Flashback bygger pepparkakshus!
Svara
  • 1
  • 2
2013-02-14, 02:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av deathpierceme
Njut av den lilla stunden du, ger dig max 1-2 år innan det börjar ta emot rejält och droger som står på vardagslistan att göra endast är en vardags syssla och något du inte klarar dig utan. Lägg till förstörda relationer, polisbesök, straff, avtändningar, depression, oro, ångestproblematik. Du kommer själv märka av dem psykiska problem som kommer att uppdaga sig förr eller senare. Och när du väl kommer på varför det inte längre är värt att knarka överhuvudtaget så möter du ditt livs brantaste himalayaberg att klättra upp för. Detta är typ det värsta som kan hända, antingen händer det dig, dina kompisar, eller både och för chansen att du softar ner när du blir äldre med en pipa hasch är då fan minimal, det är en illusion/önskedröm och något som kanske 3-4% av befolkningen klarar av att hantera. Svaga människor som mått skit hela sitt liv och hittar hem i form av droger klarar aldrig av det i det långa loppet.

Är det någon som håller med om det här förresten? Värsta tänkbara scenario alltså.

Man behöver knappast vara svag för att man mått skit i hela sitt liv eller för att man hamnar i missbruk. Snarare dom som får kriga mest
Citera
2013-02-14, 15:24
Medlem
deathpiercemes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skyldig1
Man behöver knappast vara svag för att man mått skit i hela sitt liv eller för att man hamnar i missbruk. Snarare dom som får kriga mest

Okej, det behöver helt klart inte stämma i varenda fall. Men å andra sidan, vem kan inte bli missbrukare? Vem kan inte bli president? Det säger mig någonting i alla fall, och droger eller självmord, det är enklaste vägen ut. Inte speciellt starkt om du frågar mig.
Citera
2013-02-14, 15:42
Medlem
populopiduss avatar
Citat:
Njut av den lilla stunden du, ger dig max 1-2 år innan det börjar ta emot rejält och droger som står på vardagslistan att göra endast är en vardags syssla och något du inte klarar dig utan. Lägg till förstörda relationer, polisbesök, straff, avtändningar, depression, oro, ångestproblematik. Du kommer själv märka av dem psykiska problem som kommer att uppdaga sig förr eller senare. Och när du väl kommer på varför det inte längre är värt att knarka överhuvudtaget så möter du ditt livs brantaste himalayaberg att klättra upp för. Detta är typ det värsta som kan hända, antingen händer det dig, dina kompisar, eller både och för chansen att du softar ner när du blir äldre med en pipa hasch är då fan minimal, det är en illusion/önskedröm och något som kanske 3-4% av befolkningen klarar av att hantera. Svaga människor som mått skit hela sitt liv och hittar hem i form av droger klarar aldrig av det i det långa loppet.

Är det någon som håller med om det här förresten? Värsta tänkbara scenario alltså.

Håller med dig fullständigt. Det finns dom (jag är en av dom), som tio år senare tar en joint någon gång i veckan som krydda och inget annat, men det är fan inte många % trots allt.

TS beteende och naivitet pekar tyvärr mot stupet där framme någonstans, tyvärr.
Citera
2013-03-05, 05:05
Medlem
"Jag ska lägga ett svetsprov för att förnya min licens så jag beslutar mig att jag är rökfri ända tills provet är klart... plockar fram svetsmaskinen och röker en för kände att jag måste vara bäng för att klara det och det provet gick igenom även om man var rätt stukad. Och eftersom jag klara provet var jag sugen på att fira till det men blev bara en jävla massa extra röka en min dagliga dos.."

Ditt tankemönster gestaltar en riktig missbrukare. Kanske glider nu men vänta bara, och tänk efter: Har jag verkligen kontroll?

Lite väl svårt att fatta beslut med att tagga ner när du redan är inne i cirkeln. Utan att märka de själv, och dessutom sjukt blind på grund av uppfyllnaden och kemin.
Citera
2013-03-05, 05:10
Medlem
Citat:

Grymt bra skrivet där, ser att de va fler som resonerade exakt likadant som mig!
Citera
2013-03-05, 05:25
Medlem
garnierfructiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GrekJanno
Kan du berätta mer? Var har du varet någonstans? Är det från en böld? Rinner det mycket?

Jag kan berätta för dig att det TS menade var "varit". Om du fick för dig att han pratade om var, är det nog större fel på din förståelseförmåga än vad det är på TS stavning. Förstår att du var sarkastisk, men ditt inlägg har inget att göra med sakfrågan. Det är enbart tramsigt och provocerande. Alla skriver fel nångång.

Ville bara påpeka det. kram!
Citera
2013-03-05, 11:46
Medlem
graffdatshits avatar
helt djävla sjukt.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto