2013-01-31, 18:00
Medlem
Illusioners avatar
Hej!

Igår kväll glömde jag min mobil på ett dumt ställe, jag fick tillbaka den och tänkte att det vore smart att sätta på kodlåset. Alltså den fyr-siffriga-kod man behöver för att komma in i menyn.

Det blev tyvärr inte så bra som jag tänkt mig då jag hade valt en kod när jag precis hade köpt den. Jag kommer så väl ihåg situationen men jag kommer inte ihåg koden.

Så nu sitter jag här, telefonen är låst, har försökt med åtta olika koder, koder jag brukar använda, men icke! Det går inte att återställa den i telefonen, för det behövs nämligen min kod.

Vad gör jag?

Citera
2013-01-31, 18:05
Medlem
Har du inte din PUK-kod? Den låser upp mobilen.
Citera
2013-01-31, 18:11
Medlem
Illusioners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BatB
Har du inte din PUK-kod? Den låser upp mobilen.
Förmodligen ligger den i någon flyttkartong någonstans. I vilket fall har jag ingen tillgång till den på åtminstone tre dagar.
Citera
2013-01-31, 18:14
Medlem
Illusioners avatar
Kan man återställa den via en dator, utan kod, tro?
Citera
2013-01-31, 18:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Illusioner
Kan man återställa den via en dator, utan kod, tro?

http://thebigboss.org/guides-iphone-ipod-ipad/dfu-mode

bör fungera.
Citera
2013-01-31, 18:17
Medlem
Om du har tid, så kan du prova att gå in till telenor/telia/3 eller var du nu har köpt din telefon och fråga om de kan hjälpa dig med det. Det går att radera telefonen via icloud.com, men jag tror att det förutsätter att du har "hitta min iPhone" på den. Sen vet jag heller inte om det kommer till att lösa ditt problem med låset.
Citera
2013-01-31, 19:36
Medlem
Illusioners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Statoilraidarn
http://thebigboss.org/guides-iphone-ipod-ipad/dfu-mode

bör fungera.
Jag gillar inte bör. Men jag får väl ge det en chans om det inte går på annat sätt.
Citat:
Ursprungligen postat av Foley83
Om du har tid, så kan du prova att gå in till telenor/telia/3 eller var du nu har köpt din telefon och fråga om de kan hjälpa dig med det. Det går att radera telefonen via icloud.com, men jag tror att det förutsätter att du har "hitta min iPhone" på den. Sen vet jag heller inte om det kommer till att lösa ditt problem med låset.
Jag får väl ta mig tid helt enkelt. Men frågan är vad de kan göra...
Citera
2013-01-31, 20:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Illusioner
Jag får väl ta mig tid helt enkelt. Men frågan är vad de kan göra...

Tror helt ärligt att det är det lättaste, tvekar skarpt på att du är den första eller sista som gjort samma misstag.

Även om de kanske inte kan hjälpa dig på plats, så vet de förhoppningsvis hur du ska lösa problemet på egen hand.
Citera
2013-02-01, 00:34
Medlem
Illusioners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Foley83
Tror helt ärligt att det är det lättaste, tvekar skarpt på att du är den första eller sista som gjort samma misstag.

Även om de kanske inte kan hjälpa dig på plats, så vet de förhoppningsvis hur du ska lösa problemet på egen hand.
Jag löste allt själv nyss. Efter några timmars funderande och genomgång av gamla sifferkombinationer och lösenord kom jag på det. Fy vad skönt!
Citera
2013-02-01, 00:52
Bannlyst
Annars finns denna bugg:

http://www.youtube.com/watch?v=R5HSMni8IwI
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in