Researchgruppen vill kartlägga Flashbacks användare

flashback.se

Researchgruppen har på sin twitter erbjudit 50 000 kronor till den som kan ge dem Flashback Forums databas. Det man önskar komma över är de registrerade medlemmarnas e-postadresser.

Läs hela artikeln
2014-09-10, 18:24
Medlem
Nyanpasus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gorgios
Hehe vilken idiot reggar sig med sin privata mailadress? :-D isf får man skylla sig själv

Även en ringklocka till er som seriöst tror ni är säkra på flashback. Tänk igen.
Hehe vilken idiot klär sig i kortkort på en fredagskväll? :-D isf får man skylla sig själv

Citera
2014-09-10, 18:24
Medlem
infidels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av otecknadversion

Med andra ord, när de ger sig på fel person kommer responsen bli att 4 gubbar slår aschberg halvt fördärvad på öppen gata, fortsätter han sker det igen tills han lägger ner eller blir ihjälslagen. Hans medarbetare/överordnade drar sig undan och förnekar allt samarbete. Självklart är det smr eller svp som gör det eftersom de redan mer eller mindre är terroriststämplade och de har folk som är galna nog att sitta 8 år för "saken".

Enligt uppgift i tråden om den mördade balkanganstern Mlatkovic (tror jag) så kostar det 40 K euro att hyra in en mördare från balkan för uppdrag i Sverige. Det handlar bara om att ha rätt kontakter vilket de flesta svenskar inte har men glada entreprenörer i HA, Naserligan och Bandidos är säkert redo att förmedla kontakt mot en rimlig ersättning.

Av döma av inläggen så verkar en del "invandringskritiker" på FB deklarera för inkomster i miljonklassen till skillnad från SvP/SMR som består av fattiga arbetare och hantverkare. Aschberg kanske har överspelat sin hand den här gången. Hur mycket skulle Fula Gubben betala för att inte bli outad? Golonka? Alla dryga f.d överklassmoderater som sadlat om till SD? Det är billigt att sparka på fattiga men inte på rika.
Citera
2014-09-10, 18:25
Medlem
Kaospojkens avatar
Sveriges bredaste diskussionsforum där allt möjligt kan diskuteras...
När sådan här information kommer ut blir det ju naturligt att folk kanske är försiktigare med vad de säger/inte diskuterar alls här på sidan.
Sammanträffande att det händer 4 dagar innan ett riksdagsval? Kanske. Men skojj sammanträffande i sådana fall.

Sedan om det verkligen stämmer, så ska ju självklart denna "journalistik" straffas på ett sätt eller annat. Kan tänka mig att om dessa uppgifter läcker, kommer inte "researchgruppen" få det kul den återstående tid de har kvar. En hel del ostabila individer här, som tur är.
Citera
2014-09-10, 18:26
Medlem
Muwltipliers avatar
Är det dags för Flashbacks användare och detektiver att samla sina krafter, ta i hårdhandskarna och ge moteld?

Vad har vi att gå på?

Researchgruppens hemsida:

www.research.nu
Citera
2014-09-10, 18:27
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RiverStyx
Jag var också misstänksam mot dem och har konsekvent vägrat klicka på länkar i PM. Men för att de ska koppla det till enskilda individer krävs det ju att din ISP outar dig. Jag tror inte det är sannolikt, än. Men med det sagt så TOR och VPN tunnel är ju ytterligare ett skydd, då kan inte din ISP outa dig heller utan det krävs att FRA eller liknande är inblandade. Tror knappast FRA skulle ta order från nedsupna kommunister.

Förmodligen kommer inte ISP att outa någon. Men via IP-adressen kan man ofta se i vilket område en person bor i. Och det kan ju ge vissa viktiga ledtrådar om man vill gå vidare.

Men dessutom, som Boltzlux nämnde ovan. Om din IP-adress även finns registrerad i ett annat sammanhang och det blir träff, så kan de hitta den information som de behöver
Citera
2014-09-10, 18:28
Medlem
wurhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ant'
De kanske har information kring vissa användare, men ljuger och säger att de har information om hundratusentals.

Vi får se. Som de själva skriver så är de endast intresserade utav näthatare samt makthavare. Tror inte random flashbackaren behöver att vara skraj, såvida man nu inte skulle klassas som näthavare alt. makthavare.
Citera
2014-09-10, 18:29
Medlem
RiverStyxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TMM
Vad jag tänker på i det här fallet, är om man vill försöka koppla ihop vilka som äger vilka konton, genom att försöka göra en trace av inlägg kontra användarkonton på ip-nivå. Det skulle kunna få katastrofala följder.

Men det kan de inte. Omöjligt. Inte ens din ISP (internet service provider - typ Telia COMHEM, etc) får spara din IP-trafik mer än 6 månader. Och ResearchGruppen kan inte få tillgång till ISP-material då det krävs en domstolsorder för det.

Möjligen har FRA all din trafik sparad, och NSA har den säkerligen - men de lär inte samarbeta med RG-marxister för att fälla folk som sagt "zigenare" isstället för "rom".

Har du reggat ditt konto med en slaskmail so inte kan koppplas till dig är det helt lugnt. Har du reggat ditt konto med en mail som kan kopplas till dig kan du få stå för det som skrivits på det kontot* men inte något annat.

*och även om du har reggat ditt konto med din personliga mail kan du alltid blåneka och säga att någon annan måste ha haft tillgång till din mail för det kontot har du aldrig hört talas om.
Citera
2014-09-10, 18:30
Medlem
HoAmAjs avatar
Japp, kartlägg dem i detalj och bara ut med allt.
Ekonomiska problem, otroheter, ev lagförda för saker.

Ut med allt. De har familjer också och iom att de är några kommer GARANTERAT saker fram som de velat dölja för nuvarande bekanta och vänner.

Sånt här går åt båda hållen. Glöm inte adresser och telefonnummer osv.
Citera
Medlem
wurhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Förmodligen kommer inte ISP att outa någon. Men via IP-adressen kan man ofta se i vilket område en person bor i. Och det kan ju ge vissa viktiga ledtrådar om man vill gå vidare.

Men dessutom, som Boltzlux nämnde ovan. Om din IP-adress även finns registrerad i ett annat sammanhang och det blir träff, så kan de hitta den information som de behöver

OM det nu inte skulle ha en medlem eller bekant som möjligtvis jobbar på en Operation Support avdelning hos en ISP, då kan man se det mesta kan jag lova dig
Citera
Medlem
Kaviarkommunists avatar
Det hänger väl en del hackers på Flashback också?

Jag har en känsla av att helvetet bryter lös om någon databas skulle offentliggöras.
Citera
2014-09-10, 18:31
Medlem
Underbart!

*hoppar upp och ner* TAG MIG TAG MIG!

Alltså..är detta ett skämt?

Snääääälla Robert Aschberg: backa ut ur det här medan tid är
Citera
2014-09-10, 18:32
Medlem
Bluebeast72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaviarkommunist
Det hänger väl en del hackers på Flashback också?

Jag har en känsla av att helvetet bryter lös om någon databas skulle offentliggöras.
Absolut, vet redan flera användare, duktiga sådana, som i detta nuet planerar motattack med nya medel o vägar så nu är kriget igång..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in