Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-04-15, 17:18
  #397
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vonfnas
Fan vad bra!!!
Tack för informationen!

Ingen orsak.

Notera även att sen när ditt paket kommit till Sverige måste du gå in på moms.postnord.se och godkänna Postnord som leverantör innan paketet släpps ur tullen och delas ut men det kostar inget.

När IOSS används så ökar oftast priset lite vid checkout när UK Vat 20% byts ut mot Sv Moms 25%.
En film jag köpte på REA nyligen från Indicator kostade tex £9.99 men blev £10.41 vid checkout pga detta.
Men det är ju just pga att ovanstående byts ut.
När man beställer från Arrow Films eller 88 Films på deras sidor så verkar dom stå för den skillnaden åt en då dom skickar med IOSS men priset ändå inte ändras så vid checkout.
Citera
2024-03-02, 15:07
  #398
Medlem
D_V_Ss avatar
Cosa Nostra: Franco Nero in Three Mafia Tales by Damiano Damiani från Radiance films kostar under 400 kr på amazon. Äger inga Radiance-titlar själv och har ingen lust att börja med några italienska Franco Nero-filmer. Men ett bra pris är det nog. Kostar som jämförelse 300 kr mer på Kvarnvideo och priset på Radiance hemsida är 40 pund och med avgifter verkar det bli drygt 48 pund.
Citera
2024-03-03, 15:09
  #399
Medlem
D_V_Ss avatar
Och nu är dealen över, nu kostar filmen över 1000 kr. Man må vara snabb om man ska fynda, nästan så jag ångrar att jag inte köpte skiten.
Citera
2024-03-05, 22:27
  #400
Medlem
D_V_Ss avatar
CDON har bra priser på Arrows.filmer nu.
Citera
2024-03-18, 19:21
  #401
Medlem
Elementarts avatar
CDON firar 25 år med "kalas-deals" på bland annat dvd/bluray-filmer.
Citera
2024-03-21, 11:48
  #402
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av D_V_S
CDON har bra priser på Arrows.filmer nu.

Arrow kör stor Påsk-REA nån gång rätt snart.
Borde komma bättre deals på deras sida då även med frakten inräknad.
__________________
Senast redigerad av GoneForever 2024-03-21 kl. 11:51.
Citera
2024-03-21, 17:29
  #403
Medlem
D_V_Ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GoneForever
Arrow kör stor Påsk-REA nån gång rätt snart.
Borde komma bättre deals på deras sida då även med frakten inräknad.

Försökte beställa från dem igår. Gick inte. Man måste gilla ett företag som vill gå med vinst men som misslyckas med att ta betalt av kunden.
Citera
2024-03-21, 18:35
  #404
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av D_V_S
Försökte beställa från dem igår. Gick inte. Man måste gilla ett företag som vill gå med vinst men som misslyckas med att ta betalt av kunden.

Hur krånglade det?
Du måste öppna ditt kort för internetköp innan du betalar (om det är med kort) men det visste du nog.
Citera
2024-03-21, 18:40
  #405
Medlem
D_V_Ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GoneForever
Hur krånglade det?
Du måste öppna ditt kort för internetköp innan du betalar (om det är med kort) men det visste du nog.

Med tanke på att jag beställde från Powerhouse nyss så är det nog ett annat problem.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback