Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2013-02-19, 23:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mikael2
Skulle du vilja att din egen dotter prostituerade, arbetade där?

Nej jag skulle inte vilja att hon sålde sex överhuvudtaget. Jag skulle vilja att hon hade en fin pojkvän och pluggade till något som intresserade henne. Hon skulle gärna få jobba extra på McDonalds, som städare eller med att tvätta gamla eller sjukas rumpor om hon ville det.

Jag tycker överhuvudtaget inte att unga kvinnor ska sälja sex och jag tror att både unga och äldre kvinnor som jobbar på bordell eller som dagligen säljer sex och har det som sin enda inkomstkälla inte mår så bra psykiskt som dom skulle göra om dom inte dagligen sålde sex.

Sex är något kvinnor och män ska njuta av. Om sex blir ett medel för ens överlevnad kommer det även bli förknippat med ångest och andra negativa känslor.

Men sen anser jag inte att alla kvinnor som säljer sex mår dåligt av det. Finns massor av kvinnor som kan finna en balans, dock inte om man är mycket ung, har liten livserfarenhet eller är helt beroende av inkomsten från att sälja sex och måste ha ett visst antal kunder i veckan för att klara sig ekonomiskt.
Citera
2016-07-01, 06:59
Medlem
Självklart skulle jag inte vilja att min dotter jobbade på bordell, eller strippade eller var porraktris. Jag vill inte se henne gå under i omoral och könssjukdomar eller bli utnyttjad av äckliga torskar.
Senast redigerad av Styracosaurus 2016-07-01 kl. 07:03.
Citera
2016-07-01, 07:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior

Nåja, vi får inte gå OT: poängen är att far/mor inte har något att göra med sin dotters livsval, om de tycker olika.

Visst har de det. De har satt henne till världen, uppfostrat henne och om de är riktiga föräldrar så kommer de att bekymra sig om hennes välfärd så länge de lever. De känner henne utan och innan och de har också mer livserfarenhet än hon. Det är självklart att de ska göra allt i sin makt för att försöka hindra henne från att förstöra sitt liv i sexbranschen.
Citera
2016-07-01, 09:38
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Styracosaurus
Visst har de det. De har satt henne till världen, uppfostrat henne och om de är riktiga föräldrar så kommer de att bekymra sig om hennes välfärd så länge de lever. De känner henne utan och innan och de har också mer livserfarenhet än hon. Det är självklart att de ska göra allt i sin makt för att försöka hindra henne från att förstöra sitt liv i sexbranschen.

Det är knappast självklart. Det är ett moraliskt ställningstagande, inte ett objektivt korrekt sådant. Då kan man lika gärna säga att vissa föräldrar inte bör acceptera att dottern är lesbisk eller vill utföra abort. Att kontrollera sina vuxna döttrars sexliv känns rätt mycket sharia.

Wagenius lag:

Citat:
En normativ regel för debatt, reklam och kommunikation överlag, som diskvalificerar den som använder argument baserade på ”om det gällde din dotter…”, ”skulle du vilja att din dotter…”, eller motsvarande som underförstått utmålar döttrar som viljelösa, hjälplösa, naiva våp vars oskuld och tadel kräver extra skydd jämfört med sönernas.
En debattregel som menar att om du finner dig hålla med KD i någon fråga som gäller genus, livsstil eller sexualitet, så bör du fundera ett varv till…
Citera
2016-07-01, 10:54
Medlem
Citat:
Det är knappast självklart. Det är ett moraliskt ställningstagande, inte ett objektivt korrekt sådant. Då kan man lika gärna säga att vissa föräldrar inte bör acceptera att dottern är lesbisk eller vill utföra abort. Att kontrollera sina vuxna döttrars sexliv känns rätt mycket sharia.

Wagenius lag:

Känns väldigt långsökt att jämföra prostitution med att attraheras av kvinnor.

Det ligger närmare till hands att jämföra det med att vissa föräldrar inte skulle gilla att deras döttrar valde att ägna sina liv åt att knulla sig till jobb/pengar/försörjning på andra sätt, istället för att skaffa sig en utbildning och ett yrke.
Citera
2016-07-01, 13:35
Medlem
beardbraids avatar
Nu är jag varken sexköpare eller nån speciell förespråkare av prostitution utan bara vad man i Sverige brukar benämna som tokliberal som dessutom endast begåvats med en son. Men jag ser hellre honom som egenföretagare i sexbranschen än att han arbetade åt nån annan. Jag tror faktiskt han skulle vara väldigt bra på det då han är väldigt socialt kompetent.
Citera
2016-07-01, 13:47
Medlem
Citat:

Wagenius lag:

Kanske mer självklart än du tror eftersom man om man vill kan likna prostitution vid att kvinnor utsätts för övergrepp. Och vilka föräldrar vill inte att deras barn skall skyddas mot övergrepp?
Senast redigerad av Styracosaurus 2016-07-01 kl. 13:52.
Citera
2016-07-01, 14:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mikael2
Skulle du vilja att din egen dotter prostituerade, arbetade där?
Skulle du vilja att din dotter raggar krogknull varje kväll.vad skulle du göra åt det?
Citera
2016-07-02, 00:04
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Styracosaurus
Kanske mer självklart än du tror eftersom man om man vill kan likna prostitution vid att kvinnor utsätts för övergrepp. Och vilka föräldrar vill inte att deras barn skall skyddas mot övergrepp?

För det första så kan man inte likställa sexsäljande mellan samtyckande vuxna med övergrepp. För det andra: detta är ju en helt sjuk syn. Vad är fel på dig?
Citera
2016-07-02, 00:05
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 66kloksaini66
Skulle du vilja att din dotter raggar krogknull varje kväll.vad skulle du göra åt det?

Bra kommentar. Dessutom: varför bekymrar man sig inte om söners sexualitet? Dubbelmoral!
Citera
2016-07-02, 00:09
Medlem
Luktar rätt så mycket hedersmoral över denna tråd.

Jag har inga barn. Men om jag hade det så skulle jag förmodligen inte bli överförtjust om min dotter (eller son) valde att sälja sex. Inte för att jag skulle känna skam eller äckel, utan helt enkelt för att jag skulle bli orolig. På samma sätt som jag skulle oroa mig om dom valde att bli polis eller något annat där man utsätter sig för risker. Jag jobbar själv natt, och morsan oroar sig ofta att jag ska bli nedslagen av ligister haha.

Men till syvende och sist så fattar vuxna människor sina egna beslut. Skulle mitt barn välja att sälja sex skulle jag acceptera det, och älska dom lika mycket för det.
Citera
2016-07-02, 00:15
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av griffen
Luktar rätt så mycket hedersmoral över denna tråd.

Jag har inga barn. Men om jag hade det så skulle jag förmodligen inte bli överförtjust om min dotter (eller son) valde att sälja sex. Inte för att jag skulle känna skam eller äckel, utan helt enkelt för att jag skulle bli orolig. På samma sätt som jag skulle oroa mig om dom valde att bli polis eller något annat där man utsätter sig för risker. Jag jobbar själv natt, och morsan oroar sig ofta att jag ska bli nedslagen av ligister haha.

Men till syvende och sist så fattar vuxna människor sina egna beslut. Skulle mitt barn välja att sälja sex skulle jag acceptera det, och älska dom lika mycket för det.

Bra skrivet! Nyanserad och kalibrerad som vanligt, hehe!

Men visst luktar det hederskultur över föräldrar som försöker styra vuxna döttrars sexualliv?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in