2013-01-08, 01:47
Medlem
Hej! Har tränat nu i ett och ett halft år och har väl gått sådär måste jag säga! Nu är det dags att börja testa lite nytt (dieta/deffa).

Så skulle göra allt för lite tips här på flashback, skriv exakt vad ni tycker och tänker och om ni tycker resultatet av denna träning har gått bra och vad ni tycker jag ska försöka fokusera min träning mer på!

Här är en bild som jag har tagit fram som är nästan exakt 1 och 1/2 år sedan:
http://www.ladda-upp.se/bilder/cdnqwvispzmpp/

Och här är en i dagsläget (2 månader sedan): http://www.ladda-upp.se/bilder/ncjizdeawktsya/

Tycker ni att jag ska börja deffa till sommaren, eller låta allt vara som det är fast bli större?

Tack på förhand! peaceeee

ps: Kommer också fortsätta med träningsscheman/ökningar/vikt osv..
Senast redigerad av fillelol 2013-01-08 kl. 02:04.
Citera
2013-01-08, 03:46
Medlem
Hajafintens avatar
Du ska absolut inte börja deffa nu. Ge det en månad eller två kanske.
Citera
2013-01-08, 03:48
Medlem
banangodiss avatar
Hur kan du ens fundera på att deffa ?! Du ser redan ut så som de flesta brukar se ut när de deffat färdigt.

Om du nu vill va nydeffad och tjusig när det är sommar så fortsätter du antingen som innan, för du har inte nämnvärt med fett, eller så bulkar du som en idiot tills nästa vår och deffar då.

Jag själv skulle i ditt läge valt det senare alternativet.
Citera
2013-01-08, 08:28
Medlem
Bibers avatar
Fortsätt i din gyllene bana och toppa av precis innan sommaren bara Bra utveckling!
Citera
2013-01-08, 14:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Biber
Fortsätt i din gyllene bana och toppa av precis innan sommaren bara Bra utveckling!

Okejokej, ja jag får väl se vad som känns bäst man vet ju aldrig när sommaren kommer heller haha Tack!
Senast redigerad av fillelol 2013-01-08 kl. 14:57.
Citera
2013-01-08, 14:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av banangodis
Hur kan du ens fundera på att deffa ?! Du ser redan ut så som de flesta brukar se ut när de deffat färdigt.

Om du nu vill va nydeffad och tjusig när det är sommar så fortsätter du antingen som innan, för du har inte nämnvärt med fett, eller så bulkar du som en idiot tills nästa vår och deffar då.

Jag själv skulle i ditt läge valt det senare alternativet.

Tack för svar och tips, jag har nog mer fett än det syns på bilden, bland annat nedre mage och lite runt brösten, men jag får se vad som känns bäst när sommaren börjar närma sig tack!
Citera
2013-01-08, 14:45
Medlem
Kroesmanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fillelol
Tack för svar och tips, jag har nog mer fett än det syns på bilden, bland annat nedre mage och lite runt brösten, men jag får se vad som känns bäst när sommaren börjar närma sig tack!
Nja, det ser ju nästan ut som att man kan skära sig på din obliques. Jag är verkligen inte rätt person att ge några rekommendationer men bulk under ett par månaders tid känns vettigt ifall du vill öka din massa. Om du trivs med massan så kan du ju ligga på kcal-balans och träna upp styrkan lite grann i stället.

Lycka till och välkommen in i sekten!
Citera
2013-01-08, 14:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kroesmann
Nja, det ser ju nästan ut som att man kan skära sig på din obliques. Jag är verkligen inte rätt person att ge några rekommendationer men bulk under ett par månaders tid känns vettigt ifall du vill öka din massa. Om du trivs med massan så kan du ju ligga på kcal-balans och träna upp styrkan lite grann i stället.

Lycka till och välkommen in i sekten!

Haha skära sig är väl att ta i! men ja lite styrka vore ju inga fel! tack och tack!
Citera
2013-01-09, 19:53
Medlem
Hajafintens avatar
Du kan säkert deffa ner dig en del men samtidigt så skulle jag inte rekommendera att deffa för hårt då du vill behålla formen större delen av sommaren, right?

I din nuvarande form behöver du inte lång tid på dig att deffa klart så kör som vanligt och träna hårt.
Citera
2013-01-10, 17:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hajafinten
Du kan säkert deffa ner dig en del men samtidigt så skulle jag inte rekommendera att deffa för hårt då du vill behålla formen större delen av sommaren, right?

I din nuvarande form behöver du inte lång tid på dig att deffa klart så kör som vanligt och träna hårt.

Jo det är klart, men samtidigt så vill jag få bort lite ''gäddhäng'' men jag kommer troligtvis köra på som jag gör!
Citera
2013-01-10, 17:14
Medlem
Lite mer information om dagsläget (vikt/styrka) osv...

Morgonvikt 90 kilo
Längd 188 cm

Bänk pb 140 kg
Marklyft 170 kg

Har risat lite med benböj så är kass i det just nu, men det ska ifatt!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in