2013-10-21, 21:13
Medlem
anonym.hedonists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av erej13
Om man har anlag för det riskerar man det av de flesta andra droger, traumatiska händelser, positiva händelser osv. So what?

Första gångerna du testar nikotin så är nog inte dina sinnen vid full alert.

Det kan även vara en behandling för Alzheimers.

Källa? Om man slutar, är det permanent?

Nu är frågan inte riktad till mig men nej? Skulle du vilja bli räddad av en full brandman?

Tror nog ingen vill det. Lika lite som du vill ha alkoholiserade poliser.

Har du sett en alkoholberusad hjärnkirurg någon gång? Vill du att han ska operera dig efter krogrundan?

Nu förstod jag inte frågan. Om någon inte begär att röka behöver denne inte göra det?

Det är inte alls därför cannabis blev olagligt. Ett av argumenten till att göra det olagligt var ”Marijuana gör att negrer tror dom är lika bra som vita”, och kriminaliseringen baserades inte på objektiv vetenskaplig forskning, eller knappast någon alls.

Det är nog du som måste vakna?
Man blir inte "dummare" av CB nej, finns inga källor heller eftersom att det är fel. Av långvarigt stort bruk kan man dock bli "seg" av, men det avtar inom några veckor efter att man slutat.
Citera
2013-10-22, 11:38
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrbananbrallan
du riskerar inte att få en livslång psykos av snus

du blir inte "flummig" av snus

det är svårt att påvisa vad exakt som händer med hjärnan när man röker cannabis, ganska nya rön visar dock att:

det ökar risken för alzeimers/demens (vissa delar av hjärnan stängs av medans man röker på) efter långvarigt missbruk.

du tappar efter regelbundet användande (cirka 1 dag i veckan 1-2 år) mer och mer av din förmåga att lösa logiska problem, du blir alltså dummare.

incogniton du verkar vara för cannabis, om Ja, vill du bli räddad av en brandman som rökt på och håller på att brinna inne?

vill du att 2 påtända poliser ska hjälpa dig när du har en inbrottstjuv i ditt Fiktiva hus?

har du sett en HJÄRNKIRURG PÅTÄND ngn gång? får han operera dig efter rökapausen?

och om du/ni som menar att det ska vara lagligt på vissa ställen, eller utanför arbetet etc, hur hindrar ni ngn som har begär att Inte röka?

cannabis är olagligt för det ovanstånde och för att man märkte redan för 100 år sedan att du blir flummig av det, vill ni ha en hög elektriker hemma som installerar er tvättmaskin fel, era barn riskerar att få 400 volt i kroppen??

come on people, vakna!
Vad är med dig, som fått för dig att vi ska ha onyktra som arbetar på sina arbetsplatser bara för man legaliserar cannabis?

Du vet ju inte ens om varför det blev olagligt för 80år sedan, så varför du hittar på en massa är lite lustigt.
För du inbillar väl dig inte att vi inte har koll på detta?
Och du avslutade igen med berusade personer på sitt arbete, alkohol är legaliserat och reglerat.
Inte där kommer det hem fulla elektriker, så varför tar du upp så konstiga exempel som är dessutom kassa.
Citera
2013-10-22, 14:51
Medlem
BigFatCones avatar
"Påtänd" blir man dessutom av stimulanter och jag skulle nog säga att jag kan tänka mig att bli opererad av en kirurg som precis har tagit en näsa. Han är förmodligen lite lite bättre på sitt jobb då men nu är det ju cannabis vi pratar om.

Argumenten som mrbananbrallan tar upp är ju både dåliga och debunkade flera gånger om. Varför skulle man röka på jobbet om man inte skulle dricka alkohol? Sen skiter jag ärligt talat om tjejen som steker min burgare tog två bloss på rasten. Det är ju skillnad på jobb och jobb.

Min stora fråga är alltid; varför skulle såna här saker bli ett problem i Sverige när det inte är det någon annanstans? På vilket sätt är vi Svenskar så jävla unika och om det är så att det här är problem som bara uppstår i Sverige - är det verkligen så jävla bra att vara Svensk då?, egentligen?
Nu är det ju så klart inget som skulle uppstå i Sverige men ändå.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in