2024-10-15, 18:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DieselnDust
Oroa dig inte för det, onödig energi som går åt. Det vi får hoppas på är att man antingen somnar in/dör i sömnen eller vid en eventuell olycka att döden infinner sig snabbt så att man slipper lida.

Yes ett plötsligt hjärtstopp i sömnen är faktiskt en smidig och komfortabel dödsorsak. Annars blir det väl att man kanske drunknar i ärtsoppan på ålderdomshemmet när träkäppen går av och man gör det sista fallet ner mot tallriken.
Citera
2024-10-15, 18:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Link04
Ingen vet 100% säkert att det inte blir något problem efter döden och det verkar vara väldigt olika från person till person hur mycket man oroar sig över detta eventuella postmortem-trubbel.

Alla människor på jorden delar ju denna ovisshet och det finns absolut ingenting man kan göra för att påverka sin situation. Man får gilla läget.

Ja precis, det är som det är. Den dagen den sorgen. Man får ta problemen alltefter dom dyker upp som man gör i livet. Jag är verkligen så förbannat glad och nöjd med att jag i alla fall inte tvingade på någon annan denna veritabla mardröm. Mitt livs största och viktigaste bedrift.
Citera
2024-10-15, 18:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DeletedUser
Om inte kristus står där med öppna armar en dag och säger "det var bara på skämt livet... gick du på det?"

Go fuck yourself blir det i så fall. haha
Citera
2024-10-15, 18:40
Medlem
Citat:
Oroa dig inte för det, onödig energi som går åt. Det vi får hoppas på är att man antingen somnar in/dör i sömnen eller vid en eventuell olycka att döden infinner sig snabbt så att man slipper lida.

Nej precis, meningslöst. Men lättare sagt än gjort dock.
Citera
2024-10-15, 18:50
Medlem
DieselnDusts avatar
Citat:
Yes ett plötsligt hjärtstopp i sömnen är faktiskt en smidig och komfortabel dödsorsak. Annars blir det väl att man kanske drunknar i ärtsoppan på ålderdomshemmet när träkäppen går av och man gör det sista fallet ner mot tallriken.
Haha fan vad hemskt att drunkna i ärtsoppan.

Citat:
Ursprungligen postat av Tandan
Nej precis, meningslöst. Men lättare sagt än gjort dock.
Jobbigt 🫤
Citera
2024-10-15, 19:06
Medlem
Citat:
Haha fan vad hemskt att drunkna i ärtsoppan.

Jobbigt 🫤

Ja man måste skämta lite om döden, det är nog bara nyttigt 😅 I min släkt blir alla jäkligt gamla så jag har troligen lång tid kvar fram till hjärtstoppet/ärtsoppan.
Citera
2024-10-15, 21:07
Medlem
Citat:
Ja man måste skämta lite om döden, det är nog bara nyttigt 😅 I min släkt blir alla jäkligt gamla så jag har troligen lång tid kvar fram till hjärtstoppet/ärtsoppan.

Å andra sidan så sprang dom väl inte runt med drinkvagnen så som du?

Jag kan ändå känna viss ro med att kasta in handsken och installera ett par extra vagnar framöver. Jag gjorde mitt bästa även om det inte räckte till. När ens tåg slutat gå får man slå sig ner istället på stationen eller rälsen med lite flaskor.
Citera
2024-10-15, 21:16
Medlem
Kroppen går i graven och medvetandet går vidare och tar form ifrån ett annat perspektiv, svårare än så är det inte. Många av er har varit indier i erat förra liv, lukten sitter kvar.
Citera
2024-10-16, 08:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tandan
Å andra sidan så sprang dom väl inte runt med drinkvagnen så som du?

Jag kan ändå känna viss ro med att kasta in handsken och installera ett par extra vagnar framöver. Jag gjorde mitt bästa även om det inte räckte till. När ens tåg slutat gå får man slå sig ner istället på stationen eller rälsen med lite flaskor.

Alla i min släkt är vinälskare. En av mina äldsta släktingar är 95 och han kör vinet varje dag och han hatar grönsaker. Han förstår väl att det inte är långt kvar av matchen så lika bra att passa på.

Haha det låter bra chefen.
Citera
2024-10-16, 10:34
Medlem
DieselnDusts avatar
Citat:
Ja att ha dödsångest är inte hälsosamt i längden tror jag. Okok får hoppas på att även du lever lika länge då 🤗
Citera
2024-10-16, 18:46
Medlem
Citat:
Alla i min släkt är vinälskare. En av mina äldsta släktingar är 95 och han kör vinet varje dag och han hatar grönsaker. Han förstår väl att det inte är långt kvar av matchen så lika bra att passa på.

Haha det låter bra chefen.

Ja grönsaker har nog visserligen effekt men rätt begränsad. Det är väl generna som är den definitivt viktigaste parametern.

Ljusnar det en del på min front kan jag nog iofs tänka mig ett antal år till. Jag saknar min överkonsumtion av vin, har sabbat tänderna av det och en massa läsk, tjusiga frätskador, så jag håller mig till bira för det mesta nu. haha
Citera
2024-10-17, 23:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hyland
Kommer vi någonsin att göra det? Det är ju trots allt en del av livet.
Varför har vi inte accepterat döden än?

För att döden är en vidrig narcissist som kontrollerar vårt liv
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in