2013-02-12, 21:24
Medlem
Synchronizeds avatar
Jag har bytt STEAM konto nu och vill ha alla mina gamla spel på det nya kontot. Man kan göra det genom att göra en backup på spelet och sedan installera det igen på det nya kontot.

Men för att göra det behöver man spelets egna CD key som med följer alla spel förutom "Valve" spel.
Därför kan jag inte göra detta med mitt Counter strike: Source.

Hur transfererar jag då CS:S till mitt nya konto?

Tack för att ni läste och svar uppskattas oavsett =)

-Synch
Citera
2013-02-12, 21:27
Medlem
Adam211s avatar
Det går inte att överföra spel mellan steamkonton dels pga VAC skydded och för att förhindra begagnatmarknaden för pc spel.

Du kan läsa mer på steams hemsida om det.

Edit: Du kan kontakta steam och be dom flytta spelet till ditt nya konto om du har proof of purchase för spelet.
Citera
2013-02-12, 22:11
Medlem
Synchronizeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adam211
Det går inte att överföra spel mellan steamkonton dels pga VAC skydded och för att förhindra begagnatmarknaden för pc spel.

Du kan läsa mer på steams hemsida om det.

Edit: Du kan kontakta steam och be dom flytta spelet till ditt nya konto om du har proof of purchase för spelet.

Ok tack, ska försöka
Citera
2013-02-13, 14:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Synchronized
Ok tack, ska försöka

Varför köpte du nytt konot och inte bara spelet direkt till det befintliga kontot?
Citera
2013-02-13, 14:39
Medlem
Kumpalumpurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av srAz
Varför köpte du nytt konot och inte bara spelet direkt till det befintliga kontot?

Kanske han lidit av samma skit jag själv varit med om, dvs fått mitt konto kapat och sedan när man ska återställa lösenordet så går det inte och man får vänta i x antal månader (år om man har otur) innan någon på steam svarar på dina mail..

Själv har jag fått vänta i ungefär 1,5 år innan jag äntligen fick tillbaka kontot.
Citera
2013-02-13, 15:43
Medlem
Synchronizeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av srAz

Vill det eftersom jag har en massa skit på mig nuvarande konto
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in