen
få reda på vem som står bakom användaren. Men måste vara en försvinnande liten del som har reggat sig med "jobbmailen" och samtidigt är en av dem större dödsnazisterna.

Precis.
Om man nu vill jaga främlingsfientliga är det både enklare och billigare att gå in på Aftonbladet på det fåtal artiklar där kommentarerna är kvar. Många skriver helt otroligt ickePK kommentarer med genuina facebookkonton!
Citera
2013-01-05, 01:32
Medlem
wtfuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av duqu
Följande färska artikel bör ge en tankeställare till det som avhandlats här:

http://www.svd.se/naringsliv/nyheter...et_7793266.svd

Vad jag minns var det 2 intrång på flashback, 2007 och 2010, vid båda tillfällena var det slarvande mods med dåliga passwords, de som tog sig in kunde då bara läsa outlaws och lite småtjafs. Men det förekom en konflikt med en tekniker som byggde upp FB, h*n fick foten, liksom 2-3 mods sen 2006, så då finns möjligheten att någon gammal backup följde med personen ut och som då har fått fötter. Sen har ju FB byggts ut och flyttats runt, och de backuper som funnits genom åren kan ev ha legat och skräpat på olämpliga ställen.

Går man in och kollar researchgruppens twittrande finner iaf jag att målet inte är Flashback i första hand utan de som hjälper Rixstep.com (Assangeärendet), Flashback är mer av typen "jag önskar". Ser alltså ut som Expo nu frontar mot Occupy-rörelsen i Sverige, utvecklingen lär bli mycket intressant...

Sen något som flera verkar ha missat:
Piscatus AB:s adress är samma som Ashbergs hemadress, och senast i Maj i år hade dom ett uppdrag i att registrera demonstrerande föräldrar, länk nedan:
http://www.daddys-sverige.com/3/post...t-korrekt.html

Förutom den självklara kopplingen till ultrafeminism i assangeärendet finns även koppling till vapenexport, för att exemplifiera finns tex Boforsaffären i bakgrunden, Iran contra och numera försäljningar av JAS genom tex det olagliga Libyenkriget som helst inte bör komma upp till ytan. Hur många vet att det blev ett http://u2.lege.net/highcrimes.org-20120421/ av detta? Fick du läsa om det i MSM?
Citera
2013-01-05, 01:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av citizeninsane
En allmän diskussion är aldrig fel men denna tråd handlar om en tweet som få kan ta på allvar.

Jesus kristus och den helige anden, ett stort plus ett.

Att den här nonchalant slängiga tweeten kan få den här typen av respons är extremt jävla ironiskt med tanke på hur mycket 95% av deltagarna i den här tråden hävdar att det är en storm i ett vattenglas när expressen publicerar filmer på sverigedemokrater och järnrör.

Med det sagt hade jag tyckt det varit enormt intressant om skärmrasisterna på flashback outades av en hackare. Inte för att jag är emot flashbacks anonymitet på något vis. Givetvis är det oerhört oetiskt och jag önskar inte att det ska hända, men ojojojojoj vilken fantastisk grund för en analys av det invandrarhatande folket på internet det hade varit. Alla dessa snygga, högutbildade, högavlönade akademiker med stora kukar och sexiga flickvänner som upptäckt sanningen om invandrare på grund av sin överintelligens hade äntligen fått visa att de inte ljugit.

Magiskt eller tvärtom eller båda delarna.
Citera
2013-01-05, 01:50
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tojo
Kom igen, så fantastiskt är det inte med anonyma forum. Var du född innan Lunarstorm och Facebook? Min poäng var att det inte finns bevis, utan endast antaganden, om att andelen främlingsfientliga skulle vara högra på FB än på vilket annat forum som helst.

Jag är praktiskt taget gammal nog för att vara din far!

... men okej, du syftade alltså på andelen främlingsfientliga. Nej, den kanske inte är högre här än någon annan stans men jag tror inte direkt att det är därför nissarna i Researchgruppen är ute efter just Flashbacks databas.
Citera
2013-01-05, 02:44
Medlem
sven33s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ÅnkelGunnar
På Flashback får du diskutera det mesta så länge du håller dig inom regelverket. Vad som däremot inte är okej är att folk får för sig att göra saker i Flashbacks namn utan att det är godkänt av forumets ägare, och det lär bli lite svårare att lyckas med.Om man väljer att kommentera en artikel på Flashback.se så följer artikelrubriken med och tråden får ett sådant utseende. Inget jättenytt och absolut inget speciellt för den här tråden.

Har väl aldrig hindrat någon förut? Eller är Flashbacks julkortsutskick, kampanj för musikhjälpen etc.. sanktionerade av Flashbacks ägare?
Citera
2013-01-05, 02:50
Medlem
ÅnkelGunnars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sven33
Har väl aldrig hindrat någon förut? Eller är Flashbacks julkortsutskick, kampanj för musikhjälpen etc.. sanktionerade av Flashbacks ägare?
Jag utgår ifrån att du själv inser skillnaden mellan att planera och eventuellt genomföra någon form utav aktion mot en grupp som än så länge mest kommit med substanslösa tweets och att skänka pengar till Muskikhjälpen, och om du inte gör det så är det något du får ta i en annan tråd då det är en diskussion som inte hör hemma här.

// Mod
Citera
2013-01-05, 03:02
Medlem
LuluBrooksies avatar
Ursäkta om någon redan svarat, men är det inte olagligt att mellan raderna begära att en hacker tar fram epostadresser och användarnamn "och gärna pm:en också" på Flashbacks användare?
Citera
2013-01-05, 03:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av logita
Ja du, om du nu inte själv kan föreställa dig en så'n situation, så får du nu några exempel av mig:

Arbetsgivaren omplacerar dig till en tjänst som du absolut inte kan acceptera, med hänvisning till arbetsgivarens rätt att fördela och styra arbetet.
Arbetsgivaren påstår att du arbetsvägrar, eftersom du inte godtar dina nya arbetsuppgifter.

Arbetsgivaren ger dig meningslösa uppgifter som tär på ditt självförtroende till dess att du säger upp dig själv.

Vakna upp till verkligheten, det duger inte att gå och drömma om sjuttiotalet i dag ...
Vi frågade efter länkar på sådana händelser som faktiskt hänt, inte att du skall drömma upp scenarier som aldrig någonsin har hänt i verkligheten. Ni rasisters offerkofta är ju enorm, och enormt patetisk. Vad tror du egentligen skulle hända om det kom ut att du var rasse ? Med största sannolikhet ingenting drastiskt alls. Själv har jag "unfriendat" ett par personer på FB som körde med SD-propaganda, men något utöver det handlar det knappast om, så vida du inte är en framträdande offentlig profil för rörelsen. Dags att vakna upp.
Citera
2013-01-05, 03:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Ursäkta om någon redan svarat, men är det inte olagligt att mellan raderna begära att en hacker tar fram epostadresser och användarnamn "och gärna pm:en också" på Flashbacks användare?
Vilken brottsrubricering föreslår du ? Anstiftan till dataintrång finns inte. Medhjälp till dataintrång låter långsökt och kräver nog mer än att man bara betalar för "tjänsten".
Citera
2013-01-05, 03:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Housemouse
Jesus kristus och den helige anden, ett stort plus ett.
Instämmer. Jag hoppas kanske inte att identiterna skulle läcka ut, men det skulle i alla fall bli ett rätt stort drama om de gjorde det. Hade säkert kommit fram en del intressant. Tänk om t.ex. kungen sitter och diskuterar sina sexuella problem på FB eller nåt...

Generell regel: Om man leker anonym och det man skriver om inte är värre än att man kan ta det med ett garv om identiteten läcker ut, då är man på rätt nivå. Om man upplever att man kommer att rasa ihop totalt om det blev känt vad man skrivit, då borde man nog hållit truten, även som anonym. Jag vet inte hur avancerat FBs skydd är men jag är rätt säker på att t.ex. Anonymous skulle kunna ta sig om de verkligen ville.

Om nån verkligen verkligen vill åt medlemsdatabasen så måste de kunna presentera tillräckligt starka politiska skäl för att kunna aktivera anonymous, lulsec eller liknande (vilket är rätt otroligt så länge FB fortsätter att vara pro yttrandefrihet, snarare än en underavdelning till SD). Eller så måste man lägga upp betydligt mer än 50kkr om man vill anlita kvalificerad hjälp. Eller så får man hoppas på "tur". (Nån sur f.d. admin t.ex.)
Citera
2013-01-05, 03:25
Medlem
namgrebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oldskool
Vilken brottsrubricering föreslår du ? Anstiftan till dataintrång finns inte. Medhjälp till dataintrång låter långsökt och kräver nog mer än att man bara betalar för "tjänsten".

Nähä, säger du det! En viss Westerberg åtalades för anstiftan till dataintrång i en viss dataintrångsskandal 2006. En viss Jakobsson i samma härva åtalades t.o.m. för anstiftan till anstiftan till dataintrång. Båda friades, men pga. bristande bevisning, inte för att brotten de anklagades för tekniskt inte existerar.

Medhjälp hade för övrigt kunnat funka (om anstiftan till dataintrång inte hade funnits); att genom råd eller dåd förmå huvudgärningen är väldigt generellt och kan fånga in väldigt diffusa handlingar, att betala för det hela passar definitivt in.
Senast redigerad av namgreb 2013-01-05 kl. 03:28.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in