• 2
  • 3
2013-07-14, 15:18
Medlem
MADYEs avatar
Nej, tar man det lugnt så är det inga problem och göra det.
Citera
2013-07-14, 15:34
Medlem
jesper2013s avatar
Jag vet en snubbe som fick problem med gäng för att han sålde lite gräs.
Men jag ångrar inte mig, Det var ett bra sätt för mig att fixa pengar när jag var mindre och inte jobbade.
Åkte aldrig dit eftersom jag bara sålde till personer jag kände och kunde lita på.
Dock har man vart nära att åka dit när man har haft några hekton i frysen och polisen har kommit på besök för någon annan anledning
Men jag rekomenderar ingen att börja beckna för det kan bli jobbigt av många anledningar.
Citera
2013-07-14, 15:38
Medlem
hajamptres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dispatches
Ångrar ingenting. Är sedan tidigare ostraffad och har inte blivit kontaktad av polisen någon gång angående detta.
Bara man sköter försäljningen snyggt och vet vilka man säljer till så brukar det vara helt lugnt. Vet man att det finns risk för husrannsakan får man ta och gömma det hos någon polare en stund.
Visst, risken blir mindre och förtjänsten pissliten. Att beckna weed "till polarna och dom man känner" funkar inte om man vill tjäna några som helst pengar, om vi nu snackar mindre mängder. Men chansen att du torskar för försäljning finns alltid där men visst, gratis smög blir det ju.
Citera
2013-07-14, 15:42
Medlem
CokaColas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av appael
Sanningen är att kriminella människor oftast är väldigt osympatiska och extremt jobbiga att ha och göra med. Den så kallade lojaliteten man känner till varandra är bara ett luftslott.

stämmer till 100% dock var det annorlunda på 80-talet vad jag fått höra. Då var det så, att om du gjorde rätt för dig så satt du säker. Idag kan du göra rätt för dig men ändå bli stucken i ryggen.
Citera
2013-07-14, 15:49
Medlem
Puffarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CokaCola
stämmer till 100% dock var det annorlunda på 80-talet vad jag fått höra. Då var det så, att om du gjorde rätt för dig så satt du säker. Idag kan du göra rätt för dig men ändå bli stucken i ryggen.
Var likadant då. En romantisk bild bara.
Då som nu hängde allt på i vilka kretsar du hängde.

Och som kran gör man sin egen krets. Var nogranna med det och se inte på snabba pengar. Långsiktigt och stabilt. Väl gjort så ser ni aldrig en hotfull situation.
Citera
2013-08-06, 13:12
Medlem
Puffarns avatar
Kom att tänka på den här tråden precis för just idag inte ångrade jag mig men iaf tänkte:
"Fan vad smidigt det hade varit att bara jobba utan ansvar ett tag."

Iom att allt bygger på förtroende och ord så blir det många "lovar ditt eller datt" hela tiden och jag har järnkoll på sånt där men det händer att man glömmer nåt.
Sånt där löser sig alltid om man har att göra med bra folk men jag är manisk med att hålla mitt ord och mår fan fysiskt dåligt om jag inte kan det nån gång ibland. Kräver det samma av andra.

Att sitta och dela ut lite händer är en sak. Mer intensivt men mindre ansvar. Större risk men lägre straff.

Mycket roligare att mata heggar och mer dock (speciellt nu när både kvalitet är hög och man kan hålla låga priser ) men organisatoriskt är det ett ganska hårt jobb. Kul nästan alltid men det kommer dagar ibland när stressen är stor också.
Citera
2013-08-06, 16:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av appael
Sanningen är att kriminella människor oftast är väldigt osympatiska och extremt jobbiga att ha och göra med. Den så kallade lojaliteten man känner till varandra är bara ett luftslott.

Hela bunten är jävla fittor och tror att de vet vad lojalitet är för något. De säger att alla golarbögar ska dö men sedan lurar de andra på pengar och droger. De är patetiska kräk det är vad de är.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in