• 2
  • 3
2019-01-29, 03:01
Medlem
Browndawgs avatar
Vad är det i den här skiten egentligen? Den gjorde ett återtåg in i mitt liv idag när jag såg den där förpackningen på affären (går ju ej att missa). Tänkte bah åh jävlar ortenjuice, det var länge sedan.

Men nu undrar jag, är den onyttig? Bättre än att dricka Coca Cola? Den är ju fan god ändå på något sätt. Men den ska vara iskall. Sjukt att man dragit in sig säkert 500 liter genom åren men först nu funderar på innehållet.

Angående förpackningen, ja den är ful men man känner då definitivt igen den. Och marknadsföringen kan det inte vara nåt fel på då jag tror den säljer som satan i hela Europa.

Edit; Jag hittade rätta tråden för min frågeställning.
Senast redigerad av Browndawg 2019-01-29 kl. 03:34.
Citera
2019-01-29, 03:12
Medlem
Strongmanx2s avatar
Den underbara förpackningen som påminner om en bättre tid då männen var män och kvinnorna satt jämte i bilen ständigt sura för männen vägrade att erkänna att de hade kört fel.

Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg
Vad är det i den här skiten egentligen? Den gjorde ett återtåg in i mitt liv idag när jag såg den där förpackningen på affären (går ju ej att missa). Tänkte bah åh jävlar ortenjuice, det var länge sedan.

Men nu undrar jag, är den onyttig? Bättre än att dricka Coca Cola? Den är ju fan god ändå på något sätt. Men den ska vara iskall. Sjukt att man dragit in sig säkert 500 liter genom åren men först nu fungerar på innehållet.

Angående förpackningen, ja den är ful men man känner då definitivt igen den. Och marknadsföringen kan det inte vara nåt fel på då jag tror den säljer som satan i hela Europa.

Edit; Jag hittade rätta tråden för min frågeställning.

Definiera nyttigt och vad det innebär för dig.
Per 100ml så innehåller juicen 21kcal medans Colan innehåller 42kcal på samma mängd vätska.
Citera
2019-01-29, 03:25
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strongmanx2
Den underbara förpackningen som påminner om en bättre tid då männen var män och kvinnorna satt jämte i bilen ständigt sura för männen vägrade att erkänna att de hade kört fel.

Definiera nyttigt och vad det innebär för dig.
Per 100ml så innehåller juicen 21kcal medans Colan innehåller 42kcal på samma mängd vätska.

Såg det i andra tråden. Och jämfört med Bravos juicer är den ju rena livselixiret också. Om man inte är känslig för aspartam osv. Men den känns ju lite ryssig, kanske har med förpackningen att göra. Den har en aura av att ligga i oljetankers med fimpar på botten innan den förpackas.

Den är inte sämre än att dra i sig 2 liter Coca Cola iaf. Tack för svaret.
Citera
2019-04-27, 07:41
Medlem
Lustigt! Trots att jag inte tjänar så mycket så går jag bara förbi sådana produkter. Jag skulle inte ens överväga ett köp. Förpackningen i kombination med priset fullkomligt skriker ut att detta är en undermålig lågprisprodukt.

Troligen skulle de trots allt inte vinna något på en mer exklusiv design. Då kanske den skulle köpas av kunder som förväntar sig en fullvärdig jos. Dessa skulle antagligen köpa den en gång och aldrig mer.
Citera
2019-05-03, 16:44
Medlem
Förmodligen för att tillverkaren ej behöver göra om design på förpackningen utav den enkla anledningen som flera andra skrivet, den har alltid funnits! alla vet hur förpackningen ser ut, varför då byta design och riskera att fåren tror den försvunnit när dem endast byt design
Citera
2019-05-19, 16:00
Medlem
Omaskeradmasks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av japanskbrud
unvik grapefrukt om ni äter några mediciner. Särskilt imovane.. annars vaknar du fastspänd på psykakuten . ;D

Åfan! Erfarenheter?

Angående förpackningen så tilltalar den utomvästliga invandrare med skral hushållskassa.

Hade den haft en exklusivare design så hade man inte fått samma fyndkänsla och då hade josen sålt sämre!
Citera
2019-05-20, 12:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Omaskeradmask
Åfan! Erfarenheter?

Angående förpackningen så tilltalar den utomvästliga invandrare med skral hushållskassa.

Hade den haft en exklusivare design så hade man inte fått samma fyndkänsla och då hade josen sålt sämre!

Även jag reagerade på detta inlägg och ställer mig frågandes hur fan det skulle boosta just t.ex. Imovane?
Citera
2019-05-20, 12:38
Medlem
freeriderXIIs avatar
Kanske för att det skall verka billigt.
Citera
2019-05-29, 06:37
Medlem
Uncle Dukes avatar
Det var många år sedan jag drack Glocken Gold, men jag tycker definitivt förpackningen har sin charm. Frukthögen, den fina bakgrundsfärgen, betoningen av det "nyttiga" ordet multivitamin (som om man skulle kalla apelsinjuice för "C-vitamindryck"), det "billiga" typsnittet och den halvdana loggan gör att den känns retro på gränsen till hipstervänlig – den andas helt enkelt tyskt 80-tal på ett sätt som nästan känns lite kult.

Jag har för mig att drycken smakade helt okej också. Ska nog bli ett inköp snart för att se om den fortfarande håller.
Citera
2019-09-08, 22:50
Medlem
Glockengold härstammar ju från f.d. DDR, så det kanske är av den anledningen förpackningen känns lite DDR?

http://www.glockengold.de/index.php/...ngold/historie
Citera
2024-08-11, 16:09
Medlem
Börjat dricka denna igen sedan några månader tillbaka och fick barndomsminnen tillbaka i en flash. Drack denna som barn, oftast i Tyskland när vi var där på besök. Tycker den smakar bra till maten, hälften så mycket socker som vanlig juice.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in