2013-02-06, 18:44
Medlem
Postades det inte nån artikel för en tid sen där man testat byggare som varit on mer eller mindre i många år? Läkaren tyckte väl att värdena var rätt bra, endel hade skyhöga kolesterol, men testoproduktionen hade väl återhämtat sig rätt bra hos dom flesta, nån hade rätt så låga nivåer men i regel ok. Kanske jag minns fel men läste nåt sånt nånstans. Man behöver väl inte alltid råka så illa ut trots att man använder aas och även testar sig själv vilket många inte gör.
Citera
2013-02-06, 19:09
Medlem
Monstruss avatar
Fanns väl någon tråd här för ett tag sedan om en snubbe som hade gått off efter 19 eller 29 års konstant on?

Finns väl en och annan lärdom att dra. Men jag passar på att fråga er vad man ska göra om man har naturligt lågt testo och är känslig för förändring? Dvs blir ett monster snabbt men sedan painfully reversar till ursprungsstadiet (under längre tid givetvis) när man hoppar av..
Citera
2013-02-06, 20:19
Medlem
runds avatar
Det där med att återfå sin testoproduktion när man bestämmer sig för att dra sig tillbaka skiter nog de flesta i som valt den här livsstilen skulle jag tro.

Jag skiter fullständigt i om jag blir ett vrak när jag är gammal, förhoppningsvis har jag andra intressen då. Om jag fortfarande är frisk och brinner för byggning får jag väll se till att involvera mig i andra, börja coacha någon eller dyl. Det finns även vård att få i form av Nebido och blir jag ett vrak psykiskt, fine jag kan äta antidepp resten av livet.

Det är bättre att jag får göra det enda jag tycker om att göra när jag är ung istället för att blicka tillbaka och kasta bort livet bara.

Det jag är nyfiken på är organen hur de påverkas, en dos om 200mg testo EW borde anses som ok. 250mg testo enan är ungefär 185mg rent testo om jag inte minns fel. 185/7 är ungefär 26mg om dagen. Det är strax över det dubbla vad en normal man producerar, sedan finns det nog de med högre testoproduktion än detta. Hur skadligt testosteron är för kroppen är nog svårt att säga, självklart inte nyttigt men vad är nyttigt?

Istället kan man försöka hålla ner på annat som alkohol, droger, pwodrinkar med centralstimulantia osv.
Citera
2013-02-06, 21:53
Medlem
MuscleSharks avatar
Vet många som fått problem med extremt lågt testo efter flera år av konstant preppande. Om jag inte minns helt fel så finns det en kurrapport där en tävlande i bodybuilding beskrev sina besvär med lågt testo osv.
Tror även att det va Flex Wheeler som hade/har liknande problem? Nu kanske man inte ska jämföra sig med honom då han körde ganska länge och höga doser.

Men i vilket fall så kan det bli problem ju längre du kör. Speciellt hjärt & kärlsjukdomar som du redan vet, och möjligtvis svårare att göra flickvännen på smällen.
Fast du kanske inte kommer uppleva några större problem.
You never know!
Citera
2013-02-07, 07:17
Medlem
HeadOfBoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Propionate
En normal kille på 20år producerar i runda slängar mellan 50 och 70mg ew om dem inte har några problem med produktionen, och sätter du 250mg testo i veckan får du inte ut 250mg pga estervikten. Skulle nog säga att dem flesta organen klarar återhämta sig på den låga dosen som 250mg ew (givetvis inte testiklarna).

Ok, jag hade hört 7mg ed, men vi säger väl 60mg ew då. Enligt roidcalc ligger du runt 30 i snitt per dag (i blodet) om du tar en 250mg testo per vecka. Slutsats: du har ca 3,5 gånger normal testohalt om du är 20 år. Ponera du är 40 år, då är det ännu fler gånger eftersom din testosteronhalt sjunker med 1-2% varje år efter 20.

Med detta klargjort, så över till vad som händer om du ligger på hela tiden. Det är flera funktioner som stängs, tex din testosteronproduktion. Det är många andra saker som blir påverkade, till exempel levern (titta på bipacksedeln för nebido, det är inte hög påverkan på levern, men den är där, och det är bra mycket mindre dos än 250mg ew). Är du inte ifrån preparaten får kroppen aldrig vila, det säger sig självt. Dessutom trubbar du av receptorerna, och kroppen kommer att försöka få ner dig till den nivån den tycker du ska ligga på.
Senast redigerad av HeadOfBoo 2013-02-07 kl. 07:29.
Citera
2013-02-07, 11:10
Medlem
TheBlackPanthers avatar
Mycket intressant läsning! speciellt för oss som är nya i gemet och har många funderingar, jag ligger på min andra kur nu (100mg testo p 100mg mast p eod 10v) och grubblar iprincip varje dag om jag ska gå off efter denna eller lägga mig på cruise fram tills sommaren då jag tänkte köra min tredje kur som förmodligen kommer bestå utav 500mg testo e e4d.

Efter jag gick av min första kur(testo e 250mg) så kändes det som en evighet innan jag fick kliva på min nuvarande, vilade ca 10v.

Sätter sista sticket 28 Mars, när räknar man med att man går off? Är det samma dag man sätter sista sticket eller är det dagen pctn är färdig?

Ursäkta om jag gick lite OT, men grubblat över detta ett tag.

MVH
Senast redigerad av TheBlackPanther 2013-02-07 kl. 11:13.
Citera
2013-02-07, 11:36
Medlem
HeadOfBoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheBlackPanther

Sätter sista sticket 28 Mars, när räknar man med att man går off? Är det samma dag man sätter sista sticket eller är det dagen pctn är färdig?

På dina preparat klarar du till och med en kontroll på 3 veckor. Det går ur kroppen fort.
Citera
2013-02-07, 13:11
Medlem
TheBlackPanthers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HeadOfBoo
På dina preparat klarar du till och med en kontroll på 3 veckor. Det går ur kroppen fort.

Så efter 3 veckor kan jag börja räkna med att min "vila" börjar?
Citera
2013-02-07, 13:17
Medlem
svennerubinsfans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheBlackPanther
Så efter 3 veckor kan jag börja räkna med att min "vila" börjar?
När pctn börjar kan man väl säga att "vilan" börjar. Efter 3 veckor så är du helt ren från dina preparat öht, ospårbart, men effekterna har avtagit långt innan dess.
Citera
2013-02-07, 15:51
Medlem
Självklart är det bättre med pauser imellanåt men att t.ex köra testo 3-4 månader,kanske nån oral och sen pct och sedan vara off typ en månad känns ju ungefär som om att kan skippa vilan, en månad är ju ingenting, ju äldre ma blir dessto längre tid tar det att återhämta sig. Intressant dock att se hur det ser ut om 10-20år när dagens ungdomar börjar kura som 17 åringar och inga små doser
Citera
2013-02-07, 16:26
Medlem
Det känns stabilare psykiskt att köra konstant. Gillar inte iden att gå av och på, humör svängarna måste va ordentliga. Jag kommer köra tills jag är nöjd sen går jag väll av och tar mitt kast.
Citera
2013-02-08, 12:58
Medlem
different_trips avatar
Är av annan uppfattning än ni andra som skrivit här.

Så länge man håller ner doserna i några längre perioder så tror jag inte det är några som helst problem att ligga på året runt. Är övertygad om att kroppen fungerar mer som elekronik är en formel 1 bil.

Elektronik slits marginellt när det används, det är att starta och stänga som sliter. Att kroppen med jämna mellanrum behöver "starta om" sig själv tror jag är betydligt sämre än att låta funktionerna vara nedstängda tills de behövs igen, och jag är övertygad om att det kommer igång.

Var inte så längesen det var snack om thyroidhormomerna i sjukvården, där man medicinerat patienter i över 20 år, sen när de fick kliva av startade produktionen som vanligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in