2013-01-24, 14:09
Medlem
I-R-Baboons avatar
Hittar ingenstans där den här frågan passar så jag provar här.

Har under de senaste dagarna fått en massa otrevliga och hotfulla sms till min nalle. Jag är rätt säker på att de inte är riktade till mig då det nummer jag använder är ett betalnummer så det är troligen den förra ägaren som sms:en är riktade till. Jag har kollat upp avsändarens nummer på Hitta och Eniro och även lyckats lista ut att numret är ett Telianummer. Men ingen står registrerad på numret.

Jag skulle vilja veta om det på något sätt går att få reda på var avsändaren befinner sig då jag gärna vill ta ett litet snack med honom/henne.

Svar på de frågor som garanterat kommer:

1; Jag tänker inte lämna ut numret här då jag vill minimera risken att avsändaren inser att jag är honom/henne på spåren.

2; Svar; nej! Jag tänker inte byta nummer.

3; Personen som skickar dessa sms svarar inte när man ringer upp denne.

Tacksam för all hjälp jag kan få.
Citera
2013-01-24, 14:12
Medlem
rawr-s avatar
Skicka ett SMS tillbaka och fråga vad fan personen i fråga vill och vem han tror att du är och hota med att polisanmäla honom om han inte slutar?
Citera
2013-01-24, 14:13
Medlem
Om jag minns rätt så går det skriva in telefonnummer i sökfältet på Facebook.
Prova där, det kräver dock att personen i fråga har skrivit sitt nummer där, samt kryssat i en söt liten ruta som godkänner det.
Kan tyvärr inte hjälpa dig mer en så.
Citera
2013-01-24, 14:20
Medlem
I-R-Baboons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rawr-
Skicka ett SMS tillbaka och fråga vad fan personen i fråga vill och vem han tror att du är och hota med att polisanmäla honom om han inte slutar?

Tror du inte att jag har försökt?
Citera
2013-01-24, 14:21
Medlem
I-R-Baboons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madcircle
Om jag minns rätt så går det skriva in telefonnummer i sökfältet på Facebook.
Prova där, det kräver dock att personen i fråga har skrivit sitt nummer där, samt kryssat i en söt liten ruta som godkänner det.
Kan tyvärr inte hjälpa dig mer en så.

Tack för tipset men tyvärr, det funkade inte.
Citera
2013-01-24, 14:30
Medlem
rawr-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av I-R-Baboon
Tror du inte att jag har försökt?

Hmm, om han inte lagt ut sitt nummer på facebook eller dylikt (som någon annan föreslog och som du kollat) är nog den ända utvägen att polisanmäla.

Får man fråga varför du valt att inte polisanmäla personen som skickar dessa SMS ännu?
Citera
2013-01-24, 14:57
Medlem
I-R-Baboons avatar
Citat:
Hmm, om han inte lagt ut sitt nummer på facebook eller dylikt (som någon annan föreslog och som du kollat) är nog den ända utvägen att polisanmäla.

Får man fråga varför du valt att inte polisanmäla personen som skickar dessa SMS ännu?

Jag trodde han skulle tröttna efter ett par dagar, Men under de senaste 3 dygnen har jag fått ca: 3000 sms från honom. Och att polisanmäla är ju lika med noll då de ändå inte kan gör något och lägger ned utredningen inom en månad.

Jag får väl ge det en vecka till sedan blir det väl ett nytt nummer i alla fall. Tur att man bara lade in en hundring på kortet.
Citera
2013-01-24, 15:09
Medlem
MrUnderligs avatar
Haha fan drygt. Den snubben måste fått en neuros så mycket han skriver och då kommer han inte sluta på en vecka så
1. vill du läsa allt skit han kommer skriva en vecka framöver så byter du inte nummer
2. vill du slippa allt skit han skriver så byt nummer nu med samma!
Citera
2013-01-24, 15:48
Medlem
rawr-s avatar
Ah, men då är det inga större problem tror jag.

Har du en iPhone eller Android mobil bör det säkerligen finnas någon app för det. Tror även du kan ringa ditt telefonbolag och få dem spärra kontakt från hans telefon till din.
Citera
2013-01-24, 23:28
Medlem
stelexs avatar
Citat:

Har du en iPhone eller Android mobil bör det säkerligen finnas någon app för det. Tror även du kan ringa ditt telefonbolag och få dem spärra kontakt från hans telefon till din.
Nej, operatören spärrar inte något nummer
Citera
2013-01-25, 15:48
Medlem
I-R-Baboons avatar
Citat:

F-N! Det hade jag glömt! Det finns ju appar som blockar sms!
Tack!
Citera
2013-01-25, 15:53
Medlem
I-R-Baboons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrUnderlig
Haha fan drygt. Den snubben måste fått en neuros så mycket han skriver och då kommer han inte sluta på en vecka så
1. vill du läsa allt skit han kommer skriva en vecka framöver så byter du inte nummer
2. vill du slippa allt skit han skriver så byt nummer nu med samma!

Helt klart någon som inte har något liv.

Blev precis påmind om att det finns appar som blockerar sms, Så saken är nog löst.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in