Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-03-16, 11:19
  #457
Moderator
Lapapps avatar
25 mg quetiapin dagtid - går dåsigheten/tröttheten över med tiden? sammanfogad med Quetiapin, era erfarenheter o biverkningar!

/Moderator
Citera
2024-03-16, 18:40
  #458
Medlem
Xanyos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kale75
Hej,
Äter du fortfarande quetiapin?
Äter du snabbverkande eller depot?

Hej jag jag äter allt Quetiapin fortfarande varje kväll enbart till sömnen, men har fått öka på dosen något fruktansvärt dock. Ligger på runt 200mg+ nu antar det är tolerans eller något.

Jag äter vanliga depot runda oranga är dom.
Citera
2024-03-16, 18:45
  #459
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xanyo
Hej jag jag äter allt Quetiapin fortfarande varje kväll enbart till sömnen, men har fått öka på dosen något fruktansvärt dock. Ligger på runt 200mg+ nu antar det är tolerans eller något.

Jag äter vanliga depot runda oranga är dom.
Runda oranga - e inte det snabbverkande? 🤔
Depot är väl typ avlånga..?
Citera
2024-03-16, 19:37
  #460
Medlem
Xanyos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kale75
Runda oranga - e inte det snabbverkande? 🤔
Depot är väl typ avlånga..?

Eller jo haha du har kanske rätt. Fick leta upp förpackningen här: Quentapin Sandoz har jag iallafall. Det står dock inte depot på förpackningen så då har jag nog dom snabbverkande iallafall, utan ens tänkt på det aja man lär sig alltid något nytt 😁
Citera
2024-03-16, 19:39
  #461
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xanyo
Eller jo haha du har kanske rätt. Fick leta upp förpackningen här: Quentapin Sandoz har jag iallafall. Det står dock inte depot på förpackningen så då har jag nog dom snabbverkande iallafall, utan ens tänkt på det aja man lär sig alltid något nytt 😁
Hehe.. lugnt Tack för infon.
Ha en fin lördagskväll!
Citera
2024-03-16, 19:40
  #462
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xanyo
Eller jo haha du har kanske rätt. Fick leta upp förpackningen här: Quentapin Sandoz har jag iallafall. Det står dock inte depot på förpackningen så då har jag nog dom snabbverkande iallafall, utan ens tänkt på det aja man lär sig alltid något nytt 😁
Men upplever du effekt även på dagen av dom? Alltså inte bara för sömnen.
Citera
2024-03-17, 11:43
  #463
Medlem
Xanyos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kale75
Men upplever du effekt även på dagen av dom? Alltså inte bara för sömnen.

Nej inte längre överhuvudtaget faktiskt ingen trötthet ingen torrhet i munnen inte slö eller absolut ingenting på dagen utav dom kände enbart i början i max en två veckor nu ingenting.
Citera
2024-03-17, 11:48
  #464
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xanyo
Nej inte längre överhuvudtaget faktiskt ingen trötthet ingen torrhet i munnen inte slö eller absolut ingenting på dagen utav dom kände enbart i början i max en två veckor nu ingenting.
Tänkte mest på positiv effekt många tar ju dom för depression/stämningsstabiliserande syfte.. om de får dig att må bättre? Fast det kanske du inte vet förrens du slutar med dom 🤔
Citera
2024-03-17, 11:55
  #465
Medlem
Xanyos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kale75
Tänkte mest på positiv effekt många tar ju dom för depression/stämningsstabiliserande syfte.. om de får dig att må bättre? Fast det kanske du inte vet förrens du slutar med dom 🤔

Dom får mig allt vakna upp med lite bättre humör och med bättre stämmning. Men jag hade ett uppehåll på dom i 2 månader förra året och jag märkte inte av något speciellt när jag inte tog dom då.

Samma med Mirtazapin haft dom på stora doser med och sen har dom tagit slut så har jag i flera veckor utan innan jag söker om ett nytt recept, samma där märkte inte av varken någon dåligt eller bra utan dom.
Citera
2024-03-17, 12:19
  #466
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xanyo
Dom får mig allt vakna upp med lite bättre humör och med bättre stämmning. Men jag hade ett uppehåll på dom i 2 månader förra året och jag märkte inte av något speciellt när jag inte tog dom då.

Samma med Mirtazapin haft dom på stora doser med och sen har dom tagit slut så har jag i flera veckor utan innan jag söker om ett nytt recept, samma där märkte inte av varken någon dåligt eller bra utan dom.
En fråga till, du känner inte av nåt kryp i benen av dom?
Citera
2024-03-17, 14:56
  #467
Medlem
Xanyos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kale75
En fråga till, du känner inte av nåt kryp i benen av dom?

Nej det kan jag inte säga dom har gjort så jag kännt några kryp i benen alls faktiskt. Enda preparatet jag fick sjukt kryp i benen på va Propavan men det är en annan historia.
Citera
2024-04-03, 18:04
  #468
Medlem
Drillas avatar
Man blir väldigt avtrubbad vilket jag gillar och Behöver.

Kunde inte sitta på bussen utan att behöva styra mina tankar in i bättre ljus och nu skiter jag i det och bara tänker.
Jag var också otroligt rädd för att göra bort mig men skiter i om jag råkar fula mig nu och vågar titta på och inspektera folk.

Vissa säger att den inte är mot ångest men jag tycker den gör ett bra jobb och så blir man skönt såsig när man tar dom.

Den enda biverkningen är väl att man sover så otroligt länge och ibland förbi alarmet. Jag måste ta dom innan 6 på kvällen om jag ska upp till alarmet men tänkte prova att ta dom vid 7 ikväll för att testa.

Tar 600mg i kombination med 15mg mirtazapin som också dämpar ångest. En bra kombination.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback