Citat:
Ursprungligen postat av
illumina
Du får det att låta så enkelt. "Det räcker att mappa dom tre största städerna" Som om det vore en enkel grej. På 12 år har Waymo lyckats mappa ett litet område i en liten stad med 250.000 invånare. Det är detta jag försöker få fram! Waymo är inte skalbar!
När du köper FSD på Teslas hemsida är dom väldigt tydliga med att den inte är färdig än. Tro det eller ej men alla Teslas kunder följer inte Elon Musk på twitter. Sen är det en väldigt liten del av deras kunder som faktiskt har köpt FSD. Jag hade personligen inte köpt den än, och jag är en Elon/Tesla fan.
Får jag det låta enkelt? Skulle det vara lättare att lära en dator köra bil på alla världens vägar? Det tog inte Waymo 12 år att mappa staden, varför ska man börja mappa alla världens städer innan man är nöjd med prestandan i teststaden? Speciellt när teknologin för att göra detta blir billigare och bättre för varje år.
Enligt undersökningar har det sålts FSD för så mycket som 2 miljarder dollar, till 359 000 Teslor (
https://insideevs.com/news/530307/su...fsd-take-rate/), i mina ögon ett enda stort bedrägeri. Nu är det inte bara Tweets som har hintat om att FSD "snart är här" utan det har Elon pratat om i både media och shower, i efterhand lika seriöst som att ha en gubbe dansa i nylondräkt när man ska presentera sin Tesla Bot..
Sen köper jag inte påståendet att Tesla ägare inte skulle vara väl informerade om Elon Musks hittepå, man köper inte en sparsamt utrustad bil med relativt dålig räckvidd gentemot hälften så dyra fossildrivna bilar om man inte är entusiast i någon omfattning.