Citat:
Ursprungligen postat av Housemouse
Jesus kristus och den helige anden, ett stort plus ett.
Instämmer. Jag hoppas kanske inte att identiterna skulle läcka ut, men det skulle i alla fall bli ett rätt stort drama om de gjorde det. Hade säkert kommit fram en del intressant. Tänk om t.ex. kungen sitter och diskuterar sina sexuella problem på FB eller nåt...
Generell regel: Om man leker anonym och det man skriver om inte är värre än att man kan ta det med ett garv om identiteten läcker ut, då är man på rätt nivå. Om man upplever att man kommer att rasa ihop totalt om det blev känt vad man skrivit, då borde man nog hållit truten, även som anonym. Jag vet inte hur avancerat FBs skydd är men jag är rätt säker på att t.ex. Anonymous skulle kunna ta sig om de verkligen ville.
Om nån verkligen verkligen vill åt medlemsdatabasen så måste de kunna presentera tillräckligt starka politiska skäl för att kunna aktivera anonymous, lulsec eller liknande (vilket är rätt otroligt så länge FB fortsätter att vara pro yttrandefrihet, snarare än en underavdelning till SD). Eller så måste man lägga upp betydligt mer än 50kkr om man vill anlita kvalificerad hjälp. Eller så får man hoppas på "tur". (Nån sur f.d. admin t.ex.)