Flashback bygger pepparkakshus!
  • 3
  • 4
2024-01-13, 20:29
  #37
Medlem
Sliskarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elementart
Nu är det säkert flera år innan vi får ens se en trailer till nästa Zelda, men jag hoppas att Zelda får en ny look, så att det inte bara ser ut som ett uppdaterat botw/totk och sen skulle jag vilja se rejäla dungeons, fler städer/byar eller åtminstone mindre bosättningar ifall spelet skulle ha en liknande story som den i totk. Jag hoppas även att det nya spelet får ett starkare soundtrack.
Tycker art directionen i alla moderna main Zelda spel suger. Har särskilt svårt för cell shaded looken de lagt sig till med i de senaste spelen. Ser ut som typisk mobilspelsgrafik. Totalt själlöst.

Zelda ska ha vibrerande färger och krispig grafik så som i Link to the past.
Citera
2024-01-13, 20:57
  #38
Medlem
Harald.Guldhatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sliskarn
Tycker art directionen i alla moderna main Zelda spel suger. Har särskilt svårt för cell shaded looken de lagt sig till med i de senaste spelen. Ser ut som typisk mobilspelsgrafik. Totalt själlöst.

Zelda ska ha vibrerande färger och krispig grafik så som i Link to the past.
Om de ska göra ett 3d-spel skulle jag vilja se en "mörk" och vuxen stil med realistisk grafik.
Tänk om nintendo kunde släppa en riktigt kraftfull konsoll igen med grafik som det här
https://youtu.be/A7tp4eg0ax8?t=389

https://youtu.be/Ln0WWfNn6ZU?t=451

https://youtu.be/1_5s4dGmgr8?t=143

Stilen i Shadow of the Colossus hade passat Zelda
https://youtu.be/zAo9OqEmSRM?t=1930
__________________
Senast redigerad av Harald.Guldhatt 2024-01-13 kl. 21:04.
Citera
2024-01-14, 18:24
  #39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tomatlars
Sedan kom LBW som gör mer av det som är bra med ALTTP

Kan inte svara på det tyvärr, sista jag spelade var skyward sword, bra spel men jobbigt att spela pga allt viftande.
Citera
2024-01-15, 08:46
  #40
Medlem
MrMarios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harald.Guldhatt
Om de ska göra ett 3d-spel skulle jag vilja se en "mörk" och vuxen stil med realistisk grafik.
Tänk om nintendo kunde släppa en riktigt kraftfull konsoll igen med grafik som det här
https://youtu.be/A7tp4eg0ax8?t=389

https://youtu.be/Ln0WWfNn6ZU?t=451

https://youtu.be/1_5s4dGmgr8?t=143

Stilen i Shadow of the Colossus hade passat Zelda
https://youtu.be/zAo9OqEmSRM?t=1930

Senaste två Zelda-spelen från Nintendo är snyggare än de där exemplen. De där ser typiskt unreal engine-själlöst ut.
Citera
2024-05-18, 22:47
  #41
Medlem
Elementarts avatar
Jag skulle inte ha något emot om man gjorde spelet lite mer linjärt, man kan fortfarande ha en stor och öppen värld. Större än den var i Twilight Princess, men något avsmalnat så att kan kan klara spelet 100% utan att det ska ta flera 100 timmar. Sen hoppas jag att man tar tillbaka hjärtbitar som belöningar vid side-quests. Det är kul att springa runt och utforska, men ibland känns det så meningslöst när man springer runt och utforskar och man hittar en skattkista som innehåller 20 rupees. Det kommer säkert finnas massor av kistor och vapen som jag aldrig kommer hitta. Utöver de senaste två Zelda-spelen så försöker jag alltid få 100%.
Citera
2024-05-23, 18:25
  #42
Medlem
HandaSeishuus avatar
Jag vill att de går bort från det janky byggandet i BotW och TotK. Jag skulle gärna se att de går tillbaka till stilen i Windwaker och bygger ett stort storydrivet äventyr.
Citera
2024-07-21, 18:31
  #43
Medlem
Det jag tycker om med Zelda är att upptäcka och utforska miljöer, och att det i dessa finns olika pussel i miljön. Detta gäller både overworld och dungeons. Och man får gärna se någonstans i en miljö man är i att "dit upp når jag inte nu, men om jag hittar en grapple kanske det går" eller att ett stort stenblock blockerar vägen, och att man då måste hitta bomber. Ja, sådana saker.

Ett Zeldaspel får gärna vara väldigt kompakt i miljön på detta sättet. Så är det ju i A Link to the Past, som inte har en enda outnyttjad pixel på kartan. Det finns alltså inget som saknar syfte. Till och med den där fontänen man slänger pengar i, men att man aldrig får något tilbaka, är ju lite kul därför att de vill lära spelaren en läxa.

Så jag hade velat se A Link to the Past när det kommer till karta och bandesign och spelmekanik, men att man spelade i 3D, och sedan skulle spelet ha samma känsla och stämning som i Ocarina of Time. OoT har lysande NPCs också, med mycket personlighet, så det är något Nintendo gärna får ha mer av i framtiden.

Dessa nyare Zeldaspel på Switch begrep jag mig inte på. Det var inget för mig.
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in