2013-02-10, 16:30
Medlem
Nemesis1s avatar
Bland spelarkaraktärerna är det ju oftast meningen att warrior/mage/rogue skall vara lika starka, men när det gäller slutbossarna är de nästan alltid någon sorts magiker och i vissa fall har de svärd eller något annat närstridsvapen... Men varför aldrig pilbåge?? Är det inte tillräckligt ondskefullt, eller??

Jag kommer på en boss som har ett armborst, Plague, den tredje av undergångens fyra ryttare i Hexen II... Inte slutbossen dock, utan bossen i den tredje av spelets fem delar...

Kommer ni på några slutbossar som skjuter pilar mot en?? Skriv gärna bara "slutbossen i Fantasy Game X angriper spelaren med en stor pilbåge" eftersom det ofta kan vara en konspiration vem ett spels slutboss är, och även om det inte är det så är det ju också något av en spoiler att avslöja att det INTE är någon hemlighet vem som är ärkeskurken!
Citera
2013-02-10, 22:15
Medlem
Nu när du nämner det, så kommer jag inte heller på någon. Kommer knappt på en "vanlig" boss som har det...

Det kan väl ha att göra med att en trollkarl oftast är den starkaste och den som styr/skapat det onda, och är därför slutbossen.
Citera
2013-03-08, 21:41
Medlem
Nemesis1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jonellen
Nu när du nämner det, så kommer jag inte heller på någon. Kommer knappt på en "vanlig" boss som har det...

Det kan väl ha att göra med att en trollkarl oftast är den starkaste och den som styr/skapat det onda, och är därför slutbossen.
Fast jag känner till en del slutbossar med svärd... Antagligen magiska svärd, förvisso, men en magisk pilbåge borde ju inte vara någon omöjlighet!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in