2013-01-26, 17:32
Medlem
0jonz0s avatar
Det har varat hur länge som helst nu och kommer inte ihåg när det fungerade sist. Vad kan det bero på?
Har en iPhone 4S, jag kan ta bort låtar från mobilen men inte genom iTunes och det är rätt så irriterande
Citera
2013-01-26, 22:32
Medlem
Du får gärna förklara vad som går fel. Inte lätt att hjälpa till med infon "kan inte ta bort låtar från itunes, hjälp".
Citera
2013-01-26, 22:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 0jonz0
Det har varat hur länge som helst nu och kommer inte ihåg när det fungerade sist. Vad kan det bero på?
Har en iPhone 4S, jag kan ta bort låtar från mobilen men inte genom iTunes och det är rätt så irriterande

Jag sitter långt ute på havet på en oljeplattform nu och har inte min iPhone tillgänglig nu då den är inlåst på helikopterbasen på land, men beskriv lite mer ingående hur du gör med iTunes för att radera låtar och varför det inte går, så ska jag se om jag kan lista ut om det är nåt knas på ditt iTunes eller på dig själv...
Citera
2013-01-27, 00:46
Medlem
0jonz0s avatar
Går varken att markera en låt och trycka delete på tagentbordet eller att högerklicka på en låt så finns inget "ta bort" alternativ..
Citera
2013-01-27, 06:07
Medlem
Har du kollat så du är inloggad med "rätt" konto på iTunes? Kan ju vara något sådant? Vet att min iPhone fick redigt spatt när min sambo var inloggad på iTunes och mitt konto var aktivt på telefonen.
Citera
2013-01-27, 06:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 0jonz0
Går varken att markera en låt och trycka delete på tagentbordet eller att högerklicka på en låt så finns inget "ta bort" alternativ..

Ja men hur exakt gör du då när du ska deleta låtar från din iPhone med iTunes?

Normalt så ska man ju ansluta sin iPhone till iTunes, markera den i listan för enheter till vänster (om man har sidolistan framme) eller markera den i knappen för anslutna enheter upp till höger om man har sidofältet dolt.

Sen väljer man fliken musik uppe i flikraden (inte Bibliotek som är musiken i ditt iTunesbibliotek) för att se vilken musik du har valt ska synkas till din iPhone. Och kryssar av det du inte vill ha på din iPhone länge och trycker Synkronisera/Utför.

Eller så kan man med sidofältet framme klicka på sin iPhone i listan för Enheter, expandera listan under sin iPhone genom att trycka på den lilla pilen till vänster om sin iPhone, klicka på Musik där, och komma till en komplett lista på alla låtar etc. som finns på iPhone och där markera och radera dessa.

Vilket av dessa två alternativ du kan använda beror ju på hur du valt att hantera din musik på din iPhone. Har du valt att det ska synkas så blir det första alternativet. Har du valt att hantera musik och video manuellt, så kan du göra som i det andra alternativet.
Citera
2013-01-27, 20:43
Medlem
0jonz0s avatar
Självklart så är mobilen ansluten med sladd till datorn. Använder inte synk metoden, och nu med den nya uppdateringen på itunes så kommer man in på sin mobil uppe till höger. Trycker där sen fliken längst till höger "på denna iphone" eller vad det står. Där kommer låtarna fram. Kan inte radera därifrån men kan lägga in låtar genom att kopiera en låtfil och klistra in bland låtarna i min mobil på itunes.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in