2013-01-19, 17:19
Medlem
persks avatar
Hej!

Jag håller på och skriver en Android app som ska ha åtkomst till en server där den hämtar information som har blivit inmatad från "webben", dvs. man går in på en hemsida där man kan lägga till poster i en databas.

Tanken var att skriva server koden i Java då jag har rätt bra koll på sockets och Java. Det jag inte vet är om detta är en bra ide, utan att jag kanske borde använda något annat språk server side. OM jag använder java, använder man då JSP för webb interaktionen?

MVH

Persk
Citera
2013-01-19, 18:23
Moderator
Protons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av persk
Hej!

Jag håller på och skriver en Android app som ska ha åtkomst till en server där den hämtar information som har blivit inmatad från "webben", dvs. man går in på en hemsida där man kan lägga till poster i en databas.

Tanken var att skriva server koden i Java då jag har rätt bra koll på sockets och Java. Det jag inte vet är om detta är en bra ide, utan att jag kanske borde använda något annat språk server side. OM jag använder java, använder man då JSP för webb interaktionen?

MVH

Persk
JSP-sidorna bör du låta göra det de är bäst på, dvs rita ut html. Logiken för att anopa databasen etc bör du lägga i en servlet imho.

Förstår dock inte vad detta har med din androidapp att göra?
Citera
2013-01-19, 18:52
Medlem
persks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Proton
JSP-sidorna bör du låta göra det de är bäst på, dvs rita ut html. Logiken för att anopa databasen etc bör du lägga i en servlet imho.

Förstår dock inte vad detta har med din androidapp att göra?

Android appen ska kommunicera med servern genom en socket och hämta informationen som läggs in genom webben. Finns det verkligen stöd för sockets i servlets?
Citera
2013-01-20, 12:17
Moderator
Protons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av persk
Android appen ska kommunicera med servern genom en socket och hämta informationen som läggs in genom webben. Finns det verkligen stöd för sockets i servlets?
Borde väl kunna funka. Känns dock som om det är en massa merjobb med den modellen.

Hade jag varit du hade jag tagit mig en titt på webservices istället om det är en androidapp som ska kommunicera med en servlet faktiskt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in