Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
Resultat: Jag har inget vettigt att tillföra men vill ändå berätta att jag tycker att...
det här blir bra
33,64%
1213 röster
det här låter värdelöst
25,12%
906 röster
vi får se, det kan kanske funka
17,91%
646 röster
varför inte ha båda?
23,32%
841 röster
2013-05-26, 22:11
  #1105
Avstängd
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av soulreaper
Om man på något sätt har missat husby-händelserna är man nog inte speciellt intresserad av vad som händer i Sverige. Varken HÄ eller AÄ är tänkt att fungera som någon slags bokmärken, känner man till händelserna borde det inte vara så svårt att hitta tråden som handlar om det hela.

Nu pratade jag inte om Husby-affären utan generellt om att tiden det tar innan en nyhet blir gammal är olika för olika användare. Det borde inte vara så svårt att förstå att olika användare läser FB olika ofta.

Sedan kommer ni mods ständigt till att man inte behöver AÄ/HÄ, man ska hitta ämnena ändå. Med den attityden förstår jag inte vad ni tjafsar om, varför har ni överhuvudtaget en åsikt om ni inte ser någon vits med vare sig AÄ eller HÄ? Om ni inte bryr er borde också en helt automatiserad lista som baseras på mest lästa trådar vara att föredra, då kan ni somna om och låta den sköta sig själv.

.
Citera
2013-05-26, 23:20
  #1106
Medlem
ÅnkelGunnars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Med den attityden förstår jag inte vad ni tjafsar om
Har du inte förstått vid det här laget så kan vi nog tyvärr inte göra särskilt mycket mer för att hjälpa dig - att du upprepar samma tröttsamma mantra kommer som du märkt inte att påverka särskilt mycket.

Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
varför har ni överhuvudtaget en åsikt om ni inte ser någon vits med vare sig AÄ eller HÄ?
Det gör vi, så ditt antagande är fel i grunden.
Citera
2013-05-27, 00:03
  #1107
Avstängd
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ÅnkelGunnar
Har du inte förstått vid det här laget så kan vi nog tyvärr inte göra särskilt mycket mer för att hjälpa dig - att du upprepar samma tröttsamma mantra kommer som du märkt inte att påverka särskilt mycket.

Det gör vi, så ditt antagande är fel i grunden.

Nu både projicerar du och talar emot dig själv igen gåsen. Tröttsamt var ordet men ändå underhållande på sitt sätt.

.
Citera
2013-05-27, 00:12
  #1108
Medlem
Joomlas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ÅnkelGunnar
Är det inte så det vore allra bäst om det funkade? Det vill säga efter en vecka eller så så försvinner tråden av sig själv, och inte förrän något nytt och avgörande hänt så dyker den upp?
Vad jag menar är att tråden för den skull inte ska tas bort från listan helt och hållet, vilket är vad som hände med tråden i fråga. Att man däremot petar i vilka trådar som är nyhetsaktuella är bra. Hela fallet om den förvunna tjejen trampade vatten i en dryg vecka och då finns det inte så mycket nyhetsvärde. Däremot vet jag inte om tråden någonsin föll under att ha flera hundra läsare. Jag tyckte svaren fortsatte komma i ungefär samma takt som när den låg på AÄ och jag antar att antalet läsare inte är vad som gjorde att tråden föll av AÄ helt och hållet.
Citera
2013-05-27, 00:12
  #1109
Medlem
ÅnkelGunnars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Nu både projicerar du och talar emot dig själv igen gåsen. Tröttsamt var ordet men ändå underhållande på sitt sätt.

.
Nej, du har fel, så enkelt är det. Du har av någon anledning fått för dig att vi inte ser någon vits med AÄ/HÄ, och det stämmer inte. Att du - enligt gammal tradition får man nog säga vid det här laget - kommer med en massa osanningar gör i och för sig varken från eller till, men det vore trist om folk som läser vad du skriver faktiskt skulle tro att det går att tro på det försöker säga.

Ett tips är dock att om det finns fler saker du inte begriper, så kan du skicka ett PM så löser vi det utan att du behöver skräpa ner tråden med fler missförstånd - det är väl det minsta vi kan göra för övriga läsare?
Citera
2014-05-14, 17:01
  #1110
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knullklasson
En jury (moderatorerna) ska alltså utse vilka trådar som är välskrivna och värda att ligga på "Aktuella ämnen"?

Men trådskaparen kan ju inte rå för att tråden kan tendera att bli oseriös. Så om jag bestämmer att min tråd ska vara seriös så är det moderatorn som är pliktskyldig att se till att rensa bort sådant som anses vara oseriöst.

Hur rättvist är det att min tråd hamnar i en kategori på grund av en konsekvens jag omöjligt kan styra?
Citera
2015-05-01, 09:35
  #1111
Medlem
Millediablos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gzerd
Men trådskaparen kan ju inte rå för att tråden kan tendera att bli oseriös. Så om jag bestämmer att min tråd ska vara seriös så är det moderatorn som är pliktskyldig att se till att rensa bort sådant som anses vara oseriöst.

Hur rättvist är det att min tråd hamnar i en kategori på grund av en konsekvens jag omöjligt kan styra?
Jag har hittat de mest oseriösa trådarna på AÄ, t.ex trådar där någon eller några sitter och gissar/spekulerar kring en händelseutveckling. Inga fakta 50% trams och tråden dör efter ngn vecka eftersom det som hänt hände när ingen bevittnade händelsen. Så det motsatta verkar ha större effekt att hamna på den selektiva innelistan AÄ, ju fler inlägg desto större chans att komma med.

Det är väldigt likt AB/Exp löpsedlar, knappast seriöst, bara en megafon mot omvärlden.
Citera
2015-05-01, 10:50
  #1112
Medlem
No.90-Kleists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av admin
1. Oseriösa trådar som är skrivna i syfte att få uppmärksamhet, med målsättningen att hamna i Heta ämnen, kommer inte att visas. Det blir otacksamt för troll att starta trådar som "Min mamma åt upp min flickväns hamster" eller "Dvärg hade strypsex med grannens hund". Konstiga rubriker gör att fler klickar på trådarna, men vinsten kommer bli marginell då de inte kommer att visas i Aktuella händelser. Kort sagt. Oseriösa trådar kommer inte längre att få någon "gratisreklam".
På denna punkt har ni misslyckats monumentalt. Flera gånger i veckan dyker pura tramstrådar/provocerande trådar upp och lägger sig överst.
Citera
2015-05-01, 12:21
  #1113
Medlem
Jag brukar titta efter om samma tråd upprepas frekvent i "Nya Inlägg" - då får man en "Heta ämnen"- feeling.

På arbetsplatserna/skolorna pratade man om Flashbacks heta ämnen . Det gör man inte idag.
Citera
2015-05-02, 22:56
  #1114
Medlem
No.90-Kleists avatar
(FB) Robban Aschberg här, ställ era frågor!
(FB) Kvinnor tafsar på mig VARJE gång jag är på krogen!

Två trådar som bara söker uppmärksamhet och ligger på första respektive fjärde plats. Hur menar Admins att Aktuella ämnen fungerar bättre än tidigare system?
Citera
2017-05-23, 15:35
  #1115
Medlem
Nu har det gått några år sedan Heta ämnen försvann, men jag kommer hela tiden på mig själv med att knappt använda Aktuella ämnen längre, men det kanske är hela syftet? Enda gången jag använder Aktuella ämnen är om det skett något stort terrordåd eller liknande och jag snabbt vill hitta till den populäraste tråden. Den nya uppdateringen av Aktuella ämnen har gjort den funktionen ännu sämre (hur är det ens möjligt?). Nä, tillbaka med Heta ämnen tack.
Citera
2017-07-29, 12:57
  #1116
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 10minute
Nu har det gått några år sedan Heta ämnen försvann, men jag kommer hela tiden på mig själv med att knappt använda Aktuella ämnen längre, men det kanske är hela syftet? Enda gången jag använder Aktuella ämnen är om det skett något stort terrordåd eller liknande och jag snabbt vill hitta till den populäraste tråden. Den nya uppdateringen av Aktuella ämnen har gjort den funktionen ännu sämre (hur är det ens möjligt?). Nä, tillbaka med Heta ämnen tack.

Håller med känns som flashback urholkas sakta men säkert utan heta ämnen. Det enda du kan läsa om nu är den senaste flykting våldtäkten eller mordet. Och de där sköna trådarna som gjort flashback till vad det är får inte samma ljus.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback