Citat:
Ursprungligen postat av mikael2
Skulle du vilja att din egen dotter prostituerade, arbetade där?
Nej jag skulle inte vilja att hon sålde sex överhuvudtaget. Jag skulle vilja att hon hade en fin pojkvän och pluggade till något som intresserade henne. Hon skulle gärna få jobba extra på McDonalds, som städare eller med att tvätta gamla eller sjukas rumpor om hon ville det.
Jag tycker överhuvudtaget inte att unga kvinnor ska sälja sex och jag tror att både unga och äldre kvinnor som jobbar på bordell eller som dagligen säljer sex och har det som sin enda inkomstkälla inte mår så bra psykiskt som dom skulle göra om dom inte dagligen sålde sex.
Sex är något kvinnor och män ska njuta av. Om sex blir ett medel för ens överlevnad kommer det även bli förknippat med ångest och andra negativa känslor.
Men sen anser jag inte att alla kvinnor som säljer sex mår dåligt av det. Finns massor av kvinnor som kan finna en balans, dock inte om man är mycket ung, har liten livserfarenhet eller är helt beroende av inkomsten från att sälja sex och måste ha ett visst antal kunder i veckan för att klara sig ekonomiskt.